دریل شارژی چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل شارژی چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل شارژی چیست و در چه مواردی می توان از این ابزار شارژی استفاده نمود؟ دریل شارژی نمونه کاربردی انواع دریل ها است. منبع تغذیه این محصول باتری است و استفاده از آن به منبع برق شهری نیاز ندارد. این ابزار فاقد سیم برق است. برای کار با این کالا تنها کافی است پیش از استفاده، باتری آن را شارژ کنید. به طور کلی این دریل با انرژی ذخیره شده در باتری کار می کند.

خرید انواع دریل شارژی
خرید انواع دریل شارژی

تمامی دریل ها اعم از دریل گیربکسی، چکشی، همزن و دیگر دریل ها در انواع شارژی تولید و به بازار عرضه می شوند. جهت تهیه دریل شارژی رونیکس با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان ابزار مورد نظر را مشاهده نمایید. پس از آشنایی با دریل های شارژی، بهتر است با ساختار این دستگاه و کاربردهای آن آشنا شوید. پس تا انتهای مقاله دریل شارژی چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادام می خوانیم:

کاربرد دریل شارژی

استفاده از ابزارآلات شارژی، موجب افزایش دقت و راندمان کار بر روی قطعه کار می شود. دریل های شارژی نیز از کاربردهای به سزایی در منازل و کارگاه ها برخوردار هستند. نوع شارژی این ابزار از ویژگی های خاصی برخوردار است که موجب محبوبیت آن میان کاربران شده است. همانطور که گفته شد، دریل های شارژی براساس کاربردی که دارند، در انواع گوناگونی تولی می شوند.

هر یک از انواع دریل شارژی برای انجام فعالیت خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است دریل شارژی برای سوراخکاری بسیار کاربرد دارد. در این بخش از مطلب دریل شارژی چیست به آشنایی با تعدادی از رایج ترین کاربردهای این ابزار می پردازیم.

  • سوراخکاری انواع متریال های مختلف مانند بتن، فلز و چوب
  • یک نمونه از انواع این دریل در بازار موجود است که تحت عنون دریل پیچ گوشتی شارژی به فروش می رسد. از این محصول می توان برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف استفاده نمود.
  • برش کاری قطعات مختلف
  • فرم دادن به اجسام
  • تراش کاری قطعات چوبی و فلزی و مواردی از این قبیل
دریل شارژی چیست
دریل شارژی چیست

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل شارژی ، بهترین دریل شارژی را چگونه انتخاب کنیم؟


اجزای دریل شارژی

این ابزار شارژی مانند دیگر تجهیزات از قطعات خاصی ساخته شده است. در این بخش از مطلب دریل شارژی چیست به آشنایی با اجزای تشکیل دهنده این ابزار می پردازیم.

باتری

منبع تغذیه و اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده این ابزار، باتری است. این قطعه شارژ را در مدت زمان مشخصی ذخیره می کند. همچنین موجب افزایش علکرد موتور دستگاه می شود. باتری این دریل ها در دو نوع نیکل کادمیوم و لیتیوم یون در بازار موجود هستند. نوع لیتیوم یونی این محصول نمونه جدید باتری ها است که وزن آن سبک است اما قیمت بیشتری دارد.

دکمه چپگرد و راستگرد

برخی از انواع دریل های شارژی از دکمه چپگرد و راستگرد برخوردار هستند. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که قصد داشته باشید پیچ را جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید. درنتیجه برای برا بستن پیچ و مهره ها می توانید از این ویژگی استفاده کنید. برای باز کردن آنها نیز باید حرکت دریل را خلاف جهت عقربه های ساعت قرار دهید.

توجه نمایید اگر این دکمه در حالت وسط قرار داشته باشد، دستگاه به صورت خودکار قفل می شود.

شفت و مته

شفت این ابزار محل نگهداری سه نظام و موتور است. همچنین بخشی از دستگاه است که کلاچ درون آن قرار می گیرد. لازم به ذکر است برای کنترل دستگاه در گشتاورهای گوناگون، می توانید از کلاچ استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره باتری دریل شارژی بدانیم


کلید تنظیم سرعت

در این بخش از مطلب دریل شارژی چیست به بررسی کلید تنظیم سرعت دریل می پردازیم. این قطعه همانطور که از نامش مشخص است، برای تنظیم سرعت این ابزار به کار می رود. شما براساس نوع قطعه کار می توانید این محصول را در متناسب ترین سرعت قرار دهید. به طور کلی این دکمه میزان چرخش مته را تعیین می کند.

دسته نگهدارنده

همانطور که می دانید این بخش از اصلی ترین قسمت های دریل است. این دسته زمانی کاربرد دارد که به کنترل بیشتر بر روی قطعه کار نیاز دارید. برخی از انواع دریل ها دو دسته دارند که موجب ثابت نگه داشتن ابزار می شوند.

سه نظام

سه نظام از دیگر بخش های مهم این ابزار است. این بخش به عنوان نگهدارنده مته عمل می کند. سه نظام های دریل در دو نوع آچارخور و اتوماتیک هستند. نوع اتوماتیک برای باز و بسته شده به آچار نیاز ندارند و توسط دست کاربران باز و بسته می شوند. نمونه های آچاری نیز توسط آچار مخصوص که همراه با کالا وجود دارد، باز و بسته می شود.

کلید پاور

کلید روشن و خاموش ابزار بسیار واضح است که چه وظیفه ای دارد. ماشه این دریل ها در دو نوع الکترونیکی و مکانیکی وجود دارد. در نمونه های الکترونیکی، با فشار هر چه بیشتر ماشه سرعت نیز افزایش می یابد.

لامپ ال ای دی

برخی از شرکت ها در ساختار دریل های شارژی جدید خود، یک لامپ LED قرار می دهند. عملکرد این لامپ به گونه ای است که در محیط های تاریک، با استفاده از آن می توانید تمرکز خود را بر روی قطعه کار افزایش دهید.

اجزای دریل شارژی
اجزای دریل شارژی

تفاوت دریل شارژی و برقی

در این بخش از مطلب دریل شارژی چیست به مقایسه دریل شارژی با نوع برقی این ابزار می پردازیم. در پاسخ به سؤال دریل شارژی بهتر است یا برقی، باید بگوییم نیروی محرکه هر دو ابزار برق است. دریل های شارژی انرژی خود را ذخیره می کنند و بدون نیاز به برق شهری می توانید از آنها استفاده کنید. در مقابل دریل های سیم دار به گونه ای ساخته شده اند که بدون دسترسی به جریام برق مستقیم، کار نمی کنند.

دریل های برقی سیم دارند و این سیم حین انجام کار می تواند موجب اختلال در عملکرد شما شود. در مقابل قدرت بیشتری نسبت به نمونه های شارژی دارند. این نکته را در نظر داشته باشید که دریل های شارژی قابلیت حمل و جابه جایی دارند و می توانید در هر محیطی از آنها استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین دریل برای مصارف خانگی هستید، پیشنهاد ما انتخاب از مدل های شارژی است.

به طور کلی نمونه های برقی و شارژی هر یک از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. شما براساس نوع فعالیت و هدف استفاده، می توانید مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید.


بیشتر بخوانید: تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی


نکات مهم استفاده از دریل شارژی

هنگام کار با دریل شارژی باید به نکات خاصی توجه نمایید. همچنین عواملی وجود دارند که با رعایت آنها، می توانید طول عمر باتری دریل شارژی را حفظ نمایید. در این بخش از مطلب دریل شارژی چیست شما را با نکات مهم استفاده از این دریل آشنا می نماییم.

  1. توجه نمایید برای شارژ کردن ابزار تنها باید از شارژر مختص به دریل استفاده کنید. زیرا استفاده از شارژر یک دستگاه دیگر، ممکن باعث آسیب به باتری دریل شود.
  2. هرگز از باتری ابزارآلات دیگر برای کار با دریل خود استفاده نکنید.
  3. پیش از تمام شدن شارژ باتری، آن را شارژ نکنید. زیرا ممکن است از طول عمر باتری ابزار شما کاسته شود.
  4. باتری را در مجاورت فلزات قرار ندهید زیرا ممکن است اتصال کوتاه ایجاد شود.
  5. اگر با خراب شدن باتری دریل مواجه شدید، هرگز مایع خارج شده از آن را لمس نکنید. تماس با مایع داخل باتری می تواند منجر به تورم و سوختگی شود.
  6. بهتر است باتری این ابزار در دمای 10 تا 40 درجه سانتی گراد اتاق شارژ شود.
  7. توجه داشته باشید اگر متوجه داغ شدن باتری دریل شدید، پیش از شارژ کردن اجازه دهید تا خنک شود.
نکات مهم استفاده از دریل شارژی
نکات مهم استفاده از دریل شارژی

بیشتر بخوانید: آموزش کار با دریل شارژی


بهترین برند دریل شارژی

برای بسیاری از کاربران سؤال پیش آمده است که بهترین مارک دریل شارژی چیست و کدام را انتخاب کنیم؟ همانطور که می دانید، برندهای محبوب و متفرقه زیادی به تولید این ابزار پرداخته اند. در این بخش از مطلب دریل شارژی چیست به معرفی تعدادی از برترین شرکت های تولیدکننده این ابزار می پردازیم.

  • دریل شارژی بوش
  • دریل شارژی ماکیتا
  • دریل شارژی توسن
  • دریل شارژی میلواکی
  • دریل شارژی دیوالت
  • دریل شارژی آروا
  • دریل شارژی کرون و بسیاری از برندهای دیگر
بهترین برند دریل شارژی
بهترین برند دریل شارژی

بیشتر بخوانید: بهترین دریل شارژی


امیدواریم که مقاله دریل شارژی چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به آشنایی با دریل های شارژی و کاربرد آن پرداخته شد. در راندنو می توانید استعلام قیمت دریل شارژی را از فروشندگان محصول مورد نظر دریافت نمایید.

در نهایت خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.