جارو برقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد

جاروبرقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در مقاله جاروبرقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ به سراغ بررسی این محصول مهم در حوزه صنعت و محیط های نیمه صنعتی خواهیم رفت. در اصل این جاروبرقی صنعتی به دلیل قدرت مکش بالا و همچنین ظرفیت بالایی که در جذب و نگهداری زباله ها دارند، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بهتر و بیشتر از آن استفاده کنید.

خرید انواع جاروبرقی صنعتی
خرید انواع جاروبرقی صنعتی

این محصولات با در نظر گرفتن شرایط صنعتی ساخته شده است. این مدل جاروها می توانند برای نظافت در هر محیطی مورد استفاده قرار بگیرند. این ابزار یکی از مهم ترین ماشین آلات نظافت صنعتی به شمار می رود و اغلب برای نظافت محیط های بزرگ و صنعتی کاربرد دارد.

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی صنعتی

در اصل هر جارو برقی صنعتی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. برخی از انواع این محصول بنا به نوع شرکت سازنده و مدل، دارای تجهیزات خاصی هستند. در ادامه مقاله جاروبرقی صنعتی چیست به صورت مفصل به معرفی و بررسی این تجهیزات خواهیم پرداخت.

موتور

یکی از مهم ترین بخش های یک جاروبرقی صنعتی موتور آن است. به کمک این قطعه تمام تجهیزات با ایجاد یک حالت مکنده، می توانند اشغال های مختلف سطح زمین را جمع کنند. موتور در هر نوع جاروبرقی متفاوت است و هرچه یک جارو برقی از نظر ابعاد بزرگ تر باشد، قدرت موتور مکش آن نیز بیشتر است. ابعاد و میزان مصرف برق یک جاروبرقی به صورت مستقیم به موتور آن بستگی دارد.

نازل

نازل دومین بخش مهم در یک جاروبرقی صنعتی است که وظیفه جمع آوری آشغال ها را از سطح زمین برعهده دارد. این بخش که به یک ابزار به نام خرطومی مجهز است، می تواند با قرار گرفتن سری های مختلف، برای جمع کردن آشغال های ریز، مایعات و سایر موارد مورد استفاده قرار بگیرد.

این بخش پس از جمع آوری و انتقال زباله از طریق خرطومی و بعد از عبور از یک فیلتر، مواد را در درون یک سطل نگهداری می کند.

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی صنعتی
اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی صنعتی

فیلتر

بسته به نوع کاربرد جارو برقی صنعتی، شما می توانید از انواع فیلترها استفاده کنید. این بخش در هر جارو برقی باید در فواصل زمانی به طور مکرر بررسی شود. شما براساس نوع آشغال و موادی که از سطح زمین جمع آوری می کنید، باید از یک فیلتر مناسب استفاده نمایید.

انواع فیلتر کارتریج مثل هپا و سایر موارد به شما کمک می کنند تا بتوانید براساس موادی که بر روی سطح باقی مانده اند، از جاروبرقی برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

برد جارو برقی

بخشی به نام برد یا برد اتوماتیک در جاروبرقی ها وجود دارد که وظیه تنظیم را برعهده دارد. به کمک این قطعه می توانید قدرت موتور یا سایر موارد مانند خاموش و روشن کردن یا میزان مکش را به کمک آن در یک جاروبرقی تنظیم کنید. این بخش اهمیت زیادی دارد و سبب می شود تا براساس نیاز، به دستگاه فشار وارد کنید. در هنگام جمع آوری اجسام سخت، می بایست قدرت موتور را به حداکثر برسانید.

کاربرد جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی بیشتر در محیط هایی که میزان آلودگی زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر طراحی و حتی نوع سیستم جمع آوری آشغال ها نیز، این جاروبرقی تفاوت های زیادی با محصولات خانگی دارد.

قدرت موتور و همچنین ویژگی هایی مانند سیم بلند و صدای بیشتر نیز از جمله مواردی است که در یک جاروبرقی صنعتی دیده می شود. در حالت کلی این محصول در محیط های کارگاهی و نیمه صنعتی استفاده می شود. برخی از مشاغلی که این محصول در آن ها کاربرد دارد، عبارتند از:

  • در کارواش خودرو جهت تمیز کردن کف ماشین
  • داروسازی
  • سالن اجتماعات بزرگ مانند مساجد، مدارس و …
  • کارگاه ها و کارخانه ها
جاروبرقی صنعتی چیست
جاروبرقی صنعتی چیست

انواع جاروبرقی صنعتی

برای درک بهتر موضوع جاروبرقی صنعتی چیست به بررسی انواع جاروبرقی های صنعتی خواهیم پرداخت:

جاروبرقی نیمه صنعتی

این نوع جاروبرقی ها نسبت به مدل های صنعتی، از ابعاد و قدرت موتور کمتری برخوردار هستند. برخی از آنها برای تمیز کردن یا جارو کشیدن خانه ها و منازل مسکونی نیز استفاده می شوند. این مدل برای محیط هایی با آلودگی متوسط و کم بسیار مناسب است.

جاروبرقی نیمه صنعتی
جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی تجاری

این جاروبرقی ها بیشتر برای محیط های تجاری و مراکز خرید، هتل ها، کارواش ها، ادارات و… استفاده می شوند. به دلیل قابلیت جا به جایی ساده و تمیز کردن سطوح با سرعت بسیار بالا، این محصول برای این نوع محیط ها بسیار مناسب است. این جاروبرقی ها نسبت به مدل های خانگی، قدرت و ظرفیت بیشتری دارند و می توانند در هرجایی استفاده شوند.

جنس این مدل جارو از پلی اورتان استیل ضد زنگ است. این دستگاه ها قابلیت استفاده به صورت مکرر در طول روز را ندارند. باید در فواصل زمانی معین از این محصول استفاده کرد. مخزن این مدل کوچک تر از مدل های حرفه ای است.

جاروبرقی تجاری
جاروبرقی تجاری

جاروبرقی آب و خاک

این مدل به جارو برقی آب جمع کن شهرت دارد. در اصل این جاروبرقی یک ابزار همه کاره است و از آن می توانید در هر شرایطی استفاده کنید. به کمک این مدل می توان انواع زباله های تر و خشک را جمع آوری کرد.

این نوع جاروبرقی ها در محیط های آزمایشگاهی و مکان هایی که میزان آلودگی در سطح متوسطی قرار دارد، استفاده می شوند. وجود فیلترهای ضد آب به شما کمک می کند تا بتوانید هر نوع مایعی را از سطح زمین تمیز کنید.

جاروبرقی آب و خاک
جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی سه فاز صنعتی

اگر به دنبال استفاده از یک جاروبرقی بسیار پرقدرت در محیط های مختلف هستید، باید از مدل سه فاز استفاده کنید. این جاروها از موتورهای پر قدرت سه فاز 2.2 تا 5.5 کیلووات بهره مند هستند.

این جاروبرقی ها کیفیت فوق العاده ای دارند و شما به کمک برد اصلی این محصولات، می توانید قدرت آنها را بسته به نیاز خود کنترل کنید. از نظر مکندگی، این مدل به عنوان بهترین و کاربردی ترین محصول در حوزه جمع آوری زباله های صنعتی شناخته می شود. افراد می توانند در سه شیفت به صورت شبانه روزی از این دستگاه استفاده کنند.

جاروبرقی سه فاز صنعتی
جاروبرقی سه فاز صنعتی

جاروبرقی ضد انفجار

در محیط هایی که احتمال وجود آلودگی های خطرناک زیاد است، این جاروبرقی می تواند در برابر ترکیدن یا بروز مشکل و ایجاد خسارت های مالی و جانی محافظت کند. این نوع جاروبرقی ها در محیط های آزمایشگاهی و مکان هایی که احتمال وجود مواد آتش زا یا انفجاری وجود دارد، استفاده می شوند.

جارو برقی ضد انفجار باید دارای استاندارد ATEX باشد. تمام بخش های این مدل عایق بندی شده است. موتور این مدل جاروبرقی نیز از نوع توربینی است و از قدرت بالایی برخوردار است.

جاروبرقی ضد انفجار
جاروبرقی ضد انفجار

جاروبرقی صنعتی سطلی

جارو برقی صنعتی سطلی در واقع همان جارو برقی صنعتی موجود در بازار است که با این نام شهرت پیدا کرده است. این محصولات به دلیل داشتن سطل یا مخزن، اغلب به شکل استوانه ای هستند. سطل این جاروها از جنس پلاستیک یا استیل ضد زنگ تولید شده است.

جاروبرقی صنعتی سطلی
جاروبرقی صنعتی سطلی

تفاوت جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی خانگی

در مبحث جاروبرقی صنعتی چیست یکی از سؤالات مهم، تفاوت این دستگاه با جاروبرقی خانگی است. در اصل جاروبرقی های صنعتی از نظر قدرت، صدا و میزان زباله ای که می توانند در خود ذخیره کنند، با مدل های خانگی متفاوت هستند.

از نظر طراحی، اغلب جاروبرقی های صنعتی برای کنترل راحت تر به صورت استوانه ای ساخته شده اند تا مدیریت و استفاده از آنها در محیط های بزرگ ساده تر باشد. همچنین این محصولات قدرت مکش بسیار بیشتری دارند و برای جمع آوری آلودگی های زیاد ساخته شده اند. مدت زمان استفاده از نوع صنعتی این محصولات نسبت به نوع خانگی بیشتر است.

تفاوت جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی خانگی
تفاوت جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی خانگی

راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی

در ادامه مقاله جاروبرقی صنعتی چیست به فاکتورهای مهم خرید این وسیله صنعتی می پردازیم:

ظرفیت

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید جاروبرقی صنعتی به آن توجه کنید، میزان ظرفیت دستگاه به نسبت محیط است. بهتر است یک جاروبرقی با ظرفیت زیاد را برای محیط های بزرگ و نیمه صنعتی خریداری کنید. در این صورت تمیز کردن و استفاده از آن ساده تر می شود.

قدرت موتور

هرچه قدرت موتور یک جاروبرقی صنعتی بیشتر باشد، میزان مصرف برق و قدرت آن نیز بیشتر خواهد شد. قدرت موتور به صورت مستقیم بر روی قیمت، ظرفیت و ابعاد دستگاه تأثیر می گذارد. به همین دلیل حتماً براساس نیاز محیط خود، یک جاروبرقی با قدرت مناسب تهیه کنید.

کاربرد

توجه به نوع کاربرد یک جاروبرقی به شما کمک می کند تا یک محصول مناسب را خریداری کنید. پیش از این انواع جاروبرقی های صنعتی معرفی شدند. شما می توانید براساس شرایط محیطی و نوع زباله های خود، یک محصول مناسب را خریداری کنید.

راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی
راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی

بهترین جاروبرقی صنعتی

حال که دانستیم جاروبرقی صنعتی چیست باید بگوییم شرکت های زیادی به تولید این محصول پرکاربرد در سراسر جهان می پردازند. برخی از تولیدکنندگان این محصول عبارتند از:

برند بوش

بسیاری فکر می کنند که بوش در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد و به عنوان یکی از برندهای مهم در این حوزه شناخته می شود. اما بخش دیگری در شرکت بوش وجود دارد که به تولید انواع محصولات صنعتی روی آورده است.

این برند از دیرباز در حوزه تولید جاروبرقی صنعتی نیز فعالیت می کند. محصولات این شرکت بسیار باکیفیت هستند و برای محیط های بزرگ و صنعتی استفاده می شوند.

برند توسن

شاید توسن از نظر کیفیت با شرکت هایی همچون دیوالت، متابو، بوش و …، به دلیل تجربه کم قابل مقایسه نباشد. اما این برند چینی اکنون با تولید انواع محصولات در این حوزه بسیار شناخته شده است. این شرکت تلاش کرده است تا با درنظر گرفتن استانداردهای جهانی، محصولات خود را ارتقا دهد. ابزارآلات این برند به دلیل قیمت مناسب و پایین نسبت به محصولات دیگر، از محبوبیت زیادی در محیط های نیمه صنعتی برخوردار هستند.

برند دیوالت

دیوالت به عنوان یکی از خوشنام ترین و برترین برندهای موجود در جهان شناخته می شود. این شرکت اکنون توانسته است لقب پرفروش ترین محصولات در سراسر قاره‌ آمریکا را به خود اختصاص دهد. اکنون محصولات فوق العاده این کمپانی چند ملیتی در تمام جهان به فروش می رسند. جارو برقی صنعتی دیوالت از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر تولیدکنندگان مطرح این محصول می توان به جاروبرقی صنعتی آذین صنعت، کارشر، آاگ، رونیکس، پارس، البرز و … اشاره کرد.

قیمت جاروبرقی صنعتی

معیارهای زیادی وجود دارد که به کمک آنها می توانید یک جاروبرقی صنعتی مناسب خریداری کنید. این معیارها بر روی قیمت نهایی محصول نیز تأثیر می گذارند. برخی از ویژگی های این محصول از جمله نوع دستگاه، قدرت موتور و … می توانند باعث تغییر قیمت جاروبرقی صنعتی بشوند. به عنوان مثال، هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

کاربران می توانند سؤالات و نظرات خود را در خصوص موضوع جاروبرقی صنعتی چیست جهت آگاهی خود و دیگران در زیر این مقاله درج نمایند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 13
دوست نداشتم: 7
میانگین امتیازات: 1.86

۴ دیدگاه در “جاروبرقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

سلام وقتتون به خیر
یه سؤال داشتم، آیا فیلتر جاروبرقی صنعتی قابل شستشو است؟

سلام وقت بخیر ممنون از سوال خوبتون
اگر بر روی فیلتر جاروبرقی شما علامت W وجود داره، یعنی فیلتر شما از نوع قابل شستشو است. در غیر اینصورت برای تمیز کردن فیلتر باید آن را تکان دهید.

سلام ممنون از توضیحاتتون من شمال زندگی می کنم، چی خوبه بخرم؟

سلام دوست عزیز خواهش می کنم
سعی کنید ترجیحاً از جاروبرقی های آب و خاک استفاده کنید. دلیلش هم این هست که این مدل جارو برقی ضد آب است. از طرفی هم مجهز به فیلتر ضد آب و سطل ضد زنگ هستند. اگر هم از مدل های دیگه استفاده می کنید بهتر است از کالاهایی که سطلشون از جنس استیل ضد زنگ است استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *