تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان

تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان

تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان تنها به شرکت سازنده و برند محدود نمی شود. این کابل ها از نظر برخی از ویژگی ها با هم تفاوت دارند. کابل مخابرات یکی از پرکاربردترین کابل ها در زمینه برقرار ارتباط است. این کابل ها سیگنال های مخابراتی و صوتی را انتقال می دهند. بدون وجود این کابل ها برقراری ارتباط های تلفنی ممکن نیست. این کابل ها با هادی های زوجی و از جنس مسی و گاهاً آلومینیومی عرضه می شوند.

این کابل ها از نظر تعداد زوج، سطح مقطع، جنس روکش، نوع کاربرد، برند و دیگر موارد به چند دسته تقسیم بندی می شوند. از بهترین برندهای تولید کننده کابل تلفن در ایران، برندهای سیمیا و کرمان هستند. این دو شرکت قدمت زیادی دارند و کابل های مخابرات آن ها در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید انواع کابل مخابراتی
خرید انواع کابل مخابراتی

اگر قصد خرید کابل مخابرات دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به مقایسه کابل تلفن سیمیا و کرمان و بررسی تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کابل مخابرات سیمیا

برای درک بهتر تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان به بررسی کابل مخابرات سیمیا می پردازیم. سیم و کابل سیمیا یکی از برترین تولیدکنندگان سیم و کابل در ایران است. سیمیا از سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به تولید انواع سیم و کابل برق برای ساختمان، مصارف صنعتی و دیگر موارد می پردازد. کابل های مخابرات این شرکت نیز در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی محصولات سیمیا مطابق با گواهينامه های سيستم مديريت كيفيت
(ISO-17025, ISO-45001, ISO-14001, ISO-9001) و گواهينامه كيفيت اتحاديه اروپا (CE) به بازار عرضه می شود.

در ادامه موضوع تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان به بررسی انواع کابل تلفن سیمیا می پردازیم. کابل های مخابراتی این شرکت به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان
تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان

بیشتر بخوانید: انواع کابل مخابرات


کابل مخابرات داخل ساختمان (هوایی)

این نوع کابل های تلفن سیمیا برای سیم کشی داخل ساختمان به کار گرفته می شود. این محصولات با عایق HDPE، روکش PVC و شیلد آلومینیومی ارائه می شوند. حداکثر ولتاژ کارکرد این محصولات 300 ولت است. از این کابل ها می توان در بازه دمایی منفی 30 تا مثبت 70 استفاده کرد.

جنس و کلاس هادی این کابل ها مس آنیل شده کلاس 1 و از نوع مفتولی است. این محصول مطابق با استاندارد ASTM D – 1248 عرضه شده است. رشته های کابل ها مطابق با رنگ بندی استاندارد به یکدیگر تابیده شده اند و یک زوج را تشکیل می دهند. در ساختار این کابل ها از یک لایه شیلد به صورت فویل آلومینیومی استفاده شده است. رنگ روکش این محصولات طوسی رنگ است.

کابل مخابرات خارج ساختمان (زمینی)

در این بخش از موضوع تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان به معرفی کابل های زمینی شرکت می پردازیم. این کابل ها جهت سیم کشی خارج ساختمان مناسب هستند. کابل های زمینی مخابرات سیمیا با عایق و روکش HDPE و شیلد آلومینیومی به بازار عرضه شده اند. این کابل ها در برابر اشـعه UV مقـاوم هستند. حداکثر ولتاژ این کابل ها 225 ولت است. از این محصولات می توان در دمای منفی 30 تا مثبت 70 درجه استفاده کرد.

جنس و کلاس هادی این کابل مس آنیل شده کلاس 1 و به صورت مفتولی است. این کابل شیلد و فویل آلومینیومی به صورت طولی یا عرضی دارد. رنگ روکش کابل های زمینی سیمیا مشکی رنگ است.

کابل های KNX

این کابل ها عایق و روکش PVC دارند و برای استفاده در ساختمان های هوشمند بسیار مناسب هستند. از این محصول می توان در محدوده دمایی منفی 30 تا مثبت 70 استفاده کرد.

این کابل ها هادی هایی از جنس مس آنیل شده کلاس 1 و به صورت مفتولی دارند. جنس عایق آن ها نیز آمیزه PVC است. شیلد زوج های این کابل یک لایه نوار پلی استر است که برروی زوج ها پیچیده شده است. یک شیلد هم مجموعه کابل را در برگرفته است. این محصولات با رنگ روکش سبز عرضه می شوند.

از این محصولات برای اتصال دستگاه هایی مانند سنسورها، کنترلرها، ترمینال ها و مانیتورینگ استفاده می شود. این کابل از سیستم های مختلف کنترلی پشتیبانی می کند. راندمان بالا، امکان کنترل سیستم به صورت یکپارچه، قابلیت کنترل از راه دور به وسیله تلفن و اینترنت، ایمنی و امنیت بالا از مزیت های این کابل است.

سیم های رانژه

در این بخش از موضوع تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان به بررسی سیم های رانژه یا کابل های تلفن تک زوج می پردازیم. این کابل ها هادی های مسی یا مس قلع اندود دارند که با عایق پی وی سی پوشانده شده است. این محصول همچون دیگر کابل های مخابرات سیمیا در بازه های دمایی منفی 30 تا مثبت 70 به کار گرفته می شود. سیم های رانژه برای سیم کشی تاسیسات تلفن داخل ساختمان ها مناسب هستند و به صورت آزاد و یا داخل لوله به کار گرفته می شوند.


بیشتر بخوانید: کابل مخابرات چیست و چه کاربردی دارد | آشنایی با کابل تلفن


کابل مخابرات کرمان

برای درک بهتر تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان به معرفی شرکت سیم و کابل کرمان و بررسی محصولات آن می پردازیم.

صنایع کابل کرمان (KCI) در سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر می تواند در سال بیش از 13600 متریک تن محصول کابل به بازار عرضه کند. این شرکت از ماشین آلات مدرن اروپایی و آزمایشگاه های مجهز استفاده کرده است. این شرکت به تولید سیم و کابل های متنوع می پردازد. از پرفروش ترین محصولات این شرکت می توان به کابل مخابرات کرمان اشاره کرد. کابل مخابرات کرمان صادراتی نمونه های کابل باکیفیت است که توسط این شرکت ارائه می شود.

این محصولات در انواع زیر به بازارعرضه می شوند.

کابل مخابرات کرمان
کابل مخابرات کرمان

 

کابل مخابرات زمینی

در این بخش از موضوع تفاوت کابل مخابرات سیمیا و کرمان به بررسی کابل های زمینی کرمان می پردازیم. این کابل ها با هادی های مسی و روکش مشکی رنگ از جنس PE به بازار عرضه می شوند. این محصولات مقاومت بالایی دارند به همین دلیل در بسیاری از مجموعه ها به کار گرفته می شوند. از دو لایه شیلد در ساختار این کابل ها استفاده شده است. یک شیلد آلومینیومی زوج های کابل و یک شیلد دیگر مجموعه کابل را در برگرفته است. همین موضوع سبب مقاومت بالای کابل شده است.

کابل مخابرات هوایی

کابل های مخابرات هوایی کرمان روکش هایی از جنس پی وی سی و طوسی رنگ دارند. این کابل ها در دو شکل شیلد دار و بدون شیلد به بازار عرضه می شوند. این محصولات اغلب داخل مجموعه ها و درون لوله ها به کار گرفته می شوند.