بررسی مراحل تولید دستکش ایمنی

بررسی مراحل تولید دستکش ایمنی

تولید دستکش ایمنی یکی از موضوعاتی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. دستکش ایمنی از تجهیزات حفاظت فردی است. این محصول از دستان کاربران در برابر آسیب های موجود در محیط کار، جلوگیری می کند. این دستکش ها باتوجه به کاربردهایی که دارند در گستره تنوع وسیعی قرار می گیرند. درنتیجه به دلیل تنوع این ابزار ایمنی رقابت های تولید به وجود آمده است.

خرید انواع دستکش ایمنی
خرید انواع دستکش ایمنی

نکته ای که در این مبحث وجود دارد، تولید این تجهیزات نسبت به تقاضای آن است. به عبارتی تعداد تولید کنندگان دستکش ایمنی نسبت به تقاضایی که این محصول دارد، زیاد نیست. لازم به ذکر است که این تجهیزات ایمنی با استفاده از دستگاه های خاص تولید می شوند. در مقاله تولید دستکش ایمنی به بررسی تولید دستگش کار می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

مراحل خط تولید دستکش ایمنی

پیش از هر چیز بهتر است به اهمیت استفاده از دستکش های کار بپردازیم. همانطور که می دانید استفاده از تجهیزات ایمنی در مشاغل گوناگون، ضرورت دارد. زیرا مراقبت از جان و سلامت شما، از مهم ترین اصل های فعالیت است. دست ها نیز یکی از مهم ترین اعضای بدن افراد هستند که به طور مداوم در حال انجام فعالیت خاصی هستند. درنتیجه بیشتر در معرض خطر و آسیب های جبران ناپذیر هستند.

از این رو دستکش های ایمنی باید تمامی دست افراد را پوشش دهند و از کیفیت بالایی برخوردار باشند. مراحل تولید دستکش کار باتوجه به نوع دستکش تفاوت هایی دارد. در ابتدای بخش تولید دستکش ایمنی به چگونگی تولید دستکش کارگری می پردازیم.

مرحله اول

اولین مرحله تولید این محصول، فراهم کردن دستگاه و آماده سازی مواد اولیه است. مواد اولیه برای ساخت دستکش های کار براساس نوع دستکش انتخاب می شود. به عنوان مثال دستکش های نسوز از مواد پلیمری ساخته می شوند. درنتیجه باتوجه به نوع دستکش می توانید متریال مورد نیاز آن را تهیه نمایید.

لازم است بدانید که این فرآیند با استفاده از قالب های آلومینیومی و سرامیکی صورت می گیرد. به طوریکه قالب ها را در مخزن های شست و شو قرار می دهند. همچنین داخل این مخازن آب گرم و کلر (در برخی مواقع سفیدکننده) وجود دارد. درنتیجه به آن فرصت می دهند تا خشک شود.

مرحله دوم

پس از خشک و تمیز شدن قالب ها و آماده سازی مواد اولیه، باید روی آنها پوشانده شود. برای این کار قالب ها به مخلوطی از محلول های نیترات کلسیم و کربنات کلسیم آغشته می شوند. لازم به ذکر است نیترات، لاستیک را منعقد می کند. همچنین کربنات از چسبیدن بیش از حد دستکش به قالب، جلوگیری می کند و در این فریند به عنوان ماده روان کننده استفاده می شود.

پس از خشک شدن مواد درون قالب ها، دستکش را داخل مخازن لاتکس، نیتریل و متریال مورد نظر قرار می دهند. لازم به ذکر است ضخامت دستکش ها براساس میزان باقی ماندن آنها در مخزن، مشخص می شود. لازم به ذکر است تولید دستکش کار لاتکس نیز با این روش انجام می گیرد.

مراحل خط تولید دستکش ایمنی
مراحل خط تولید دستکش ایمنی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش ایمنی


مرحله سوم

برای تولید دستکش ایمنی پس از خارج کردن مواد خشک شده از قالب، آن را به صورت دورانی می چرخانند تا لاستیک های اضافی آن از بین برود. پس از آن به طور مجدد در آب گرم و کلر شسته می شوند. با این کار مواد شیمیایی و لاتکس اضافی موجود بر فرم ها، از بین می روند.

پس از آن، فرم ها با استفاده از ولکانیزاسیون پخته و خشک می شوند. با انجام این فرآیند، مولکول های لاستیک به یکدیگر پیوند داده می شوند و درنتیجه مقاومت دستکش افزایش می یابد.

مرحله چهارم

به طور کلی دستکش های وینیل یا نیتریل در مخزن پر از لاستیک مایع قرار می گیرند. پس از آن پخته می شوند تا شکل مورد نظر را به خود بگیرند و خشک شوند. پس از آن در برخی از شرایط، با پوشش کلر یا پلیمر پوشش می یابند تا به آسانی عمل کنند. اگر این مواد تحت پوشش کلر قرار بگیرند، جنس آنها سخت و لغزنده می شود. همچنین از روکش پلیمر برخوردار هستند و روانکاری آنها افزایش می یابد.

پس از شست و شو و خشک شدن، به از بین بردن لاتکس های اضافی دستکش ها می پردازند. این دستکش ها با استفاده از یک برس خاص و به وسیله ابزار جت هوا برداشته می شوند. به محض اضافه کردن پوشش مورد نظر، دستکش ها توسط دستان تولیدکننده از قالب خارج می شود. توجه داشته باشید که لاستیک مصنوعی چسبناک تر از لاتکس است.

پس از آن می توان دستکش را بررسی و آزمایش های لازم را بر روی آن انجام داد.

تجهیزات اصلی خط تولید دستگاه بافت دستکش کار

مواد مختلفی در خط تولید دستکش های ایمنی استفاده می شوند. در تولید دستکش ایمنی از مواد نام برده در لیست زیر استفاده می شود:

  • چرم طبیعی
  • چرم مصنوعی
  • پی وی سی
  • کلروپرن
  • نیتریل
  • لاتکس
  • پی یو (PU)
  • کتان

بیشتر بخوانید: دستکش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


دستگاه بافت دستکش ایمنی

برای تولید دستکش ایمنی علاوه بر مواد اولیه، به دستگاه بافندگی نیز نیاز است. کارخانه تولید دستکش ایمنی با در نظرگیری نیازهای مصرف کنندگان، محصولات متنوعی را تولید می کند. انواع دستکش ایمنی نیز براساس کاربردهایی که دارند، در مدل های مختلف با قابلیت های گوناگون، به بازار ارائه می شوند.

ماشین ساخت دستکش کار ابزاری است که اصول خاصی دارد. کارکرد این دستگاه به گونه ای است که نخ یا مواد مورد نیاز، با لغزش بر روی پوسته های داخلی و خارجی ریل ماشین هدایت می شوند.

دستگاه بافت دستکش ایمنی
دستگاه بافت دستکش ایمنی

ویژگی های دستکش ایمنی

هنگام تولید دستکش ایمنی با به کارگیری از قواعد خاص، محصول عرضه می شود. در ادامه به ویژگی هایی که دستکش های ایمنی از آنها برخوردار هستند، می پردازیم.

  • از دوام بالایی برخوردار هستند.
  • استفاده از آنها آسان است و پوشش مناسبی دارند.
  • برخی از معتبرترین آنها ضد حساسیت هستند.
  • مناسب برای استفاده در مشاغل صنعتی گوناگون
  • برخی از انواع این تجهیزات از خاصیت ضد برش، ضد آب و موارد مشابه برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری


انواع دستکش کارگری

پس از آشنایی با مراحل خط تولید دستکش ایمنی به آشنایی با انواع این تجهیزات ایمنی می پردازیم.

  • دستکش ضد برش
  • دستکش عایق برق
  • دستکش چرمی
  • دستکش مخصوص مواد شیمیایی
  • دستکش ضد اسید
  • دستکش ایمنی عایق گرما و حرارت
  • دستکش جوشکاری
  • دستکش پزشکی و جراحی و دیگر موارد
انواع دستکش کارگری
انواع دستکش کارگری

بیشتر بخوانید: بهترین برند دستکش ایمنی


سؤالات متداول

  • سود تولید دستکش کار چقدر است؟

بسیاری از افراد به دنبال پرسودترین خط تولید در ایران هستند. سود خط تولید دستکش به 3 بخش سود کالا، سود کسب و کار و سود نسبت به دارایی تقسیم می شود. سود تولید دستکش کارگری مانند کسب و کارهای دیگر، یک الگوی استاندارد دارد. درنتیجه باید بررسی های لازم سنجش انجام شود تا بتوان تصمیم گرفت این کار سود مناسبی دارد یا خیر.

  • درآمد تولید دستکش کار چقدر است؟

درآمد این شغل به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است. همچنین شیوه درآمدزایی این شغل براساس تولید کالا است. درنتیجه درآمد تولید دستکش کار براساس درآمدهای جانبی آن و فعالیت های اصلی حاصل می شود.

  • هزینه راه اندازی خط تولید دستکش چقدر است؟

سرمایه اولیه برای راه اندازی خط تولید دستکش به سه بخش تقسیم می شود. سرمایه راه اندازی خط تولید دستکش کار، سرمایه در گردش و سرمایه انسانی از سرمایه های اولیه این خط تولید محسوب می شوند. شما سرمایه اولیه این شغل را می توانید با تفکیک کردن بررسی کنید.

  • مزایای تولید شغل تولید دستکش چیست؟

مزایای تولید این تجهیزات ایمنی باتوجه به کسب و کارهای مختلف، بررسی می شود. علاوه بر این، با تولید این تجهیزات نیازهای ایمنی افراد رفع می شود و می توانید جایگاه خود را در بازار ابزار ایمنی تثبیت نمایید.

تولید دستکش ایمنی
تولید دستکش ایمنی

امیدواریم که مقاله تولید دستکش ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به مختصر توضیحی از دستگاه تولید دستکش کار پرداخته شد. با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست قیمت دستکش ایمنی را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.