فرز آهنگری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فرز آهنگری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فرز آهنگری چیست و چه کاربردهایی دارد؟ فرز آهنگری یکی از پرکاربردترین فرزها است. از فرز آهنگری برای برش دادن آهن، انواع پروفیل و فلزات مختلف استفاده می شود.

خرید انواع فرز آهنگری
خرید انواع فرز آهنگری

این نوع فرزها برای برش دادن یا از بین بردن بیرون زدگی فلزات مختلف نیز قابل استفاده هستند. این ابزار صنعتی به دلیل قدرت بسیار زیادی که دارد، می تواند در زمان کوتاهی هر نوع فلزی را برش دهد.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کاربرد فرز آهنگری

تنوع کاربرد فرز آهنگری بسیار زیاد است و در این قسمت از مقاله فرز آهنگری چیست به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در واقع این محصولات به دلیل کیفیت فوق العاده ای که دارند، می توانند در تمامی بخش های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. کاربرد اصلی این نوع فرزها برش دادن و از بین بردن بخش های اضافه بر روی یک فلز است.

اما این دستگاه کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، از این مدل فرزها برای تیز کردن ابزارآلات باغبانی یا تیغه ها نیز استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای این محصول، صیقل دادن سطوح فلزی مختلف است.

کاربرد فرز آهنگری
کاربرد فرز آهنگری

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فرز آهنگری


نکات مهم در استفاده از فرز آهنگری

این فرز به دلیل قدرت زیادی که دارد، در هنگام استفاده باید از قبل بررسی شود. این نوع فرزها موتور قدرتمندی دارند و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی باید برخی از موارد را در آن رعایت کرد. این بخش مقاله فرز آهنگری چیست به بررسی این نکات می پردازد.

اطمینان از تیز بودن تیغه

شما بسته به جنس فلز مورد نظر، می توانید از تیغه های مختلف بر روی فرز آهنگری استفاده کنید. اما قبل از شروع کار، مطمئن شوید که تیغه کاملاً تیز باشند. در غیر این صورت در حین انجام کار، مجبور خواهید شد یا تیغه را عوض کنید یا آن را تیز کنید که این موضوع می تواند پروژه شما را با مشکل روبرو کند.

از بسته بودن کامل تیغه اطمینان حاصل کنید

به دلیل حرکت سریع موتور، تیغه به سرعت حرکت می کند و شما باید مراقب آن باشید. همیشه قبل از انجام کارهای خود به صورت کامل و دقیق، تیغه را بررسی کنید و سپس از فرز استفاده کنید. تیغه در صورت بسته نبودن به صورت کامل، می تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد.

فرز آهنگری چیست
فرز آهنگری چیست

دستان خود را از بخش تیغه دور نگه دارید

توجه داشته باشید که اگر از فرز آهنگری استفاده می کنید، برای جلوگیری از ایجاد آسیب، بهتر است دستان خود را از تیغه دور کنید. تا حد ممکن دسته آن را محکم بگیرید. نزدیک شدن دستان شما به تیغه یا شکستن تیغه در هنگام کار می تواند مشکلات جسمی و خسارت های زیادی را برای شما به بار آورد.

استفاده از لباس کار مناسب

برای جلوگیری از بروز مشکل هنگام کار با فرز آهنگری، بهتر است لباس کار و همچنین عینک ایمنی محافظ به تن داشته باشید. در این صورت از بروز هرگونه حادثه ای جلوگیری می کنید. لباس های محافظ به شما این امکان را می دهند تا مانع از ایجاد سوختگی بر روی لباس ها یا اعضای بدن خود شوید و در هنگام استفاده از فرز باید حتماً از آنها بهره ببرید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع فرز


تفاوت فرز آهنگری و فرز سنگبری

اگر ابعاد طراحی را در مورد این دو ابزار در نظر نگیریم، مهم ترین تفاوت این دو محصول در سرعت حرکت موتور آنها است. این قسمت از مقاله فرز آهنگری چیست به بررسی این تفاوت ها می پردازیم.

به دلیل درشت تر بودن دندانه های فرز سنگبری، باعث شده است که سرعت حرکت این موتور کمتر شود. توجه داشته باشید که برای مقایسه ساده، سرعت فرز آهنگری می تواند تا 2000 بار بیشتر از فرز سنگبری باشد. از نظر طراحی داخلی، در آرمیچر موجود در این دو محصول هیچ تفاوتی وجود ندارد و تنها سنگین بودن خود تیغه باعث کاهش سرعت می شود.

همچنین قطر صفحه تیغه های فرز آهنگری به نسبت فرزهای سنگبری بسیار کمتر است و این موضوع اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. سعی کنید از هر فرز برای انجام کار مخصوص به خود استفاده کنید. از استفاده کردن هر فرز بجای فرز دیگر خودداری کنید.

تفاوت فرز آهنگری و فرز سنگبری
تفاوت فرز آهنگری و فرز سنگبری

بیشتر بخوانید: تفاوت فرز سنگبری و آهنگری


بهترین مارک فرز آهنگری

این قسمت از مقاله فرز آهنگری چیست به معرفی برندهای مختلف می پردازیم.

فرز آهنگری رونیکس

رونیکس یکی از برندهای بزرگ در حوزه تولید لوازم صنعتی و ابزار به شمار می رود. این شرکت از تنوع بالایی در محصولات خود برخوردار است. فرزهای آهنگری رونیکس با داشتن کیفیت فوق العاده و همچنین طراحی ارگونومیک، باعث افزایش راندمان کاری می شوند. این ابزار برای انجام پروژه های بزرگ و حرفه ای ساخته شده است.

فرز آهنگری رونیکس
فرز آهنگری رونیکس

فرز آهنگری ادون

این برند در سال 2001 و توسط شرکت ژجیانگ ادون ثبت شده است. در اصل این شرکت در ابتدا به صورت تخصصی بر روی ساخت انواع اینورترها کار می کرد. به مرور زمان به تولید دستگاه های صنعتی نیز روی آورد. این برند از شرکت های قدیمی در حوزه ساخت انواع فرز آهنگری است. قیمت مناسب همراه با کیفیت کالا باعث علاقه مردم به این برند شده است.

فرز آهنگری ادون
فرز آهنگری ادون

فرز آهنگری باس

این برند در اصل با هدف ساخت محصولات ارزان قیمت و با راندمان کارایی بالا شناخته شده است. برند باس اکنون به عنوان یکی از برندهای بزرگ در حوزه تولید لوازم صنعتی و نیمه صنعتی شناخته می شود. این برند محصولات زیادی در حوزه صنعت تولید کرده است و فرزهای آهنگری آن نیز از محبوبیت زیادی در بازار برخوردار هستند.

فرز آهنگری باس
فرز آهنگری باس

فرز آهنگری تی ای اچ

این برند بیش از 20 سال سابقه کار در حوزه تولید لوازم صنعتی دارد. این برند به عنوان یکی از شرکت های مهم در زمینه تولید لوازم صنعتی شناخته می شود. در حال حاضر نیز در حال تولید انواع تجهیزات در حوزه کار با فلز است.

فرز آهنگری تی ای اچ
فرز آهنگری تی ای اچ

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین برند فرز


قیمت فرز آهنگری

برای خرید یک فرز آهنگری مناسب، می توانید ابتدا ویژگی های مربوط به کار خود را بررسی کنید. نوع تیغه ها و قدرت موتور و برند، مواردی هستند که به صورت مستقیم بر روی قیمت این محصول تأثیر می گذارند. باید در هنگام خرید به استانداردهای به کار رفته در فرز توجه کنید و حتماً از محصولی که به صورت ارگونومیک طراحی شده است، استفاده نمایید. این کار موجب راحتی و ایمنی شما در هنگام کار می شود.

یکی دیگر از مهم ترین پارامترهایی که در قیمت این محصول تأثیر مستقیم دارد، توان و قدرت آن است. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. منبع تغذیه نیز در قیمت فرز آهنگری مؤثر است. عموماً قیمت مدل های شارژی بیشتر از مدل برقی است.

کاربران می توانند سؤالات خود را در رابطه با فرز آهنگری چیست در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: ابزار آهنگری کدامند و چه کاربردی دارند؟