راهنمای خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق یا ژنراتور به شما کمک می کند تا از بین مدل ها و برندهای مختلف، بهترین موتور برق را انتخاب کنید. موتورهای برق (ژنراتور) یا مولدهای برق معمولاً در مکان هایی که برق کشی نشده اند و امکان استفاده از برق وجود ندارد، به طور سیار مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی که با سوخت تأمین می شود به انرژی الکتریکی را برعهده دارد.

خرید انواع موتور برق
خرید انواع موتور برق

آنچه در ادامه می خوانیم:

موتور برق چیست؟

در مقاله راهنمای خرید موتور برق به بررسی انواع این محصول و آشنایی با مدل های مختلف آن می پردازیم. با استفاده از این مقاله می توانید در زمان خرید یک موتور برق، تمام ویژگی های آن را در نظر داشته باشید. در اصل موتور برق دستگاهی است که می تواند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

با این روش شما در هر جایی می توانید برق تولید کنید و به تجهیزات خود برق رسانی نمایید. این وسیله در اشکال و ابعاد مختلفی ساخته شده است. این محصول به شما کمک می کند تا بتوانید از آن جهت تأمین انرژی الکتریکی استفاده کنید. در حالت کلی، موتور برق ها بسته به نوع کاربرد، فضای مورد استفاده و از نظر نوع سوخت می توانند با یکدیگر متفاوت باشند.

موتور برق چیست؟
موتور برق چیست؟

کاربرد موتور برق

موتورهای برق امروزی به عنوان یک ابزار جانبی برای تأمین برق به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت شناخته می شوند. شما می توانید از این ابزار در هر مکانی استفاده کنید. اغلب اوقات از موتور برق برای ایجاد جریان اضافه یا ایجاد جریان اضطراری در بیمارستان ها، محیط های اداری، بانک ها، شرکت ها و در ابعاد بزرگ تر نیز برای تأمین برق دستگاه های صنعتی استفاده می شود.

کاربرد موتور برق بسیار وسیع است و حتی از آن برای ساخت و ساز و انجام پروژه های عمرانی نیز استفاده می شود. در حالت کلی این مولد تأمین کننده جریان الکتریکی است و به کمک آن می توانید انواع وسایل الکترونیکی را روشن کنید.

کاربرد موتور برق
کاربرد موتور برق

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از موتور برق


انواع موتور برق

در مقاله راهنمای خرید موتور برق این محصولات را براساس نوع سوخت دسته بندی می کنند که عبارتند از:

موتور برق گاز سوز

این نوع موتور به دلیل داشتن سوخت ارزان قیمت، می تواند در شرایط مختلف قابل استفاده باشد. به دلیل سوخت مناسب، آلودگی این موتورها بسیار پایین است. همچنین به دلیل حذف شدن بنزین و فیلترهای اضافه، طول عمر این محصولات بیشتر است. این مدل موتور برق ها از گاز LPG به عنوان گاز مصرفی استفاده می کنند.

موتور برق گاز سوز
موتور برق گاز سوز

موتور برق بنزینی

در بین انواع موتور های برقی، موتورهای بنزینی کاربرد زیادی دارند و در حالت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر قیمت و نوع مصرف، این موتورها بسیار پرمصرف و پرفروش هستند. از مدل بنزینی در انجام کارهای بزرگ یا تأمین برق بیمارستان ها استفاده می شود. البته این موتورها به دلیل استفاده از بنزین، آلودگی بیشتری دارند. این مدل به دلیل آزاد کردن گاز کربن دی اکسید، باید در محیط های باز استفاده شود.

موتور برق بنزینی
موتور برق بنزینی

موتور برق دیزلی یا گازوئیلی

موتور برق گازوئیلی به دلیل استفاده در صنعت مشهور است. این محصول به دلیل قیمت مناسب سوخت و امکان استفاده به صورت طولانی مدت، می تواند برای تأمین برق دستگاه های صنعتی کاربردی باشد. این موتورها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند، اغلب برای کارهای بزرگ و استفاده های طولانی مدت در نظر گرفته می شوند.

موتور برق دیزلی یا گازوئیلی
موتور برق دیزلی یا گازوئیلی

اما در این بین موتورهای برق را براساس نوع استارت نیز دسته بندی می کنند که شامل موتورهای هندلی و استارتی می شود:

موتور برق هندلی

موتور برق هندلی به کمک یک اهرم و با استفاده از انرژی حرکتی شروع به کار می کند و نیاز به برق ندارد. اگر در فواصل زمانی زیاد و به تعداد خیلی کم از این محصول استفاده می کنید، نوع هندلی انتخاب مناسبی است.

موتور برق استارتی

موتور برق استارتی برای روشن شدن نیاز به برق اولیه دارد. این برق به کمک یک باتری تأمین می شود. اگر به صورت مکرر از این محصول استفاده می کنید، نوع استارتی انتخاب مناسبی است. چرا که در این مدل ها در صورتی که موتور برق ها روشن نشوند، باتری تخلیه می شود. در صورت تخلیه باتری، روشن کردن دستگاه کار دشواری است.

موتور برق اتوماتیک

این موتور برق ها مجهز به سوئیچ اتوماتیک شهری و ژنراتور ATS هستند. نحوه عملکرد این محصولات به گونه ای است که با قطع برق به صورت خودکار روشن می شوند. در صورت وصل شدن برق نیز دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود.

نکات مهم در خرید موتور برق

در ادامه مقاله راهنمای خرید موتور برق به بررسی نکات مهم در هنگام خرید این محصول می پردازیم. به کمک این نکات می توانید در هنگام خرید یک موتور برق، بهترین محصول را براساس نیاز خود خریداری کنید.

موتور

در اصل این بخش تأمین کننده انرژی الکتریکی است. موتور به کمک سوخت مورد نظر شما می تواند سبب حرکت کردن و ایجاد انرژی زیادی شود. موتور در اصل وظیفه تولید انرژی را برعهده دارد و می تواند به کمک سوخت، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. توجه داشته باشید که هرچه یک موتور سرعت بیشتری داشته باشد، ظرفیت تولید انرژی آن نیز چندین برابر می شود.

سیستم سوخت

در این بخش شما با پر کردن باک موتور، می توانید سوخت را به سمت موتور هدایت کنید. این بخش بسته به نوع سوخت می تواند به صورت باک یا کپسولی باشد. در مدل های گاز سوز، وزن و اندازه آن بیشتر است. هرچه این بخش در یک موتور برق بزرگ تر باشد، قیمت و همچنین میزان برق تولیدی آن نیز در طول روز بیشتر می شود.

راهنمای خرید موتور برق
راهنمای خرید موتور برق

دینام یا آلترناتور

این بخش در اصل به منظور تأمین انرژی الکتریکی در یک موتور برق قرار گرفته است. شما به کمک این بخش می توانید انرژی الکتریکی را به صورت مستقیم از موتور برق دریافت کنید. این انرژی ذخیره نمی شود و شما برای نگهداری آن باید یک باتری به موتور خود وصل کنید یا اینکه به صورت مستقیم در هنگام نیاز، آن را به مدار برق محیط کار خود متصل نمایید.

روغن و محل نگهداری روغن

بسته به ظرفیت و نوع موتور برق، روغن در این محصولات اهمیت زیادی دارد. به دلیل کار کردن طولانی مدت موتور و به دلیل جلوگیری از ساییدگی ابزارآلات و قطعات، از روغن استفاده می شود.

پانل کنترل یا تنظیم کننده ولتاژ

این قسمت وظیفه حفاظت از موتور، کنترل ولتاژ و تجهیزات خروجی AC و DC را برعهده دارد.

بهترین مارک موتور برق

در این بخش از مقاله راهنمای خرید موتور برق به معرفی چند برند مهم در حوزه تولید موتور برق می پردازیم:

موتور برق لانسین

این شرکت چینی که به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های تولیدکننده موتور در جهان شناخته می شود، اکنون وارد بازارهای صنعتی نیز شده است و به غیر از تولید انواع موتور، برای شرکت هایی همچون BMW نیز توانسته است محصولات خود را به بازار عرضه کند. کیفیت برند لانسین بسیار بالا است و برای استفاده های طولانی مدت انتخاب مناسبی محسوب می شود.

موتور برق لانسین
موتور برق لانسین

موتور برق هوندا

اگر بخواهیم یکی از شرکت های بزرگ موتورسازی که اکنون در صنعت نیز بخش عمده ای از بازار را در دست گرفته است، معرفی کنیم باید به سراغ هوندا برویم. این شرکت ژاپنی که اکنون در دنیا معروف است، در زمینه تولید موتورهای دیزلی بسیار باتجربه است.

موتور برق هوندا
موتور برق هوندا

موتور برق کوپ

از بین برندهای نام آشنا، کوپ نیز می تواند یک محصول مناسب برای استفاده های کوتاه مدت باشد. این شرکت که تجربه زیادی در ساخت موتورهای دیزلی دارد، بیشتر محصولات خود را براساس سوخت گازوئیل طراحی کرده است. محصولات این شرکت با استارت های مختلف عرضه شده اند. در شرایط مختلف می توانید از این موتورها استفاده کنید.

موتور برق کوپ
موتور برق کوپ

موتور برق کنزاکس

این برند ایرانی اکنون بیش از 20 سال تجربه را به همراه خود دارد. کنزاکس به عنوان یکی از محصولات مهم ایرانی در حوزه موتورهای برقی شناخته می شود. محصولات این شرکت از نظر طراحی، قابل مقایسه با مدل های بزرگ ژاپنی هستند.

موتور برق های کنزاکس برای استفاده های طولانی مدت و کوتاه مدت ساخته شده اند. این برند طیف وسیعی از محصولات را در خود جای داده است که هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

موتور برق کنزاکس
موتور برق کنزاکس

موتور برق رونیکس

در بین برندهای نام آشنا، رونیکس به عنوان یکی از شرکت های مهم شناخته می شود. این برند خیلی زود به دلیل کیفیت بالا، توانست به بازارهای داخلی راه پیدا کند. موتورهای برقی این شرکت در مدل های گازی، بنزینی و دیزلی عرضه شده اند و امکان استفاده از آنها در هر مکانی وجود دارد.

موتور برق رونیکس
موتور برق رونیکس

بیشتر بخوانید: بهترین مارک موتور برق


قیمت موتور برق

برای اینکه بتوانید یک موتور برق مناسب خریداری کنید، باید ابتدا نیازهای خود را بشناسید. سپس براساس بودجه و کاری که می خواهید انجام دهید، یک موتور مناسب را انتخاب کنید. مواردی همچون میزان حجم قابل نگهداری سوخت، سرعت موتور، نوع استارت و ابعاد می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت این نوع محصولات تأثیرگذار باشد. بهتر است در هنگام خرید موتور برق به خوبی به این موارد دقت کنید

کاربران می توانند سؤالات خود را در خصوص راهنمای خرید موتور برق در زیر این مقاله درج نمایند.