راهنمای خرید فرز آهنگری

راهنمای خرید فرز آهنگری

راهنمای خرید فرز آهنگری به شما کمک می کند بهترین فرز آهنگری را متناسب با کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. فرز مخصوص آهن یکی از انواع دستگاه فرز است که جهت برش آهن آلات و فلزات کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه فرز در صنایع مختلف، کاربرد به سزایی دارد. این ابزار ظاهری شبیه به فرز سنگبری دارد، با این تفاوت که صفحه سنگ فرز آهنگری از ابعاد کوچک تری برخوردار است.

لازم به ذکر است که مینی فرز آهنگری از رایج ترین انواع این ابزار است که در ابعاد کوچک تر تولید می شود. در نتیجه اگر به دنبال مشخصات سنگ فرز خوب هستید، تا انتهای مقاله راهنمای خرید فرز آهنگری با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که در صورت اقدام به خرید اینترنتی فرز آهنگری، از رسمیت فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

راندنو امکان مشاهده قیمت بهترین سنگ فرز و قیمت انواع فرز آهنگری را برای شما فراهم نموده است. لازم به ذکر است که اگر قصد فروش فرز آهنگری و دیگر ابزارآلات خود را دارید، با عضویت در راندنو می توانید محصولات خود را به فروش برسانید.


بیشتر بخوانید: ابزار آهنگری کدامند و چه کاربردی دارند؟


آنچه در ادامه می خوانیم:

فرز آهنگری چیست

در این بخش از مقاله راهنمای خرید فرز آهنگری به معرفی این ابزار می پردازیم. فرز آهنگری یکی از پرکاربردترین انواع ابزار است که برای برش قطعات آهنی و فلزی استفاده می شود.  این نوع فرز از توان و سرعت بالایی برخوردار است و هنگام استفاده از آن، نیازی به صرف انرژی بالا وجود ندارد. صیقل دادن قطعات فلزی و پروفیل ها، از اصلی ترین کاربرد فرز آهنگری به شمار می آید.

این ابزار باتوجه به منبع تغذیه مصرفی، به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به کارایی هریک از آنها می پردازیم. احتمالاً برای شما هم سؤال پیش آمده است که دستگاه فرز خوب چی بخرم و این فرز چه عملکردی می تواند داشته باشد؟ در پاسخ به سؤال شما باید بگوییم که اگر با آهن آلات زیادی سروکار دارید، استفاده از فرز آهنگری می تواند در افزایش سرعت کار شما، تأثیر زیادی داشته باشد.

فرز آهنگری چیست
فرز آهنگری چیست

بیشتر بخوانید: فرز آهنگری چیست و چه کاربردهایی دارد؟


انواع فرز آهنگری

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در راهنمای خرید فرز آهنگری باید به آن توجه داشته باشید، نوع منبع تغذیه این ابزار است. انواع فرزهای آهنگری براساس منبع تغذیه و کارکردی که دارند، به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم:

فرز آهنگری برقی

نوع برقی فرز آهنگری از رایج ترین انواع این ابزار است که از سرعت بالایی برخوردار است. فرز آهنگری برقی به دلیل عدم وجود باتری، از وزن سبک تری برخوردار است. استفاده از این ابزار برقی نسبت به نوع شارژی آن، محدودیت هایی دارد. این ابزار برقی از کابل برق برخوردار است و بدون دسترسی به منبع برق، نمی توانید از آن استفاده کنید.

سرعت چرخش این نوع فرز به طور معمول 8000 تا 8500 دور در دقیقه است. لازم به ذکر است که با استفاده از فرز آهنگری برقی، نیازی به پرداخت هزینه های بیشتر برای خرید باتری ندارید.

فرز آهنگری شارژی

فرز آهنگری شارژی از دیگر انواع رایج این ابزار است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید فرز آهنگری به بررسی آن می پردازیم. همانطور که می دانید، ابزار شارژی توسط باتری کارهای مختلف را انجام می دهند. فرز آهنگری شارژی بدون سیم تولید می شود و در هر محیطی بدون نیاز به پریز برق می توانید فعالیت مورد نظر را انجام دهد.

درنتیجه هیچ کابل برقی وجود ندارد که مانع کار کردن شما بشود. از این رو با استفاده از ابزارآلات شارژی، به منبع برق شهری نیاز ندارید. همچنین فرزهای آهنگری شارژی از قابلیت حمل آسانی برخوردار هستند. نکته ای که هنگام خرید این ابزار از اهمیت بالایی برخوردار است، باتری این ابزار است. توجه داشته باشید که طی استفاده مداوم از فرز آهنگری شارژی، ملزم به خرید باتری جداگانه می شوید.

فرز آهنگری بادی

فرز آهنگری پنوماتیک یا بادی از دیگر انواع این ابزار است که توسط کمپرسور کار می کند. فرزهای بادی با توجه به قدرت بالایی که دارند، از قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع این ابزار برخوردار هستند. فرز آهنگری پنوماتیکی از دوام بالاتری برخوردار است.

انواع فرز آهنگری
انواع فرز آهنگری

کاربرد فرز آهنگری

کاربرد و کارایی فرز آهنگری، موضوع دیگری است که هنگام خرید آن باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر برش قطعات فلزی و آهن آلات، می توان برای انجام فعالیت های دیگر نیز از این ابزار استفاده کرد.

فرزهای آهنگری کاربردهای زیادی دارند که می توان به سنگ زنی، تمیز کردن اجسام صیقلی دادن و موارد دیگر اشاره کرد. با استفاده از صفحه سنگ زنی می توانید فلز را مطابق با سلیقه خود شکل دهید. همچنین پولیش فلزات از دیگر کاربردهای این ابزار به شمار می آید.


بیشتر بخوانید: تفاوت فرز سنگبری و آهنگری


سایز و اندازه صفحه برش

توجه به اندازه دیسک فرز یکی دیگر از مهم ترین نکات در راهنمای خرید فرز آهنگری به شمار می آید. دیسک برش یا صفحه برش فرز آهنگری در اندازه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

از محبوب ترین و پرطرفدارترین دیسک های فرز آهنگری، می توان به اندازه های 115، 180 و 230 میلی متری اشاره کرد. لازم به ذکر است که به طور معمول انواع فرزهای آهنگری از دیسک های 180 میلی متری برخوردار هستند.

سایز و اندازه صفحه برش
سایز و اندازه صفحه برش

قدرت موتور

در این بخش از راهنمای خرید فرز آهنگری به اهمیت قدرت موتور و توان این ابزار می پردازیم. باید توجه داشته باشید که برای انجام چه کاری به فرز آهنگری نیاز دارید. هرچه توان موتور این ابزار بیشتر باشد، قدرت آن نیز افزایش می یابد. لازم به ذکر است که اگر برای مصارف صنعتی به این ابزار نیاز دارید، بهتر است از توان 2400 وات استفاده کنید.

سرعت

سرعت فرز آهنگری از دیگر مشخصه هایی است که در لیست راهنمای خرید فرز آهنگری قرار می گیرد. پیش از نصب صفحه برش بر روی فرز آهنگری، از حداقل و حداکثر سرعت این ابزار در دقیقه اطمینان حاصل نمایید. در ابتدا لازم است بدانید که سرعت چرخش صفحه در فرزها بین 5000 تا 10000 دور در دقیقه است.

سرعت
سرعت

طراحی و ساخت فرز

هنگام خرید فرز آهنگری به طراحی و ویژگی های جانبی این ابزار توجه نمایید. برخی از انواع این ابزار از قابلیت چرخش 180 درجه برخوردار هستند که کار با این ابزار را برای افراد آسان تر می کند. برخی دیگر از فرزهای آهنگری به گونه ای تولید شده اند که از چند جهت مختلف می توان دسته جانبی را بر روی آنها قرار داد. با استفاده از این قابلیت می توانید کنترل بیشتری بر روی قطعه کار داشته باشید.

بهترین مارک فرز آهنگری

شرکت تولیدکننده فرز آهنگری از دیگر عوامل مهم در راهنمای خرید فرز آهنگری به شمار می آید. برندهای زیادی به تولید انواع فرزهای آهنگری پرداخته اند که در ادامه به معرفی تعدادی از محبوب ترین آنها می پردازیم:

  • فرز آهنگری رونیکس
  • فرز آهنگری توسن
  • فرز آهنگری ماکیتا
  • فرز آهنگری بوش
  • فرز آهنگری آروا
  • فرز آهنگری کرون
  • فرز آهنگری پوکا
  • فرز آهنگری آپ اسپریت و …
راهنمای خرید فرز آهنگری
راهنمای خرید فرز آهنگری

لازم به ذکر است که برندهای نام برده شده از تولیدکنندگان محبوب این ابزار هستند. همچنین در لیست بهترین مارک سنگ فرز مینی قرار می گیرند. جهت تهیه بهترین مارک سنگ فرز ایرانی با مراجعه به راندنو می توانید قیمت این ابزار را دریافت نمایید.

جمع بندی

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید فرز آهنگری برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به نکات مهم در خرید فرز آهنگری پرداخته شده است. جهت خرید فرز آهنگری و اطلاع از قیمت فرز آهنگری می توانید با مراجعه به سایت راندنو، لیست فروشندگان فرز آهنگری را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت فرز آهنگری ماکیتا و قیمت مینی فرز خوب و همچنین برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.