دریل بتن کن چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل بتن کن چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل بتن کن چیست و در چه مواردی از این ابزار استفاده می شود؟ دریل بتن کن نوعی از انواع دریل های صنعتی است که برای تخریب متریال های مختلفی مانند بتن، آجر و سنگ استفاده می شود. این دریل از عملکرد چرخشی و تخریب برخوردار است. همچنین در ساختار آنها پیستون به کار رفته است که موجب عملکرد ضربه ای می شود.

خرید انواع بتن کنهمچنین با استفاده از این ابزار می توانید حفره های بزرگ بر روی قطعات ایجاد کنید. این ابزار حرفه ای شباهت زیادی به چکش تخریب دارد. تنها تفاوت اصلی دریل بتن کن و چکش تخریب در این است که بتن کن ها قابلیت سوراخکاری دارند اما چکش تخریب ها از این قابلیت بخوردار نیستند. با مراجعه به سایت راندنو می توانید استعلام قیمت بتن کن را به صورت مستقیم از فروشندگان دریافت نمایید.

در این مقاله قصد داریم به آشنایی با بتن کن و کاربرد آن بپردازیم. پس تا انتهای مطلب دریل بتن کن چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دریل بتن کن

مته بتن کن ها براساس نوع کاربرد به چند دسته تقسیم می شود. این تفاوت ها موجب متمایز شدن این ابزار از یکدیگر شده است. در این بخش از مقاله دریل بتن کن چیست به آشنایی با انواع بتن کن ها می پردازیم.

بتن کن چهار شیار

برای بسیاری از افراد این سؤال پیش آمده است که مته چهار شیار چیست و چه کاربردی دارد؟ نمونه SDS MAX این ابزار ه گونه ای طراحی شده است که مته هایی با قطر 30 میلی متر در آن قرار بگیرند. قلم هایی که در این نوع دریل قرار می گیرند، وزن سبکی دارند و نازک هستند. از این دریل برای تخریب های سبک استفاده می شود. از این رو برای تخریب قطعات سنگین و بزرگ مناسب نیست.

بتن کن پنج شیار

مدل های پنج شیار از دیگر انواع دریل های بتن کن هستند. فرق دریل چهار شیار و پنج شیار در قدرت ضربات وارد شده به قطعه کار است. مدل های پنج شیار یا SDS Plus ضربه های محکم تری را به قطعه مورد نظر وارد می کنند. همچنین وزن بیشتری دارد و ضخامت قلم آن بیشتر است. این ابزار از سیستم مته گیر برخوردار است و از لرزش دستگاه حین انجام کار جلوگیری می کند.

بتن کن با قلم شش گوش

بتن کن ستاره ای یا شش قلم از دیگر انواع این دریل ها است. سیستم مته گیری از دریل MAX است و برای تخریب سخت ترین قطعات کار، استفاده می شود. همچنین سوراخکاری قطعات سخت و سیمانی را با استفاده از این ابزار می توانید به اسانی انجام دهید. درنتیجه اگر به دنبال دلر کنده کاری هستید، می توانید مدل شش گوش این ابزار را انتخاب کنید. به این نکته توجه نمایید که کار با این ابزار به مهارت بالایی نیاز دارد.

انواع دریل بتن کن
انواع دریل بتن کن

بیشتر بخوانید: آموزش کار با دریل بتن کن


کاربرد دریل بتن کن

همانطور که در ابتدا گفته شد، از این دریل برای تخریب متریال های سخت استفاده می شود. در این بخش از مقاله دریل بتن کن چیست شما را با رایج ترین کاربردهای این ابزار آشنا می نماییم.

  • سوراخکاری مواد سخت و سیمانی
  • کنده کاری بتن و دیوار
  • انجام کارهای مربوط به لوله کشی
  • نصب تأسیسات و تجهیزات
  • انجام کارهای عمرانی
  • حفاری قطعات و مواردی از این قبیل

بیشتر بخوانید: تفاوت دریل چکشی و دریل بتن کن


نکات ایمنی کار با دریل بتن کن

همانطور که می دانید این ابزار از قدرت بالایی برخوردار است. همچنین استفاده از این ابزار ممکن است موجب بروز خطراتی شود. در این بخش از مقاله دریل بتن کن چیست شما را با نکات مهم استفاده از این ابزار آشنا می نماییم تا آسیب های وارده به حداقل برسند.

  • پیش از روشن کردن دستگاه و انجام کار، از عدم وجود هرگونه تأسیسات برق، آب و گاز اطمینان داشته باشید.
  • اگر نوع برقی این ابزار را استفاده می کنید، به کابل آن توجه کنید که در عملکرد شما اختلال ایجاد نکند.
  • برای تسلط بیشتر بر روی دریل و قطعه کار، هر دو دسته ابزار را با دستان خود نگه دارید.
  • نحوه ایستادن و قرار گیری شما نسبت به قطعه کار، تأثیر زیادی در نتیجه کار دارد.
  • هنگام کار با این دریل نیازی به وارد کردن نیروی بیش از حد نیست. پس با اعمال فشار ثابت و ملایم می توانید این کار را انجام دهید.
  • استفاده از عینک ایمنی یکی از مهم ترین اصول کار با این دریل است. همانطور که می دانید حین کار با این ابزار، قطعات سفت و سخت به اطراف پرتاب می شوند. پس برای جلوگیری از آسیب به چشمانتان بهتر است از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.
نکات ایمنی کار با دریل بتن کن
نکات ایمنی کار با دریل بتن کن

نکات مهم خرید دریل بتن کن

هنگام تهیه این ابزار کارآمد باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. در این بخش از مقاله دریل بتن کن چیست شما را با راهنمای خرید این دریل ها آشنا می نماییم.

  • در ابتدا به قدرت و توان دستگاه توجه کنید که براساس نیاز شما از سرعت موتور نظر برخوردار باشد.
  • انتخاب مته بتن با سایز مناسب از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب این محصول است. شما با در نظرگیری نوع فعالیت خود می توانید مناسب ترین نوع مته را خریداری کنید.
  • توجه به استانداردهای کیفی ابزار از دیگر نکات مهم در تهیه این محصول است.
  • قیمت بتن کن از دیگر نکات مهم خرید است که براساس امکانات دستگاه تعیین می شود.
  • توجه به برند تولیدکننده دریل از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه نمایید.
نکات مهم خرید دریل بتن کن
نکات مهم خرید دریل بتن کن

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دریل بتن کن ارزان و باکیفیت


بهترین برندهای بتن کن

شرکت های زیادی به طراحی و تولید این دریل پرداخته اند. در این بخش از مقاله دریل بتن کن چیست به معرفی برترین تولیدکنندگان این ابزار می پردازیم.

  • دریل بتن کن رونیکس
  • دریل بتن کن ماکیتا
  • بتن کن باس
  • دریل بتن کن بوش
  • دریل بتن کن آروا و دیگر تولیدکنندگان
دریل بتن کن چیست
دریل بتن کن چیست

بیشتر بخوانید: تفاوت بتن کن و چکش تخریب


امیدواریم که مقاله دریل بتن کن چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با روش استفاده از فرز آشنا نمودیم. جهت اطلاع از قیمت انواع دریل با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید. همچنین اگر به دنبال بهترین دریل برای مصارف خانگی هستید، می توانید با مراجعه به راندنو دریل های مختلف را مشاهده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.