آشنایی با لباس کار ضد آب

آشنایی با لباس کار ضد آب

آشنایی با لباس کار ضد آب به شما کمک می کند باتوجه به کاربرد خود بتوانید مناسب ترین نوع این تجهیزات ایمنی را خریداری نمایید. لباس کار از تجهیزاتی است که استفاده از آن، موجب تضمین سلامت افراد در مشاغل گوناگون می شود. انواع لباس کار باتوجه به کاربردهایی که دارند، در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند.

خرید انواع لباس کار
خرید انواع لباس کار

از این رو هر یک از کارکنان یک مجموعه، براساس نوع فعالیت خود باید متناسب ترین لباس ایمنی را انتخاب نمایند. افرادی که در محیط کار خود با آب و رطوبت در ارتباط هستند، باید از لباس ایمنی ضد آب استفاده کنند. لباس ایمنی ضد آب همانطور که از نامش مشخص است، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و مانع از خیس شدن افراد می شود.پ

جهت اطلاع از قیمت لباس ضد آب با مراجعه به سایت راندنو می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان خرید لباس بادگیر ضد آب را برای شما فراهم نموده است. همچنین اگر فروشنده تجهیزات ایمنی هستید، در راندنو می توانید به فروش لباس کار ضد آب اقدام نمایید و خریداران زیادی را جذب نمایید.

اگر شما هم قصد آشنایی با لباس کار ضد آب را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

لباس کار ضد آب

در این بخش، به آشنایی با لباس کار ضد آب می پردازیم. این لباس نوعی پوشش محافظتی است که در برابر قطرات باران، برف و هرگونه رطوبت، از خیس شدن افراد جلوگیری می کند. استفاده از این لباس برای افرادی مناسب است که در فضاهای بدون سقف و در برابر شرایط جوی، فعالیت می کنند. درنتیجه استفاده از این لباس، موجب افزایش راندمان کاری افراد می شود.

همچنین اگر کارکنان هنگام بارش برف و باران لباس ضد آب نپوشند، بازدهی نحوه فعالیت آنها کاهش می یابد. از این رو کارفرمایان مشاغل، برای کارکنانی که در محیط های شغلی خود با رطوبت سروکار دارند باید لباس ضد آب فراهم نمایند. لازم به ذکر است که در تولید این لباس های کار از استاندارد EN343 استفاده می شود.

این استاندارد اروپایی نشان دهنده میزان مقاومت لباس کار در برابر رطوبت را تعیین می کند. برای بسیاری از افراد این سؤال پیش آمده است که از لباس ضد آب در چه مشاغلی استفاده می شود؟ در لیست زیر به تعدادی از شغل هایی که از این لباس ایمنی استفاده می کنند، پرداخته شده است:

  • آتش نشان ها
  • لباس ضد آب کشاورزی
  • محیط بان ها و جنگل بان ها
  • ماهیگیرها
  • کارکنان کارواش ها و موارد دیگر
آشنایی با لباس کار ضد آب
آشنایی با لباس کار ضد آب

بیشتر بخوانید: برای تولید لباس کار این نکات را در نظر بگیرید


انواع لباس کار ضد آب

لباس کارهای ضد آب باتوجه به نوع دوخت، به دو دسته کلی تقسیم می شوند. در ادامه این بخش از مقاله آشنایی با لباس کار ضد آب به معرفی این دو نمونه از رایج ترین انواعاین لباس ها می پردازیم.

لباس کار یکسره ضد آب

این لباسکار همانطور که از نامش مشخص است، به صورت یکسره طراحی شده است. طراحی این لباس به گونه ای است که قسمت بالا تنه و شلوار آن، به یکدیگر متصل هستند. این لباس توسط یک زیپ سرتاسری، باز و بسته می شوند. معمولاً به این لباس ها لباس کار سرهمی نیز گفته می شود. استفاده از انواع سرهمی این لباس ها برای کسانی کاربرد دارد که در کحیط های حساس کار می کنند.

از این رو به منظور جلوگیری از انتقال هرگونه آلودگی به محیط، باید از نمونه های یکسره این لباس ها استفاده نمود.

لباس کار دو تکه ضد آب

پس از آشنایی با لباس کار ضد آب یکسره به معرفی نوع دو تکه این ابزار می پردازیم. نوع دیگری از لباس های کار در بازار موجود هستند که طراحی آنها به صورت دوتکه است. این لباس ها به صورت جداگانه و مجزا از یکدیگر تولید و عرضه می شوند. به عبارتی در انواع کاپشن و شلوار و جدا از یکدیگر تولید می شوند و مانند نمونه های سرهمی به یکدیگر متصل نیستند.

توجه نمایید که استفاده از لباس های دوتکه نسبت به مدل های یکسره، آسان تر است.

انواع لباس کار ضد آب
انواع لباس کار ضد آب

بیشتر بخوانید: لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟


جنس لباس کار ضد آب

پش از آشنایی با لباس کار ضد آب به متریال های استفاده شده در ساختار این لوازم ایمنی می پردازیم. پارچه لباس های کار باید از متریال های باکیفیتی تولید شده باشد. همچنین طراحی و نوع دوخت این لباس ها باید به گونه ای باشد که افراد حین استفاده، احساس راحتی عملکرد داشته باشند. پارچه لباس ضد آب باید از دوام بالایی برخوردار باشد تا در طول روز بتوان به صورت مداوم از آن استفاده نمود.

در پاسخ به سؤال تفاوت لباس ضد آب با سایر لباس ها در چیست، می توان گفت در دوخت این لباس های مقاوم در برابر آب، از آستر استفاده می شود. وجود این آستر موجب می شود که هوای محیط، کمتر به داخل لباس نفوذ کند و گرمای بدن فرد حفظ می شود. به طور معمول آستر لباس های ضد آب از جنس خز، نمد، پشم شیشه و مواردی از این قبیل تهیه می شوند.

لازم به ذکر است که در ساخت این نوع لباس ها، از پارچه هایی با متریال های شمعی، نایلونی، پی وی سی (PVC)، بارانی شمعی و موراد دیگر استفاده می شود. اگر قصد تهیه لباس ضد آب خارجی را دارید، در راندنو می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان محصول مورد نظر، ارتباط برقرار نمایید.

جنس لباس کار ضد آب
جنس لباس کار ضد آب

انواع لباس کار براساس شکل ظاهری

لباس های کار باتوجه به شکل ظاهری و نوع دوختی که دارند، به چند دسته رایج تقسیم می شوند. در ادامه این بخش از مطلب آشنایی با لباس کار ضد آب به معرفی نمونه های کاربردی این محصول ایمنی می پردازیم.

  • لباس کار یکسره
  • لباس کار دو تکه
  • روپوش
  • پیشبند

همچنین لباس کار مردانه و زنانه از انواع این تجهیزات فردی هستند که به صورت جداگانه برای آقایان و بانوان طراحی شده اند. اگر قصد تهیه لباس کار بادگیر ضد آب را دارید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این محصول را مشاهده نمایید.

انواع لباس کار براساس شکل ظاهری
انواع لباس کار براساس شکل ظاهری

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن، لباس کار ارزان و باکیفیت


انواع لباس کار براساس کاربرد

همانطور که در ابتدای مقاله آشنایی با لباس کار ضد آب به این موضوع پرداخته شد، این لباس ها باتوجه به شرایط محیطی افراد طراحی و تولید می شوند. لباس ضد آب یکی از پرطرفدارترین انواع این تجهیزات است. در ادامه به تعدادی از رایج ترین و پرمصرف ترین انواع لباس های کار باتوجه به کاربردی که دارند، پرداخته شده است:

  • لباس کار مدیریتی و مهندسی
  • لباس کار خلبانی
  • لباس کارگری
  • لباس جوشکاری
  • لباس کار ضد اسید
  • لباس مکانیکی و …

جهت تهیه بادگیر ضد آب مردانه با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این لباس را مشاهده نمایید.

انواع لباس کار براساس کاربرد
انواع لباس کار براساس کاربرد

بیشتر بخوانید: ویژگی های لباس کار مناسب چیست؟ | خصوصیات لباس کار


امیدواریم که مقاله آشنایی با لباس کار ضد آب برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله به معرفی لباس ایمنی ضد آب پرداخته شد. راندنو امکان مشاهده قیمت لباس کار و همچنین برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. در سایت راندنو می توانید با انواع لباس ایمنی کار آشنا شوید و لیست لباس کار ارزان قیمت را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار دستی است.