برای تولید لباس کار این نکات را در نظر بگیرید

برای تولید لباس کار این نکات را در نظر بگیرید

به طور کلی افراد در محیط‌های کاری مختلف از لباس کار مخصوص آن محیط استفاده می کنند. به عنوان مثال برای مجالس رسمی و اداری، لباس های کلاسیک و رسمی و برای ورزش و تفریح، لباس های اسپرت کاربرد دارند. در تولید لباس کار لازم است نکاتی در نظر گرفته شود که ما در این مقاله به بررسی این نکات پرداخته ایم.

خرید انواع لباس کار
خرید انواع لباس کار

آنچه در ادامه می خوانیم:

لباس کار چه کاربردی دارد؟

پیش از پرداختن به نکات مهم در تولید لباس کار لازم است در مورد کاربرد آن توضیحاتی ارائه شود. به لباسی که فرد متناسب با کار خود انتخاب می کند و می پوشد، لباس کار می گویند. لباس کار یا لباس ایمنی کار یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارآلات ایمنی فردی به شمار می آید که استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف لازم و ضروری است. لباسکار از لحاظ ظاهری، شبیه به لباس عادی است و وظیفه آن مراقبت از بدن فرد در برابر خطرات مختلف است.

همان طور که گفته شد، نوع لباس کار با توجه به نوع کار متفاوت است و می تواند از نوع مهندسی، اداری، جوشکاری، زنانه ، مردانه، پزشکی، عایق برق و … باشد.

هر شغل و کاری خطرات خود را به دنبال دارد و لباس متناسب با آن خطرات طراحی و تولید می شود. به عنوان مثال لباسی که برای محیط های اداری طراحی می شود، باید راحت و تا حد زیادی رسمی باشد. یا برای مثال لباس کار جوشکاری باید نسبتاً ضخیم باشد تا در برابر جرقه های ناشی از جوشکاری از بدن انسان مراقبت کند.

تولید لباس کار
تولید لباس کار

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع لباس کار


در ادامه به بررسی نکات مهم در تولید لباس کار می پردازیم:

شکل ظاهری لباس کار

شکل ظاهری لباس یکی از موارد مهم در تولید لباس کار است. لباسکار در انواع مختلف دو تکه و یکسره تولید می شود. طراحی و تولید لباس ایمنی کار باید به گونه ای باشد که فرد بتواند به راحتی با آن کار کند و تمام قسمت های بدن کاربر را پوشش دهد و از آن حفاظت نماید.

شکل ظاهری لباس کار
شکل ظاهری لباس کار

سایز لباس کار

لباس کار می بایست در قالب ها و استانداردهای جهانی سایزبندی شود و قالب سایزی متفاوتی برای زن و مرد داشته باشد.

جنس لباس کار

جنس لباس یکی دیگر از موارد مهم در تولید لباس کار است. لباسکار می بایست از جنسی تولید شده باشد که متناسب با نوع کار باشد. به عنوان مثال کسانی که برق کار هستند، باید از لباس هایی نسبتاً عایق و عاری از هر گونه فلز استفاده کنند.

کسانی که در سرما و یا در محیط های زمستانی کار می کنند، باید از لباس های عایق حرارتی استفاده کنند به گونه ای که گرمای داخل را به بیرون و سرمای بیرون را به درون انتقال ندهد.

برای کسانی که در محیط های شیمیایی کار می کنند، لباس کار باید در برابر بسیاری از مواد اسیدی و قلیایی مقاوم بوده و حلال آن مواد شیمیایی نباشد.

جنس و آسترهای داخلی لباس کار باید از الیاف طبیعی باشد و مانع از تعریق بدن فرد می شود و این جنس باید به گونه ای باشد که در صورت شست و شو تغییر سایز و و یا تغییر رنگ ندهد.

جنس لباس کار
جنس لباس کار

رنگ لباس کار

رنگ لباس یکی دیگر از موارد مهم در تولید لباس کار است. ایمنی کار از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال پارکبانان و یا کسانی که در کنار جاده به فعالیت های عمرانی مشغول هستند، باید از لباس کارهای براق و با شبرنگ استفاده کنند. به طور کلی استفاده از شبرنگ، ایمنی افراد را در محیط های مختلف بالاتر می برد.

وزن لباس کار

نکته مهم دیگر در تولید لباسکار، وزن آن است. وزن این محصول باید متناسب و استاندارد باشد.

اصول بهداشتی و ارگونومی لباس کار

در تولید لباسکار باید تمام اصول بهداشتی و ارگونومیکی رعایت شود و جنس لباس کار هیچ گونه حساسیتی برای پوست و بدن فرد نداشته باشد. در صورت حساسیت زا بودن لباس، باید حتماً این موضوع بر روی آن درج شود.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لباس کار 


خرید لباس کار

کاربران می توانند در سایت قیمت لباس کار و سایر ابزار ایمنی مختلف را از نمایندگان و تولید کنندگان لباس کار در اصفهان، کرج، شیراز، مشهد، تبریز، رشت، تهران و شهرهای دیگر دریافت کنند و از آن ها خرید نمایند. از برترین و پرطرفدارترین تولیدکنندگان این محصول می توان به لباس کار کاترپیلار، سبلان، ایران کار، ایران خودرو، زیگورات، تایوک و … اشاره کرد.