راهنمای خرید دریل چکشی

راهنمای خرید دریل چکشی

راهنمای خرید دریل چکشی به شما کمک می کند متناسب ترین نوع این ابزار را انتخاب نمایید. دریل چکشی نوعی از انواع دریل ها است که از قدرت ضربه ای برخوردار است. با استفاده از این دریل می توان فعالیت های سنگین و صنعتی را به آسانی انجام داد. کارکدر این ابزار به گونه ای است که هنگام چرخش مته، به صورت عمودی بر سطح مورد نظر ضربه وارد می کند.

خرید انواع دریل چکشی
خرید انواع دریل چکشی

برخورداری از این قابلیت موجب افزایش قدرت نفوذی آنها می شود. این ویژگی موجب شده است کاربران بتوانند بر روی سطوح سخت و سیمانی کار کنند. برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می آید که دریل خوب چی بخرم و از کجا تهیه کنم؟ در پاسخ باید بگوییم باتوجه به نوع فعالیت و متریال هایی که با آنها سروکار دارید، می توانید مناسب ترین دریل را خریداری نمایید.

دریل های چکشی نمونه ای از پرکاربردترین ابزارآلات هستند. سوراخکاری مواد سخت و بتنی مانند سیمان، فولاد، آجر و مواردی از این قبیل از عمده کاربردهای این دریل به شمار می آید. جهت دریافت استعلام قیمت دریل گیربکسی چکشی می توانید در راندنو به صورت مستقیم با فروشندگان این کالا در ارتباط باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در خرید دریل چکشی آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید دریل چکشی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دریل چکشی

دریل های چکشی باتوجه به نوع منبع تغذیه به چند دسته تقسیم می شوند. جهت تهیه بهترین دریل چکشی رونیکس می توانید لیست قیمت این ابزار را در راندنو مشاهده نمایید. در این بخش از مطلب راهنمای خرید دریل چکشی شما را با انواع این ابزار کارآمد آشنا می نماییم.

دریل چکشی برقی

نمونه الکتریکی این ابزار همانطور که از نامش مشخص است، انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تأمین می کند. ابزارآلات برقی توسط یک سیم برق، به یک خروجی متصل می شوند و فعالیت را شروع می کنند. مدل های برقی تمامی ابزارآلات ازجمله دریل های چکشی، ازز قدرت بیشتری نسبت به نوع شارژی برخوردار هستند. همچنین میزان گشتاور آنها نیز بیشتر از سایر مدل ها است.

لازم به ذکر است این نمونه از ابزارآلات، در شرایط خاص می توانند خطرات برق گرفتگی به وجود آورند.

دریل چکشی شارژی

مدل های شارژی این دریل ها توسط باتری، انرژی مورد نیاز خود را فراهم می کنند. استفاده از این ابزار برای شرایطی مناسب است که پریز برق در دسترس نباشد. همچنین قابلیت شارژ و جابه جایی دارد و در هر محیطی می توانید از آن استفاده کنید. تنها پیش از استفاده، این دریل را در مدت زمان معین باید شارژ کنید تا آماده کار باشد.

جهت تهیه بهترین دریل چکشی گیربکسی می توانید به راندنو مراجعه نمایید و محصول مورد نظر را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایید.

انواع دریل چکشی
انواع دریل چکشی

بیشتر بخوانید: دریل چکشی چیست و چه تفاوتی با دریل معمولی دارد؟


قدرت و توان دریل

در ابتدای مطلب راهنمای خرید دریل چکشی شما را با اهمیت قدرت این ابزار آشنا خواهیم نمود. توان موتور یکی از مهم ترین پارامترهایی است که هنگام تهیه این ابزار باید به آن توجه نمایید. در دریل های شارژی و برقی، یک موتور به کار رفته است. از این رو شما باید باتوجه به نیاز خود، مناسب ترین قدرت این ابزار را انتخاب نمایید.

سرعت گشتاور

توجه به سرعت گشتاور دریل از دیگر مواردی است که در لیست راهنمای خرید دریل چکشی قرار می گیرد. گشتاور نیروی چرخشی دریل است که باتوجه به نوع قطعه کار، باید گشتاور مناسب با دریل را تنظیم کنید. هنگام انتخاب دریل چکشی بهتر است دستگاهی را انتخب کنید که از تنظیمات گشتاور مختلف برخوردار  باشد.

زیرا برای دریل کاری و سوراخکاری متریال های مختلف می توانید تنها از یک ابزار استفاده کنید. به این نکته توجه نمایید انجام فعالیت های سنگین به گشتاور بالا نیاز دارند. در مقابل فعالیت های جزئی تر و متریال های چوبی و پلاستیکی، به گشتاور کمتری احتیاج دارند. لازم به ذکر است مقیاس اندازه گیری این نیرو، نیوتن است.

سرعت گشتاور
سرعت گشتاور

بیشتر بخوانید: تفاوت دریل چکشی و دریل بتن کن


سه نظام دریل

در این بخش از مطلب راهنمای خرید دریل چکشی به بررسی سه نظام یا مته دریل می پردازیم. سه نظام یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده این ابزار است. این قطعه از دریل،نیروی ایجادشده توسط موتور را به مته منتقل می کند. این مته ها به صورتی طراحی می شوند که برای انواع دریل ها نیز مناسب باشند.

حین انتخاب این قطعه می توانید براساس قطر سوراخ مورد نیاز خود، سایز مته را انتخاب کنید. سه نظام دریل ها در دو نوع خودکار و آچارخور تولید می شوند. نمونه های اتوماتیک یا خودکار، با قرار دادن دستی دریل در سیستم و در نهایت چرخاندن مته، می توانید آن را تعویض نمایید. مدل های آچارخور به گونه ای هستند که با استفاده از یک آچار مخصوص می توان مته را حرکت داد.

طراحی بدنه

از دیگر عواملی که در راهنمای خرید دریل چکشی حائز اهمیت است، طراحی ابزار است. همانطور که می دانید استفاده از دریل ها به گونه ای است که باید تسلط کافی بر روی آن داشته باشید. دریل چکشی مورد نظر شما باید به گونه ای ساخته شده باشد که استفاده از آن موجب خستگی دست کاربران نشود.

برخی از انواع این ابزارآلات در قسمت جلویی از یک دسته برخوردار هستند. این دسته کمکی برای افرادی مناسب است که باید بر روی قطعه کار تمرکز بیشتری داشته باشند. درنتیجه ارگونومی ابزار و استانداردهای طراحی آن از اهمیت زیادی در این زمینه برخوردار است.

طراحی بدنه
طراحی بدنه

طراحی دسته دریل

توجه به طراحی دسته ابزار از مواردی است که در راهنمای خرید دریل چکشی باید به آن توجه نمایید. همانطور که پیش از این گفته شد، برخی دریل ها دسته کمکی دارند. توسط این دسته می توانید احساس راحتی دستان خود حین انجام کار فراهم کنید. همچنین این دسته افزایش تمرکز شما را بر روی فعالیت مورد نظر فراهم می کند.

لازم به ذکر است این دسته به گونه ای طراحی شده است که دستان شما کاملاٌ بر روی آن قرار می گیرد. درنتیجه نیازی به تعویض ندارد و می توانید مدت ها از آن استفاده کنید.

برند تولیدکننده دریل

توجه به شرکت تولیدکننده دریل و خرید از برندهای معتبر، در کیفیت ابزار انتخابی شما اهمیت دارد. در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری درصدد تولید انواع دریل ها برآمده اند. هر یک از ابزارآلات تولیدشده توسط برندهای مختلف از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. توجه داشته باشید که خرید از شرکت های نامعتبر و برندهای ناشناخته، می تواند موجب خریدی بی کیفیت شود.

در این بخش از مقاله راهنمای خرید دریل چکشی لیستی از بهترین مارک دریل چکشی را برای شما آماده کرده ایم:

  • دریل چکشی ماکیتا
  • دریل چکشی بوش
  • دریل چکشی رونیکس
  • دریل چکشی توسن
  • دریل چکشی باس
  • دریل چکشی کرون
  • دریل چکشی دیوالت و بسیاری دیگر از شرکت های معتبر جهان
راهنمای خرید دریل چکشی
راهنمای خرید دریل چکشی

بیشتر بخوانید: بهترین برند دریل چکشی


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید دریل چکشی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با راهنمای خرید دریل رونیکس و دیگر برندهای دیگر آشنا نمودیم. جهت اطلاع از قیمت دریل می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده کنید.

در نهایت خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.