راهنمای خرید دم باریک

راهنمای خرید دم باریک به شما کمک می کند مناسب ترین نوع این ابزار را خریداری نمایید. دم باریک یکی از انواع ابزارآلات دستی است که به منظور نگه داشتن و بریدن سیم و مفتول استفاده می شود. این ابزار ظاهری شبیه به انبردست دارد. با این تفاوت که قسمت نوک دم باریک، بلندتر و باریک تر است.

این ابزار دستی کارآمد باتوجه به نوع کاربری افراد، در انواع مختلفی تولید شده است. جهت اطلاع از قیمت دم باریک رونیکس با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید. همچنین خرید دم باریک از فروشندگان این محصول، به صورت مستقیم امکان پذیر است.

در این مطلب قصد داریم شما را با نکات مهم خرید دم باریک آشنا نماییم. پس تا انتهای مقاله راهنمای خرید دم باریک با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دم باریک

همانطور که در ابتدا به این موضوع پرداخته شد، دم باریک ها با مدل های متنوعی تولید می شوند. هر یک از انواع این ابزار دستی به منظور انجام فعالیت خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. درنتیجه توجه به نوع این محصول و تناسب آن با کاربری شما، یکی از مهم ترین عواملی است که در لیست راهنمای خرید دم باریک قرار می گیرد.

در ادامه این بخش به معرفی انواع انبرهای دم باریک و کاربرد آنها می پردازیم.

دم باریک سوزنی

نمونه سوزنی این ابزار یکی از رایج ترین و کاربردی ترین انواع این ابزار است. این مدل نسبت به دیگر انواع این محصول از کاربردهای بیشتری برخوردار است. طراحی فک های این ابزار به صورت سوزنی شکل و باریک است. نگه داشت سیم هایی که در محیط های غیر قابل دسترس قرار دارند، از عمده کاربردهای این محصول به شمار می آید.

دم باریک دم پهن

این ابزار همانطور که از نامش مشخص است، نوک پهن تری نسبت به دیگر انواع این ابزار دارد. ظاهر این محصول شبیه به انبردست است با این تفاوت که قسمت فک آن نازک تر است. از این انبر زمانی استفاده می شود که کاربر نتواند از انبردست استفاده کند.


بیشتر بخوانید: دم باریک چیست و چه کاربردی دارد؟


دم باریک دم گرد

قسمت نوک این ابزار، گردتر از نمونه های دیگر است. دلیل طراحی این ابزار برای ایجاد حلقه های گرد شکل زنجیرها است. به طور معمول استفاده از این محصول در جواهرسازی ها از کاربردهای به سزایی برخوردار است.

دم باریک دکم کج

زاویه دهانه این نمونه از انبرها به صورت 45 تا 90 درجه ساخته شده است. علت نامگذاری این ابزار نیز به همین موضوع مربوط می شود. زیرا نوک این ابزار مقداری انحراف دارد و در محیط هایی که امکان استفاده از دم باریک های معمولی وجود ندارد، از مدل های دم کج استفاده می شود.

انواع دم باریک
انواع دم باریک

وزن و ابعاد دم باریک

از دیگر عوامل مهمی که در لیست راهنمای خرید فرز سنگبری قرار می گیرد، توجه به وزن و ابعاد این محصول است. به طور معمول از دم باریک ها برای انجام فعالیت های ظریف استفاده می شود. به همین دلیل اگر ابعاد این محصول با کار شما تناسب نداشته باشد، نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید. پس هنگام تهیه این محصول به وزن و اندازه ایده آل آن توجه داشته باشید.

ابزاری که بیش از حد بزرگتر و یا کوچکتر از اندازه مورد نیاز باشد، موجب کاهش راندمان کار می شود. همچنین کاربران نمی توانند به خوبی آن را در دست خود قرار دهند و کمک چندانی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: آشنایی با کاربرد ابزار دستی


طول فک دم باریک

از پارامترهای مهم دیگری که در راهنمای خرید دم باریک باید به آن توجه نمایید، طول فک ابزار است. اندازه فک هر یک از انواع دم باریک ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. درنتیجه براساس نوع کاربری و نیاز خود، می توانید مناسب ترین اندازه طول فک این ابزار را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید برای انجام فعالیت های ظریف مانند جواهرسازی، باید دم باریکی را خریداری کنید که طول فک آن باریک تر باشد.

اما اگر برای انجام فعالیت های صنعتی به این ابزار نیاز دارید، بهتر است دم باریکی را خریداری کنید که فک صنعتی داشته باشد.

طول فک دم باریک
طول فک دم باریک

جنس انبردست دم باریک

نکته دیگری که در راهنمای خرید دم باریک باید به آن توجه داشته باشید، جنس این انبر است. مسلماً شما به دم باریکی نیاز دارید که مدت ها بتوانید از آن استفاده کنید. درنتیجه باید به متریال به کار رفته در ساختار این ابزار توجه داشته باشید. شما باید نوعی از این ابزار را خریداری کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

به طور معمول در ساختار انبرهای مقاوم از آلیاژ کروم وانادیوم استفاده می شود. محصولاتی که از این متریال ساخته می شوند، دچار خوردگی نخواهند شد و در برابر ضربه مقاومت دارند. پیشنهاد ما به شما انتخاب انبری است که از فولاد آب دیده ساخته شده باشد. توجه به ضد زنگ بودن این ابزار، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.


بیشتر بخوانید: ابزار دستی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


جنس دسته دم باریک

توجه به جنس دسته این انبر از دیگر مواردی است که در لیست راهنمای خرید دم باریک قرار می گیرد. دسته این ابزار یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده آن است. اگر طراحی دسته این کالا به صورت استاندارد نباشد، موجب خستگی دست فراد و درنتیجه کاهش راندمان کار می شود. زیرا دسته، قسمتی از این ابزار است که کاربران مدام با آن در ارتباط هستند.

برخی از تولیدکنندگان بر روی دسته این محصول، پوشش عایق قرار می دهند. این لایه عایق ایمنی کاربران را حین انجام فعالیت های مرتبط با برق فراهم می کند. توجه نمایید که از روکش باکیفیت در ساخت این ابزار استفاده شده باشد. زیرا روکش های باکیفیت از لغزنده شدن دم باریک در دست افراد، جلوگیری می کند.

جنس دسته دم باریک
جنس دسته دم باریک

میزان باز شدن دهانه انبر

در این بخش از مطلب راهنمای خرید دم باریک به اهمیت میزان باز شدن دهانه این انبر می پردازیم. همانطور که با انواع مختلف این ابزار آشنا شدید، دهانه هر یک از انواع این کالا به میزان مشخصی باز می شود. درنتیجه با در نظر گرفتن فعالیت مورد نظر، می توانید انبری را انتخاب کنید که دهانه آن به اندازه مورد نیاز شما باز شود.

لازم به ذکر است حداکثر اندازه باز شدن دهانه این انبرها بر روی بسته بندی آن درج شده است.


بیشتر بخوانید: ابزار مناسب منزل که وجود آن در هر خانه ای ضروری است


طراحی و ارگونومی دم باریک

توجه به طراحی و ساختار این محصول از دیگر نکاتی است که در لیست راهنمای خرید دم باریک قرار می گرد. هنگام تهیه این ابزار، محصولی را انتخاب کنید که از طراحی ارگونومیک برخوردار باشد. طراحی استاندارد، این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا حین انجام کار با ابزار، آسوده باشند. همچنین به آسانی در دست کاربران قرار می گیرد و استفاده از آن آسان تر می شود.

طراحی و ارگونومی دم باریک
طراحی و ارگونومی دم باریک

برند تولیدکننده

شرکت سازنده و برند تولیدکننده انبردست های دم باریک، از دیگر پارامترها مهم در راهنمای خرید دم باریک هستند. در حال حاضر برندهای بسیاری به تولید ابزار دستی از جمله انبر دم باریک، پرداخته اند. برندهای شناخته شده، مدام در تلاش هستند تا با یکدیگر رقابت کنند و محصولات باکیفیت تری را به بازار ارائه می کنند. در میان تمامی برندهای معتبر، تولیدکنندگان متفرقه نیز وجود دارند.

برخی از این سازندگان، از متریال های نامرغوب در ساختار ابزارآلات خود استفاده می کنند. درنتیجه پیشنهاد ما به شما خرید از برندهای معتبر و شناخته شده بازار است. زیرا برخی از آنها برای محصولات خود گارانتی به مشتریان ارائه می دهند. در لیست زیر به معرفی تعدادی از برندهای محبوب و مطرح ابزارآلات پرداخته شده است:

  • دم باریک رونیکس
  • دم باریک توسن
  • دم باریک نوا
  • واستر
  • آیرون مکس و دیگر برندها

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید دم باریک برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله به طور کامل به معرفی انواع دم باریک ها و کاربرد آنها پرداخته شد. به طور کلی با توجه به میزان بودجه خود می توانید بهترین دم باریک را خریداری نمایید. جهت خرید انواع دم باریک و اطلاع از قیمت انواع دم باریک می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان ابزار دستی را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دم باریک و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین می توانید استعلام قیمت دم باریک کوچک را از فروشندگان این کالا دریافت نمایید.

در نهایت خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.

راهنمای خرید دم باریک
راهنمای خرید دم باریک