بهترین مارک موتور برق

بهترین مارک موتور برق

موتور برق (ژنراتور) یا مولدهای برق معمولاً در مکان هایی که برق کشی نشده اند و امکان استفاده از برق وجود ندارد، به طور سیار مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی که با سوخت تأمین می شود، به انرژی الکتریکی را برعهده دارد. برای انتخاب بهترین مارک موتور برق باید انواع آن را به خوبی بشناسید.

خرید انواع موتور برق
خرید انواع موتور برق

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

موتور برق چیست

موتور برق در اصل یک وسیله کاربردی برای تبدیل کردن سوخت فسیلی به انرژی الکتریکی است. این دستگاه با داشتن توانایی حرکتی، می تواند به کمک موتور خود، انرژی حاصل از سوختن را به انرژی برق تبدیل کند.

شما می توانید از این کالا در خانه یا محیط کار خود استفاده کنید. بیشترین کاربرد این محصول در فصل گرما و در شرایطی است که تأمین یا دریافت برق در یک محیط سخت باشد. به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی، این محصولات اغلب صدای زیادی از خود تولید می کنند.

هرکدام از موتور برق ها می توانند بسته به بار شبکه برق شما، مورد استفاده قرار بگیرند. محدودیت اصلی این ابزار در ظرفیت سوخت است. به همین دلیل از این تجهیزات در شرایط محدود استفاده می شود. توان خروجی ژنراتورها همانند انواع UPS است.

بهترین مارک موتور برق
بهترین مارک موتور برق

کاربرد موتور برق

موتور برق امروزه یک ابزار کاربردی در حوزه صنعت و تأمین انرژی به شمار می آید. با دانستن ویژگی های مربوط به یک موتور برق می توانید از آن در هر کاری استفاده کنید. موتورهای برق کیفیت بسیار بالایی دارند و بسته به نوع و شرایط کاری شما، در ابعاد و ظرفیت های مختلف ساخته می شوند.

موتور برق کاربردهای زیاد در حوزه تأمین و تولید انرژی دارد. این محصول به شما این امکان را می دهد، در زمانی که برق اصلی قطع شده است، آن را به صورت خودکار به مدار اضافه کنید و برق محیط کار یا ساختمان خود را تأمین نمایید. این برق به صورت مستقیم و به کمک سوخت های فسیلی تأمین می شود.

موتور برق در ابعاد و ظرفیت های مختلف ساخته می شود. این ابزار بسته به نیاز شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بیشترین کاربرد این محصول، ساخت سیستم برق اضطراری است که در صورت قطع جریان اصلی برق، به مدار شما متصل می شود و مانع از خاموش شدن دستگاه های برقی می شود. این کالا در کارخانه ها و در بخش صنعت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند در هرجایی مورد استفاده قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از موتور برق


انواع موتور برق

برای انتخاب بهترین مارک موتور برق شما باید ابتدا روش های دسته بندی آن را به خوبی بشناسید. موتورهای برق از نظر دسته بندی به دو بخش تقسیم می شوند. دسته اول را براساس نوع سوخت فسیلی و دسته دوم را براساس سیستم روشن و خاموش شدن دسته بندی می کنند.

انواع موتور برق از نظر نوع مصرف سوخت:

  • موتور برق گازسوز
  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق دیزلی
  • موتور برق گاز مایع یا LPG

این موتور برق ها به کمک سوخت های فسیلی، می توانند برق مصرفی شما را تولید کنند و در زمان نیاز، این برق را به شبکه اصلی انتقال دهند. اما از طرفی، موتورهای برق از نظر سیستم روشن و خاموش کردن نیز عبارتند از:

  • موتور برق هندلی
  • موتور برق استارتی
  • موتور برق اتوماتیک

هرکدام از این موتور برق ها بسته به شرایط، می توانند در یک سیستم برق رسانی مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع موتور برق

بهترین برند موتور برق

برای انتخاب بهترین برند موتور برق شما باید ابتدا با شرکت های سازنده و ظرفیت های هرکدام از دستگاه ها آشنا شوید. هر شرکت محصولات خود را در طیف های وسیعی تولید می کند و هرکدام نیز در تلاش اند تا بخشی از این بازار را در انحصار خود درآورند. به عنوان مثال، شرکت رونیکس در بخش تولید موتور برق صنعتی، تمرکز ویژه ای دارد و به عنوان یکی از شرکت های بزرگ در این حوزه شناخته می شود.

موتور برق هیوندای

شرکت هیوندای به عنوان یکی از باسابقه ترین تولیدکنندگان موتور در جهان شناخته می شود. این شرکت کره ای محصولات خود را در حالت ها و شکل های مختلف به بازار عرضه کرده است. این برند اکنون با تولید انواع موتور برق در مدل ها و ظرفیت های مختلف، توانسته است نیاز کاربران خود در این حوزه را رفع کند. ویژگی جالب موتورهای برق هیوندای، استفاده طولانی مدت، تنوع محصولات و همچنین طراحی خاص و بادوام آن ها است.

موتور برق هیوندای
موتور برق هیوندای

موتور برق اکتیو

شرکت اکتیو با تولید موتور برق های تک سیلندر 4 زمانه نشان داد که می تواند محصولاتی برابر با استانداردهای جهانی خلق کند. محصولات این شرکت از تنوع زیادی برخوردار هستند. طراحی محصولات این برند شباهت زیادی به محصولات شرکت هیوندای دارد.

در بسیاری از موتورهای برق ساخته شده در این شرکت، از آلترناتور صددرصد مسی استفاده شده است. این قابلیت می تواند تأمین برق را برای شما چندین برابر کند. به عنوان بهترین مارک موتور برق محصولات اکتیو با داشتن سابقه و کیفیت قابل قبول، در هر جایی قابل استفاده هستند.

موتور برق اکتیو
موتور برق اکتیو

موتور برق دوو

شرکت دوو به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های لوازم برقی به شمار می رود. این شرکت با داشتن سابقه بسیار زیاد در زمینه خلق انواع موتورهای برقی، اکنون وارد عرصه محصولات نیمه صنعتی نیز شده است.

دوو اکنون تنوع زیادی به بخش موتور برقی خود داده است و با تولید محصولات متنوع، تلاش کرده است تا بهترین موتور برق موجود در بازار را طراحی کند. موتورهای برق تولیدشده توسط دوو، تماماً توسط خط تولیدهای اصل این شرکت طراحی و تولید شده اند.

موتور برق دوو
موتور برق دوو

موتور برق رونیکس

با اینکه رونیکس به نسبت شرکت های دیگر در حوزه تولید موتور برق، جوان تر است، اما محصولات آن در حوزه صنعتی کاربردهای فراوانی دارند. رونیکس به دلیل استفاده از بهترین مواد و تولید محصولات باکیفیت مشهور است. این شرکت بازرگانی به عنوان یکی از بهترین و پرفروش ترین برندها در ایران به شمار می آید. رونیکس در سال های اخیر توانسته است محصولات باکیفیت، همراه با قیمت مقرون به صرفه به بازار عرضه کند.

موتور برق رونیکس
موتور برق رونیکس

موتور برق لانتاب

این شرکت به عنوان یکی از زیرمجموعه های برند بوتان در حال فعالیت است. برند لانتاب توانسته محصولات خاص و اختصاصی خود را در زمینه موتور برق در ایران تولید کند. این شرکت کار خود را از سال 1375 و با هدف ساخت بهترین مارک موتور برق شروع کرد. این برند اکنون با همکاری دیگر شرکت های زیرمجموعه خود، به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین و بهترین موتورهای برق در ایران شناخته می شود.

موتور برق لانتاب
موتور برق لانتاب

موتور برق گرین پاور

این شرکت برای اولین کار خود را در سال 1380 و با تولید موتورهای برق دیزلی شروع کرد. اما اکنون این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده و واردکننده موتورهای برق با برند گرین پاور در ایران به شمار می رود. محصولات این شرکت جایگاه ویژه ای در بخش های صنعت و محیط های کارگاهی دارند. کیفیت بالا و قیمت مناسب، جایگاه این برند را در بین مصرف کنندگان تثبیت کرده است.

موتور برق گرین پاور
موتور برق گرین پاور

موتور برق هوندا

هوندا که در ابتدا تنها موتور سیکلت تولید می کرد، اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان موتور در جهان شناخته می شود. این برند محصولات اختصاصی خود را به صورت خانگی و صنعتی عرضه می کند. شرکت هوندا اکنون با تولید یکی از بهترین مارک موتور برق توانسته است بخش بزرگی از این بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت اولین کار خود را از سال 1959 آغاز کرد و اکنون بزرگ ترین سازنده موتورهای درون سوز در ایران به شمار می رود.

موتور برق هوندا
موتور برق هوندا

موتور برق کنزاکس

کنزاکس یکی از برندهای معتبر ایرانی در تولید موتور برق است. این برند با بیش از 20 سال تجربه کار در بازار، در سال 2015 راه اندازی شد. این شرکت موتور برق های خود را با توجه به استانداردهای بین المللی تولید می کند. محصولات این شرکت علاوه بر کیفیت بالا، از ظاهر مناسبی نیز برخوردار هستند.

موتور برق کنزاکس
موتور برق کنزاکس

قیمت موتور برق

برای خرید موتور برق، شما باید به ظرفیت، نوع سوخت و نوع سیستم روشن و خاموش شدن آن توجه کنید. هر موتور برق دارای ظرفیت محدودی است و شما برای استفاده از آن نیاز به سوخت دارید. برای اینکه بتوانید یک موتور برق براساس بودجه و نیاز خود خریداری کنید، باید ابتدا ویژگی های مورد نیاز خود را بهتر درک کنید.

به عنوان مثال، برخی از موتورهای برق صدای کمتری تولید می کنند و اگر در محیط شلوغ به دنبال ساخت یک سیستم برق ثانویه هستید، باید از موتورهایی با صدای کم و ظرفیت بالا استفاده کنید که این موضوع می تواند قیمت موتور برق را افزایش دهد. هرچه ظرفیت و توان موتور برق بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

کاربران می توانند سؤالات و نظرات خود را در رابطه با بهترین مارک موتور برق در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید موتور برق