ابزار مناسب منزل که وجود آن در هر خانه ای ضروری است

معرفی ابزار مناسب منزل که وجود آن ها ضروری است

وجود ابزار مناسب منزل در هر خانه ای، موجب افزایش راندمان کاری می شود. داشتن چندین ابزار مورد نیاز در منزل به شما کمک می کند تا تعمیرات جزئی منزل خود را انجام دهید. از این رو دیگر نیازی به کمک تعمیرکار و پرداخت هزینه های اضافی نخواهید داشت. ابزارهای خانگی باتوجه به کاربردهایی که دارند، در انواع مختلفی تولید می شوند.

همچنین از انواع ابزار ضروری منزل می توان جهت انجام فعالیت هایی مانند باز و بسته کردن پیچ ها، تعمیرات کولر و شیرآلات، نصب تابلو و دیگر دکوری ها، شست و شو و نظافت و … استفاده نمود. همچنین باید توجه داشته باشید که براساس مهارت و نیاز خود، از ابزارآلات صعتی منزل استفاده نمایید.

همانطور که می دانید امروزه هزینه خدمات فنی، افزایش زیادی داشته است. از این رو شما باید به دنبال تأمین ابزارآلات ضروری برای منزل خود باشید. در این مقاله از مجله راندنو قصد داریم شما را با پرکاربردترین ابزار لازم در منزل آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب ابزار مناسب منزل با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ضروری ترین ابزار برای مصارف خانگی

همانطور که گفته شد، به منظور پیشبرد سریع تر فعالیت هایی نظیر تعمیرات در منازل، استفاده از ابزارآلات ضروری است. همچنین انتخاب و خرید مجموعه ابزار یکی از پروسه هایی است که به دقت بالایی نیاز دارد. در ادامه این بخش از مقاله ابزار مناسب منزل به تعدادی از ابزار کاربردی در منزل اشاره خواهیم نمود. توجه داشضته باشید که شما باتوجه به نیاز و بودجه خود می توانید بهترین ابزار ضروری خانه را تهیه نمایید.

ابزار مناسب منزل
ابزار مناسب منزل

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار اصل | تشخیص ابزار اصل از تقلبی


ابزار دستی مورد نیاز در خانه

انواع ابزار دستی ابزارآلاتی هستند که با استفاده از نیروی دست کاربران، فرآیند عملیات را انجام می دهند. ددر این بخش از مطلب ابزار مناسب منزل به کاربردی ترین انواع ابزارهای دستی خواهیم پرداخت.

پیچ گوشتی

مجموعه پیچ گوشتی یکی دیگر از ابزار ضروری در خانه هستند که برای انجام فعالیت های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.

اره دستی

اره ها از کاربردهای متفاوتی برخوردار هستند که در انواع برقی و دستی تولید می شوند. اره دستی برای هرس کردن شاخه درختان و همچنین بریدن چوب های سبک کاربرد دارد. توجه داشته باشید که کار با اره برقی به مهارت خاصی نیاز دارد. همچنین اگر قصد تهیه نوع دستی آن را دارید، بهتر است به مقاومت آن توجه نمایید.

آچار

از دیگر انواع ابزار مناسب منزل می توان از آچارها نام برد که از گستره وسیعی برخوردار هستند. با استفاده از هر آچار می توان پیچ و مهره مخصوص به خود آچار را باز و یا بسته نمود. آچارها در سایزهای گوناگونی تولید می شوند که متناسب با اندازه پیچ و مهره ها، مورد استفاده قرار می گیرند. آچار فرانسه نیز از پرکاربردترین انواع آچارها به شمار می آید.

متر

متر از انواع ابزار اندازه گیری است که وجود آن در هر خانه ای ضروری است. استفاده از این ابزار اندازه گیری موجب افزایش دقت در انجام کارها می شود. همچنین با یک متر دستی ساده می توانید هر اشیایی را که بخواهید، اندازه گیری نمایید. مترها نیز در انواع مختلفی تولید می شوند که کارایی بالایی دارند که در کمترین زمان ممکن می توانید اندازه گیری دقیقی را انجام دهید.

چراغ قوه

چراغ قوه از دیگر وسایل کاربردی در خانه است که با استفاده از باتری و لامپ، باعث ایجاد روشنایی می شوند. از چراغ قوه در محیط های تاریک می توان استفاده نمود. به عبارتی استفاده از چراغ شارژی یا چراغ قوه، موجب افزایش دقت انجام کارها در محیط های تاریک می شود.

انبردست

وجود انبرها در جعبه ابزار منزل بسیار کارآمد است که برای انجام کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. انبردست یکی از کابردی ترین و پرکاربردترین ابزار دستی است که جهت خم کردن اشیاء فلزی، بیرون کشیدن میخ و بریدن سیم ها اشاره نمود.

چکش

انواع چکش یکی از مهم ترین ابزارآلات دستی هستند که در این بخش ازمطلب ابزار مناسب منزل قصد پرداختن به کاربردهای آن را داریم. به منظور کوبیدن میخ در سطوح سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

تراز دستی

ابزار تراز همانطور که از نامش مشخص است، جهت ایجاد زاویه صحیح یک شی نسبت به سطح مورد نظر، کاربرد دارد. به طور معمول تراز یک ابزار مناسب برای اندازه گیری است که برای کنترل شیب سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی از این ابزار اندازه گیری می توان در چیدمان و دگوراسیون های منزل استفاده نمود.

ابزار دستی مورد نیاز در خانه
ابزار دستی مورد نیاز در خانه

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ابزار دستی


فازمتر

فازمتر یکی از ابزار کاربردی در منزل است که جهت تشخیص قطع و یا وصل بودن جریان برق کاربرد دارد. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از فازمتر باید از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید و سپس از آن استفاده نمایید.

سیم چین

این ابزار دستی همانطور که از نامش مشخص است، برای بریدن و و قطع کردن سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کوتاه کردن سیم ها، تعویض دو شاخه وسایل برقی و فعالیت هایی از این قبیل، از دیگر کاربردهای سیم چین به شمار می آید.

دم باریک

دم باریک از دیگر انواع ابزار مناسب منزل است که در این قسمت از مقاله به کارایی های آن می پردازیم. در ابتدا لازم است بدانید که دم باریک یکی از انواع انبرها است که برای کنار هم نگه داشتن دو قطعه، بستن سیم های مفتولی به یکدیگر و موارد دیگر استفاده نمود. همچنین دم باریک ها باتوجه به سری باریکی که از آن برخوردار هستند، دسترسی به محیط های محدود را برای شما امکان پذیر می نماید.

منگنه دستی

منگنه یک ابزار کاربردی در منزل است که می توان برای رفع نیازهای معمول مانند اتصال چند برگه به یکدیگر، نصب ورق های عایق، نصب صفحات مختلف و … از این ابزار استفاده نمود.

چسب

چسب ها یکی دیگر از انواع ابزار ضروری خانه به شمار می آیند. با استفاده از چسب می توانید اتصال دو قطعه به یکدیگر را انجام دهید. فلزات، شیشه ها، مواد سخت و سنگی و چوب را با استفاده از انواع چسب، می توان به یکدیگر وصل نمود.

کاردک

از این ابزار کاربردی به منظور پرکردن ترک دیوارها، از بین بردن رنگ های خشک روی اجسام و بسیاری از موارد دیگر، می توان استفاده نمود. کاردک ها در اندازه های متفاوتی تولید می شوند که نیازی نیست شما تمامی اندازه های آن را در جعبه ابزار خود داشته باشید.


بیشتر بخوانید: جدیدترین تکنولوژی های ابزار


ابزار برقی مورد نیاز در خانه

ابزار برقی نمونه پیشرفته تر و کارآمدتر انواع ابزار دستی هستند. منبع تغذیه ابزارآلات برقی، برق شهری است که با استفاده از انواع این محصولات، می توان به انجام کارهای صنعتی و خانگی سرعت عمل بالایی بخشید. در این بخش از مطلب ابزار مناسب منزل به معرفی کاربردی ترین ابزار خانه می پردازیم.

دریل

دریل یکی از پرقدرت ترین و پرکاربردترین ابزارهای برقی است که باتوجه به منبع تغذیه، در انواع شارژی نیز تولید و به بازار عرضه می شود. همچنین دریل ها باتوجه به کاربردهایی که دارند، در انواع مختلف ستونی، مگنتی، بتن کن، چکشی و موارد دیگر ارائه می شوند. توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه دریل شارژی را دارید، باتوجه به بازه استفاده خود در روز می توانید از این ابزار استفاده نمایید.

با استفاده از دریل می توانید دریل کاری هایی همچون سوراخ کردن سطوح، پیچ کاری های مختلف و … را به آسانی انجام دهید.

اره برقی

اره الکتریکی یا برقی، ابزاری است که در صنایع برشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از اره برقی نیروی کمتری از شما صرف انجام فعالیت ها می شود. اره فارسی بر، عمودبر، گردبر و … از رایج ترین انواع اره ها به شمار می آیند.

بلوور

دمنده و مکنده از دیگر انواع ابزار مناسب منزل به شمار می آیند که در تمیز کردن گرد و غبارها، نقش به سزایی ایجاد می کنند. همچنین این دستگاه دمندگی هوا را با فشار بالایی به طرف خروجی منتقل می کند.

کارواش خانگی

کارواش خانگی یکی دیگر از انواع ابزار مناسب منزل است که جهت نظافت منازل، مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که کارایی کارواش های خانگی تنوع چشمگیری دارد که هر یک از آنها برای شست و شوی نمای ساختمان و اتوموبیل، جرم گیری سطوح و موارد دیگر استفاده می شود. کارکرد کارواش خانگی به گونه ای است که فشار آب را با قدرت بالایی خارج می نماید.

ابزار برقی مورد نیاز در خانه
ابزار برقی مورد نیاز در خانه

بیشتر بخوانید: مراقبت و نگهداری از ابزار برقی به صورت جامع و کاربردی


معیارهای انتخاب ابزار مورد نیاز منزل

همانطور که می دانید برای تعمیرات و سرعت بخشیدن به انجام کارها، باید از ابزارآلات صنعتی استفاده نمود. ابزار مورد نیاز منزل مجموعه ای هستند که وجود آنها در هر جعبه ابزاری ضروری است. پس از پرداختن به مهم ترین ابزار خانه، لازم است تا با نکات مهم در خرید مجموعه ابزار آشنا شوید.

خرید برحسب نیاز

اگر شما به منظور استفاده های شخصی و برای انجام تعمیرات خانه قصد خرید مجموعه ابزار را دارید، بهتر است باتوجه به نیاز خود به خرید آنها اقدام نمایید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خرید پیچ گوشتی و انواع آچار، نیازی به تهیه این محصولات در تمامی سایزها ندارید. زیرا علاوه بر پرداخت هزینه های سنگین، در انتخاب این ابزارآلات سردرگم می شوید.

به عبارتی شما با انتخاب پیچ گوشتی هایی که از قابلیت تعویض سری برخوردار هستند و یک آچار فرانسه، می توانید نیازهای عادی خود را برطرف نمایید.

خرید برحسب مهارت

همانطور که پبش از این به این موضوع پرداخته شد، باید باتوجه به نوع کاربری خود و مهارتی که دارید، به خرید ابزار مورد نظر اقدام نمایید. بنابراین توجه داشته باشید اگر هنگام استفاده از ابزارآلات غیرحرفه ای هستید، بهتر است از خرید ابزارآلات پیچیده و حرفه ای اجتناب نمایید.

خرید برحسب نوع استفاده

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید ابزار مناسب منزل، نوع استفاده شما است که در این بخش به آن می پردازیم. توجه داشته باشید که هنگام خرید مجموعه ابزار، ابزارآلاتی را خریداری نمایید که متناسب با استفاده مختص به آنها باشد. به عنوان مثال برای کوبیدن یک میخ درون دیوار، با استفاده از یک چکش ساده و کوچک هم می توانید این کار را انجام دهید. در نتیجه انتخاب یک چکش بزرگ علاوه بر خستگی دست شما حین انجام کار، موجب می شود تا هزینه سنگین تری را پرداخت نمایید.

معیارهای انتخاب ابزار مورد نیاز منزل
معیارهای انتخاب ابزار مورد نیاز منزل

امیدواریم که مقاله ابزار مناسب منزل برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به معرفی ابزار خانه پرداخته شده است. جهت خرید ابزار و اطلاع از قیمت انواع ابزارآلات می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع ابزارآلات را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت ابزار دستی و ابزار برقی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است. لازم به ذکر است که اگر علاقه خاصی به استفاده از ابزارآلات صنعتی در منزل دارید، بهتر است پیش از هر چیز آموزش های لازم از یک فرد مسلط را فرا بگیرید.