معرفی انواع کفش ایمنی و کاربرد آنها

معرفی انواع کفش ایمنی و کاربرد آنها

انواع کفش ایمنی باتوجه به کاربردهایی که دارند، جهت مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. کفش ایمنی از تجهیزات فردی است که به منظور محافظت از پاهای کارکنان در محیط های شغلی گوناگون، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این تجهیزات ایمنی از پاها در برابر خطرات احتمالی و آسیب های وارده به آن، جلوگیری می کند.

خرید انواع کفش ایمنی
خرید انواع کفش ایمنی

جهت اطلاع از قیمت روز انواع کفش ایمنی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید. همچنین اگر فروشنده تجهیزات ایمنی هستید، می توانید به فروش انواع کفش ایمنی در راندنو اقدام نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کفش کار و کاربرد آنها بپردازیم. پس تا انتهای مطلب آشنایی با کفش های کار ایمنی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کفش ایمنی ضد آب

کفش کار ضد آب یکی از کاربردی ترین انواع کفش ایمنی به شمار می آید. ساختار و متریال های استفاده شده در این کفش ها به گونه ای است که از نفوذ آب و مایعات به داخل کفش جلوگیری می کند. استفاده از این کفش ها زمانی کاربرد دارد که افراد در مشاغلی مانند حفر چاه های لوله کشی و آب فعالیت می کنند.

کفش ایمنی ضد آب
کفش ایمنی ضد آب

بیشتر بخوانید: کفش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


کفش ایمنی ضد اسید

کفش ضد اسید از دیگر انواع رایج این ابزار ایمنی است که نام آن در لیست کفش های ایمنی قرار می گیرد. این کفش ها در برابر مواد اسیدی، بنزینی و قلیایی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین کفه آنها به گونه ای تولید می شود که از لغزش افراد جلوگیری می کند. کفش ضد اسید آزمایشگاهی یکی از پرمصرف ترین نمونه های این تجهیزات است.

لازم به ذکر است که جنس انواع زیره کفش ایمنی ضد اسید، از PVC ساخته می شود.

کفش ایمنی برق

کفش کار برق از دیگر انواع این محصول ایمنی به شمار می آید. نحوه عملکرد این کفش ها به گونه ای است که جریان الکتریکی انباشته شده در آن، به طرف زمین هدایت می شود. جنس این کفش ها از چرم مقاوم ساخته شده است که خود نیز انواع گوناگونی دارند. در لیس زیر به انواع کفش های ایمنی برق و کاربردی که دارند، پرداخته شده است:

  • ضد استاتیک: استفاده از این کفش ها در محیط های حساس به الکتریسیته ساکن کاربرد دارد. با استفاده از این کفش ها می توان الکتریسیته انباشته را از بدن خارج نمود.
  • هدایت کننده: این کفش عایق برق همانطور که از نامش مشخص است، جریان برق انباشته شده را به زمین هدایت می کند. به عبارتی میزان برق ایستایی انباشته شده در کفش را کاهش می دهد.
  • غیر قابل هدایت: این نمونه از قابلیت کاهش شوک حاصل از مدارهای الکتریکی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که استاندارد به کار رفته در این کفش ها از منبع حفاظت ثانویه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: انواع کفش ایمنی عایق برق


کفش ایمنی نسوز

کفش ایمنی ضد حریق از تجهیزات دیگری است که نام آن در لیست کفش های ایمنی قرار می گیرد. این مدل از مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی برخوردار است. این کفش ها از متریال چرم تهیه و ساخته می شوند. استفاده از این ابزار ایمنی برای کسانی مناسب است که در محیط شغلی خود در معرض سوختگی و آتش قرار دارند.

توجه نمایید با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست قیمت انواع کفش ایمنی بهشتیان را مشاهده نمایید.

کفش ایمنی نسوز
کفش ایمنی نسوز

کفش ایمنی مهندسی

از دیگر انواع این تجهیزات ایمنی می توان به کفش کار مهندسی اشاره نمود. کفش های مهندسی با استفاده از متریال های خاصی تولید و عرضه می شوند. استفاده از انواع کفش ایمنی مهندسی برای مهندسان، به منظور رعایت اصول ایمنی کاربرد دارد. به طور معمول این کفش ها در محیط های شغلی صنعتی استفاده می شوند.


بیشتر بخوانید: چگونه کفش ایمنی مناسب را انتخاب کنیم؟


کفش ایمنی ضد لغزش

کفش های ضد لغرش همانطور که از نامشان مشخص است، از سر خوردن و لغزش افراد در محیط های شغلی جلوگیری می کند. با استفاده از این تجهیزات ایمنی در مکان هایی که سنگ ریزه و مواد لغزنده وجود دارد، از سر خوردن افراد جلوگیری می شود.

کفش ایمنی طبی

کفش کار طبی نوع دیگری از انواع این ابزار ایمنی است که از یک یا دو لایه کفی طبی برخوردار است. کفی این کفش ها براساس علم پزشکی طراحی شده اند تا ارگونومیک کف پا به درستی درون کفش قرار بگیرد. استفاده طولانی مدت از این کفش ها از خستگی پاهای کاربران جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که کفی های طبی معمولاً در این کفش ها وجود دارند.

همچنین می توانید به صورت جداگانه آنها را تهیه نمایید. همچنین اگر به دنبال انواع کفش ایمنی سبک هستید، می توانید این نمونه از کفش های کار را انتخاب نمایید.

کفش ایمنی طبی
کفش ایمنی طبی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش ایمنی


کفش ایمنی جوشکاری

کفش کار جوشکاری از دیگر نمونه های این محصول ایمنی محسوب می شود که در برابر عوامل خطرساز در محیط های جوشکاری، از پاهای افراد مراقبت می کند. هماطور که می دانید جوشکاری فعالیتی است که مواد و براده های حاصل از آن خطرناک هستند.

کفش ایمنی حفاری

جنس رویه کفش های حفاری با استفاده از چرم یا پلاستیک ساخته می شود. این کفش ها از رویه چرم یا پلاستیکی برخوردار هستند. استفاده از این ابزار در صنایع حفاری از کاربردهای به سزایی برخوردار است.

بهترین کفش های ایمنی

برندهای بسیاری به تولید انواع کفش های کار پرداخته اند. در لیست زیر به معرفی برترین تولیدکنندگان این تجهیزات ایمنی می پردازیم.

  • کفش ایمنی ارک
  • کفش ایمنی پاتن
  • کفش ایمنی بهشتیان
  • کفش ایمنی کاترپیلار
  • کفش کار سیفتی جاگر و دیگر برندها
بهترین کفش های ایمنی
بهترین کفش های ایمنی

بیشتر بخوانید: بهترین برند کفش ایمنی


امیدواریم که مقاله انواع کفش ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به آشنایی با انواع کفش ایمنی کار پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده قیمت انواع کفش ایمنی خارجی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان محصول مورد نظر را برای شما فراهم نموده است. با مراجعه به سایت راندنو می توانید انواع کفش ایمنی با قیمت را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.