راهنمای خرید ابزار اصل | تشخیص ابزار اصل از تقلبی

راهنمای خرید ابزارآلات اصل | تشخیص ابزار تقلبی

راهنمای خرید ابزار اصل به شما کمک می کند تا بتوانید به آسانی ابزار اصل را از تقلبی تشخیص دهید. خرید ابزار یراق یکی از اقدامات مهمی است که با کمک یک مشاوره خرید ابزار باید این پروسه را پیش ببرید. ابزارآلات مجموعه وسایلی هستند که با استفاده از آنها می توان فعالیت های مختلفی را انجام داد. انواع ابزارآلات باتوجه به قدرت و کاربردهای متفاوتی که دارند، جهت انجام کارهای جزئی و سنگین، مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله از مجله راندنو قصد داریم تا شما را با راه های تشخیص ابزار تقلبی از اصل آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید ابزار اصل با ما همراه باشید تا خرید مجموعه ابزار خود را به درستی انجام دهید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دسته بندی ابزارآلات

پیش از بررسی ابزار اصل و تقلبی از یکدیگر، لازم است تا به طور کلی با انواع ابزار آشنا شوید. در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار اصل شما را با لیست انواع ابزار آشنا خواهیم نمود. انواع ابزارآلات از تنوع وسیعی برخوردار هستند که هر یک از آنها، جهت انجام فعالیت های مختص به خود مورد استفاده قرار می گیرند.

ابزارآلات بادی، ابزار دستی و انواع ابزار برقی از انواع ابزارآلات هستند که باتوجه به منبع تغذیه، از یکدیگر متمایز شده اند. لازم به ذکر است که ابزارآلات صنعتی و نیمه صنعتی نیز جهت استفاده مصارف خانگی، کاربرد دارند. تنوع بالای انواع ابزارآلات موجب شده است تا هنگام خرید ابزار اصل با چالش های خاصی مواجه شوید.

در لیست زیر به معرفی انواع دسته بندی ابزارآلات پرداخته شده است:

از این رو پیش از اقدام به خرید هرگونه ابزاری، شناخت کاملی از انواع ابزارها داشته باشید. و سپس باتوجه به نوع کاربرد خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. ناگفته نماند که تمرکز اصلی مطلب این مقاله، بر روی خرید ابزار اصل و تشخیص ابزار فیک از آنها است. در ادامه شما را با نکات قابل توجه تشخیص ابزار فیک از اصل آشنا خواهیم نمود.

دسته بندی ابزارآلات
دسته بندی ابزارآلات

بیشتر بخوانید: آشنایی با مهم ترین ابزار اندازه گیری


راه های تشخیص ابزار اصل و تقلبی

همانطور که می دانید، هنگام خرید مجموعه ابزار، از جمله انواع ابزار برقی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند، باید دقت زیادی داشته باشید. با وجود تحریم ها و همچنین افزایش روزافزون قیمت محصولات، فعالیت شرکت های معتبر بسیار کاهش یافته است. همچنین عرضه و فروش محصولات تقلبی یا به اصطلاح فیک، در بازار بسیار افزایش داشته است.

به عبارتی بسیاری از شرکت های نامعتبر توانسته اند از این وضعیت سوء استفاده کنند و به تولید محصولات تقلبی یا جعلی، اما با ظاهری کاملاً شبیه به نوع اصلی آن بپردازند. از این رو امکان تشخیص ابزارآلات اصل از فیک کمی سخت شده است. اما با توجه به نکات مهمی که در ادامه مقاله راهنمای خرید ابزار اصل به آنها پرداخته شده است، می توانید ابزار اصل را از غیر اصل تشخیص دهید.

بسته بندی ابزار

بررسی جعبه ابزار، طراحی و بسته بندی محصول از مهم ترین و اصلی ترین عوامل مؤثر در تشخیص ابزارآلات فیک و اصلی هستند. به طور مثال اگر در تشخیص دریل دیوالت اصل دچار تردید شده اید، در ابتدا باتوجه به جعبه یا چمدان این محصول می توانید شک خود را رفع نمایید. برندهای اصلی ابزار، معمولاً نام شرکت خود را با حروف برجسته و باکیفیت بالا و بدون هیچگونه رنگ پریدگی تولید می کنند.

همچنین در محصولات غیر اصل، نام شرکت تولیدکننده بدون برجستگی است و علاوه بر آن، به راحتی خراشیده می شوند. همچنین به شکاف میان درب جعبه ابزار مورد نظر توجه داشته باشید. در بسته بندی بندی ابزارآلات اصلی این شکاف وجود ندارد و درب آن کاملاً کیپ می شود. همچنین در بسته بندی ابزار برندهای فیک، ممکن است قسمت بسته شدن درب چمدان محصول، شکاف و خمیدگی وجود داشته باشد.

در نتیجه توجه داشته باشید که نشانه های ابزار اصل، بستی به وزن چمدان ابزار مورد نظر، رنگ جعبه و کیفیت متریال های استفاده شده در ساختار محصول دارد. در ادامه این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار اصل به طور کامل تری به بررسی ظاهر و بسته بندی ابزارآلات خواهیم پرداخت.

غلط های املایی و ویرایشی روی بسته بندی

توجه به متن های نوشته شده بر روی بسته بندی ابزار مورد نظر، یکی از راه های اصلی تشخیص ابزار اصلی از تقلبی است. توجه داشته باشید که تأکید بر اصل بودن و به کارگیری از کلماتی مانند Original یکی از مواردی است که متقلبان و سودجویان بسیاری از آنها استفاده می کنند. در نتیجه هیچ یک از برندهای اصلی بر روی بسته بندی محصولات خود از کلمه Original یا اصلی استفاده نمی کنند.

استفاده نابه جا از کلمه Made in

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار اصل به استفاده نا به جا و غیر متعارف از ساخت محصول که متعلق به کدام کشور است، می پردازیم. در ابتدا باید توجه داشته باشید که برندهای معتبر و بزرگ ابزار، تأکیدی بر اصل بودن کالای خود بر روی بسته بندی ندارند. اما در مقابل شرکت های تقلبی به تکرار کلمات ساخت کجا یا Made in تأکید دارند.

علاوه بر این ممکن است خط تولید برخی از برندهای سازنده ابزارآلات، در کشوری خارج از کشور اصلی سازنده تولید شده باشند. در نتیجه برندهای اصلی ابزارالات بر روی جعبه محصولات خود، از حروف بزرگ و برجسته Made In استفاده نمی کنند. به عنوان نمونه، کارخانه اصلی برند بوش در کشور آلمان قرار دارد اما کشورهایی همچون چین، ترکیه، مالزی و مجارستان از دیگر کشورهایی هستند که تحت لیسانس برند بوش قرار دارند.

همچنین مدل کالا در کشور تولیدکننده این ابزارآلات، جهت تشخیص بوش اصل آلمان تأثیرگذار است. به عنوان مثال برای تشخیص دریل بوش اصلی تنها به Made in Germany بودن آن بسنده نکنید. همانطور که گفته شد، محصولات برند بوش می توانند در دیگر کشورهای ذکرشده نیز مونتاژ شوند.

ظاهر بسته بندی

توجه به ظاهر و کیفیت ساخت کیف ابزارآلات از دیگر نکات حائز اهمیتی است که در تشخیص ابزارآلات فیک و اصلی به شما کمک می کنند. برندهای اصلی معمولاٌ کیف ابزارهای خود را استفادهه از مواد اولیه باکیفیت و با جنس پلاستیک درجه یک به بازار عرضه می کنند. همچنین به طور معمول جنس جعبه و یا کیف ابزارآلات، به صورت برزنتی یا BMC است. توجه داشته باشید که شرکت های اصلی و معتبر، طرز استفاده آسانی را برای بسته بندی کیف ها در نظر می گیرند تا قابل حمل باشند.

بسته بندی ابزار
بسته بندی ابزار

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار شارژی


چک کردن اصالت ابزار با شماره سریال

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار اصل به بررسی اصل بودن ابزار با شماره سریال آن می پردازیم. توجه به شماره سریال کالا یکی از آسان ترین روش ها برای آگاه شدن از تفاوت ابزار اصلی و تقلبی است. برندهای تولید کننده ابزار اصلی، از قابلیت اعتبارسنجی سریال محصولات خود در سایتبرخوردار هستند. همانطور که گفته شد، ابزار بوش اصل در کشورهای مختلفی مونتاژ می شوند که علائم اختصاری برخی ازاین کشورها، در لیبل کالا مشاهده می شوند.

از این رو با بررسی سریال محصول مورد نظر در سایت برند تولیدکننده، می توانید از تقلبی و یا اصل بودن کالای مورد نظر، اطمینان حاصل نمایید.

بررسی هویت کالا

در ابتدا لازم است بدانید که یک محصول تقلبی می تواند از تمامی ویژگی های یک محصول اصلی برخوردار باشد. در نتیجه هویت ابزار یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در شناخت ابزار فیک و اصل است. از این رو برای بررسی بیشتر ابزار مورد نظر، با مراجعه به سایت شرکت تولیدکننده، باید به بررسی هویت ابزار اقدام نمایید.

چک کردن اصالت ابزار با شماره سریال
چک کردن اصالت ابزار با شماره سریال

بررسی ابزار

دراین بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار اصل به بازرسی و بررسی بدنه اصلی ابزار خواهیم پرداخت. با یک بررسی کلی از بدنه ابزار مورد نظر نیز می توانید از اصل بودن و یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید. در ابتدا به رنگ بدنه محصول انتخابی خود توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که رنگ بدنه کالای مورد نظر خیلی پررنگ و نه خیلی کم رنگ نباشد. در ادامه به صورت کامل تری شما را با بررسی ابزار مورد نظر آشنا خواهیم نمود.

وزن ابزار

ابزارآلات تقلبی می توانند براساس شکل ظاهری کاملاً شبیه به ابزار اصلی باشند. از این رو وزن ابزارآلات، یکی از اصلی ترین عواملی است که در تشخیص اصل بودن ابزارها تأثیر به سزایی دارد. معمولاً انواع ابزار برقی اصل مانند دریل، مینی فرز، پیچ گوشتی برقی و دیگر ابزارآلات، وزن سنگین تری نسبت به نوع فیک این محصولات دارند. انواع ابزار اصل به دلیل استفاده از متریال های باکیفیت در ساختار آنها، وزن بیشتری دارند.

به عبارتی، ابزار اصلی باتوجه به برخورداری از سیم پیچی های قوی تر و آلیاژهای بهتر، وزن بیشتری دارند. لازم به ذکر است که سازندگکان کالاهای تقلبی به دلیل حمل و قاچاق این محصولات، از متریال های کمتر و بی کیفیتی استفاده می کنند تا وزن پایینی داشته باشند.

نکات فنی و جزئی ظاهری

در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار اصل به بررسی نکات جزئی تری برای تشخیص ابزار اصلی از تقلبی می پردازیم. طول کابل ابزارآلات برقی و لوازم جانبی همراه با آنها، از مواردی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. معمولاً ابزار اصلی از کابل برق های ضخیم و بلندتری برخوردار هستند اما در مقابل ابزار فیک در بیشتر موارد لوازم جانبی ندارند و کابل های برق کوتاه تری نیز دارند.

اما این نکته را به خاطر بسپارید که این عوامل ذکرشده، قطعی نیستند و نتیجه صد درصدی ندارند. در نتیجه وجود یا عدم وجود لوازم جانبی بستگی به عوامل دیگری مانند قیمت کالا و اطلاعات لوازم جانبی در سایت برند اصلی دارد.

صدای ابزار هنگام کارکرد

تست کالا یکی دیگر از راه های تشخیص کالای اصل از غیر اصل است. همچنین اگر پس از روشن کردن ابزار مورد نظر، صدای ناهنجار یا نا متعارفی از آن به وجود آمد، یکی از نشانه های ابزار فیک است. لرزش دستگاه نیز از دیگر عواملی است که می تواند نشانه کالای تقلبی از اصلی باشد. توجه داشته باشید که صدای ایجادشده توسط ابزار اصلی بسیار کم است و همچنین نرم کار می کند.

قیمت ابزار

در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار اصل به بررسی قیمت ابزار اورجینال می پردازیم. یکی دیگر از مهم ترین عواملی که هنگام خرید ابزار اصل باید به آن توجه داشته باشید، قیمت ابزار است. هیچ توجیهی مبنی بر این نیست که اگر قیمت یک ابزار بیشتر باشد، یعنی اصل است. در نتیجه برای اطمینان از قیمت اصلی ابزار مورد نظر، با مراجعه به سایت های معتبر می توانید از قیمت واقعی ابزار اصل اطمینان حاصل نمایید.

بررسی ابزار
بررسی ابزار

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ابزار دستی


چرا باید از ابزارآلات اورجینال استفاده کرد؟

همانطور که می دانید افزایش کیفیت در انجام فعالیت های مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارتی هنگام استفاده از ابزارآلات اورجینال، شاهد کیفیت کار انجام شده خود خواهید بود. در نتیجه از کارکردن با دستگله یا ابزار مورد نظر، بسیار لذت خواهید برد.

جمع بندی

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید ابزار اصل برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به نکات مهم هنگام خرید ابزار اصل و تشخیص آنها از ابزار تقلبی پرداخته شده است. جهت خرید انواع ابزار و اطلاع از قیمت انواع ابزار می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان ابزارآلات را مشاهده نمایید.

در این مقاله به طور کامل با روش های تشخیص تراز لیزری دیوالت اصلی آشنا شدید و می توانید بهترین ابزارآلات را خریداری نمایید. همچنین با مراجعه به سایت راندنو می توانید از لیست قیمت محصولات دیوالت و قیمت دریل دیوالت اصل نیز با فروشندگان این ابزارآلات در ارتباط باشید. راهنمای خرید ابزار برقی و راهنمای خرید دریل شارژی از مطالبی هستند که در مجله راندنو می توانید آنها را مطالعه نمایید. همچنین با مراجعه به قسمت دسته بندی ابزار اندازه گیری راندنو، می توانید لیست کالاهای تراز لیزری دیوالت را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت ابزار و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.

راهنمای خرید ابزار اصل
راهنمای خرید ابزار اصل