راهنمای خرید فرز سنگبری

راهنمای خرید فرز سنگبری

راهنمای خرید فرز سنگبری به شما کمک می کند بهترین فرز سنگبری را متناسب با کاربرد خود انتخاب نمایید. فرز سنگ بری یکی از انواع فرزها است که به منظور برش و سایش متریال های سنگی و سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع صفحه سنگ فرز نیز باتوجه به ابعاد دستگاه، در اندازه های مختلفی تولید می شوند.

خرید انواع فرز
خرید انواع فرز

به طور کلی از این ابزار برای برش و متریال های سنگی استفاده می شود. لازم به ذکر است باتوجه بهقدرت این ابزار، در صورت بالا بودن آن می توان برای برش قطعات فلزی نیز از آن استفاده نمود. هنگام تهیه این تجهیزات کاربردی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم نکات حائز اهمیت در انتخاب فرزهای سنگبری را برای شما به اشتراک بگذاریم.

پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید فرز سنگبری با ما هرماه باشید. لازم به ذکر است که سنگ فرز به انگلیسی را با نام Angle Grinder می شناسند.

آنچه در ادامه می خوانیم:

وزن و اندازه سنگ فرز

توجه به ابعاد دستگاه یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید فرز سنگبری است. به طور معمول دستگاه فرزهایی که بزرگتر هستند، برای انجام فعالیت های سنگین استفاده می شوند. توجه نمایید سایز فرز براساس بزرگترین اندازه صفحه برش که بر روی آن قابل نصب است، تعیین می شود. در رابطه با وزن دستگاه، باتوجه به نیروی خود می توانید مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید.

پیشنهاد ما به شما این است که دستگاهی را انتخاب نمایید که وزن سبکی داشته باشد. همچنین حین انجام کار، احساس راحتی خواهید داشت. لازم به ذکر است دستگاه های بزرگتر، وزن  بیشتری دارند.

وزن و اندازه سنگ فرز
وزن و اندازه سنگ فرز

بیشتر بخوانید: فرز سنگبری چیست و چه کاربردی دارد؟


توان دستگاه فرز

قدرت موتور این ابزار ار دیگر عواملی است که در لیست راهنمای خرید فرز سنگبری قرار می گیرد. موتور این ابزار با توان های گوناگون به بازار ارائه می شود. از این رو هنگام تهیه این محصول، به ولتاژ و میزان آمپر آن توجه داشته باشید. شما باتوجه به نوع کاربری خود می توانید مناسب ترین دستگاه فرز را انتخاب نمایید.

اگر برای انجام فعالیت های سنگشن و صنعتی به این ابزار نیاز دارید، بهتر است ابزاری با قدرت و توان بالاتر را خریداری نمایید. به طور معمول ولتاژ فرزهای موجود در بازار میان 110 و 230 ولت است. توان آنها نیز چیزی در حدود 500 تا 2500 وات است.

توجه به منبع تغذیه دستگاه فرز سنگبری

انتخاب مناسب ترین منبع تغذیه این ابزار از دیگر نکات مهم در خرید فرز سنگبری به شمار می آید. این ابزار کارآمد باتوجه به نوع تأمین انرژی به 3 دسته کلی تقسیم می شود. انواع این ابزار به واسطه انرژی باد، باتری و برق شهری کار می کنند. اگر قدرت این ابزار برای شما حائز اهیمت است، می توانید فرز سنگبری برقی را انتخاب نمایید.

اما باید توجه داشته باشید برای استفاده از این ابزار باید به منبع برق شهری دسترسی داشته باشید. همچنین فرز سنگبری شارژی از دیگر انواع این ابزار است که توسط باتری انرژی مورد نیاز خود را تأمین می کند. نمونه های شارژی برای استفاده در محیط هایی مناسب هستند که به پریز برق دسترسی نداشته باشید. لازم به ذکر است مدل های شارژی از قابلیت حمل و جابه جایی آسانی برخوردار هستند.

دستگاه فرز بادی نوع سوم این محصول است و انرژی کافی برای کار را از طریق کمپرسور باد تأمین می کند.


بیشتر بخوانید: کاربرد فرز چیست؟


طراحی استاندارد و ارگونومی ابزار

در این بخش از مطلب راهنمای خرید فرز سنگبری به بررسی اهمیت ارگونومیک این ابزار می پردازیم. در ابتدا پیشنهاد ما به شما برای انتخاب این ابزار، توجه به حفاظ آن است. برخی از فرزهای سنگبری از حفاظ ایمنی برخوردار هستند. با استفاده از این حفاظ، ایمنی شما تضمین می شود. همچنین در صورت شکستگی سنگ، برخورد آن با شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

طراحی ارگونومیک این ابزار نیز از خسته شدن دستان شما حین انجام کار، جلوگیری می کند. درنتیجه استفاده از آن بسیار آسان می شود.

طراحی استاندارد و ارگونومی ابزار
طراحی استاندارد و ارگونومی ابزار

امکان تنظیم دسته جانبی

برخورداری از قابلیت تنظیم دسته جانبی این ابزار از دیگر عواملی است که در لیست راهنمای خرید فرز سنگبری قرار می گیرد. وجود دسته استاندارد در این محصول موجب استفاده آسان تر از آن می شود. همچنین میزان کنترل شما نسبت به قطعه کار، افزایش می یابد. بعضیی از انواع فرز سنگبری ها از یک دسته جانبی برخوردار هستند. با استفاده از این دسته جانبی، دقت و کیفیت کار افزایش می یابد.

همچنین احتمال بروز آسیب های ناشی از سنگ بری را تا حدودی به حداقل می رساند.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با فرز سنگبری


داشتن قابلیت کنترل سرعت

ویژگی کنترل سرعت در ساختار انواع ابزارآلات برقی وجود دارد. معمولاً این قابلیت در شرایطی کاربرد دارد که قصد داشته باشید برای مصارف خاص از این ابزار استفاده کنید. کارکرد این ویژگی به گونه ای است که با استفاده از یک دیمر میی توانید سرعت کار دستگاه فرز را تنظیم نمایید. لازم به ذکر  است برخورداری از این قابلیت در این ابزار، موجب افزایش قیمت آن می شود.

سرعت گردش آزاد دستگاه فرز

در این بخش از مطلب راهنمای خرید فرز سنگبری به بررسی اهمیت قابلیت گردش آزاد این ابزار می پردازیم. به طور کلی سرعت گردش آزاد این دستگاه، به صورت دور در دقیقه محاسبه می شود. انتخاب سرعت گردش آزاد این ابزار به حجم کار و متریال مورد نظر بستگی دارد.

سرعت گردش آزاد دستگاه فرز
سرعت گردش آزاد دستگاه فرز

بیشتر بخوانید: آموزش کار با فرز سنگبری


برخورداری از قابلیت استارت نرم

برخی از انواع این دستگاه فرز سنگبری از قابلیت سافت استارت برخوردار هستند. معمولاٌ دستگاه فرزهای بی کیفیت این قابلیت را ندارند. همچنین وقتی آن را در ابتدا روشن می کنید، قدرت اولیه آن بسیار بالا است. همین خاصیت باعث می شود فشار بیش از حدی به سنگ یا قطعه کار وارد شود. برخورداری از قابلیت Soft Start در دستگاه هایی وجود دارد که تحت برندهای شناخته شده تولید شده اند.

این ویژگی فرز سنگبری موجب افزایش کیفیت و راندمان کار می شود.

برند و شرکت تولیدکننده

انتخاب تولیدکننده معتبر از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید فرز سنگبری به شمار می آید. هنگام تهیه فرزهای سنگبری به برند تولیدکننده ابزار توجه داشته باشید. امروزه برندهای متعددی به تولید این محصول می پردازند. از این رو تنوع این دستگاه براساس ابعاد و ارگونومی های خاص بسیار زیاد است.

همچنین هنگام تهیه فرز مورد نظر، محصول خود را از شرکت های معتبر و برندهای شناخته شده خریداری نمایید. برخی از شرکت های معتبر برای ابزارآلات خود، گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته اند. درنتیجه کیفیت ابزار منتخب شما را تضمین میی کنند.


بیشتر بخوانید: تفاوت فرز سنگبری و آهنگری


بهترین مارک سنگ فرز

در این بخش از مطلب راهنمای خرید فرز سنگبری به معرفی محبوب ترین و برترین تولیدکنندگان این ابزار می پردازیم.

  • فرز سنگبری رونیکس
  • فرز سنگبری توسن
  • فرز سنگبری ماکیتا
  • فرز سنگبری پوکا
  • فرز سنگبری کرون
  • فرز سنگبری بوش
  • فرز سنگبری گوجیانگ و دیگر موارد
راهنمای خرید فرز سنگبری
راهنمای خرید فرز سنگبری

بیشتر بخوانید: بهترین برند فرز سنگبری


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید فرز سنگبری برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی بهترین مارک های فرز سنگ بری پرداخته شد. جهت خرید سنگ فرز می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان ابزار مورد نظر را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار ایمنی است.