حفظ و نگهداری از لباس کار و افزایش عمر مفید آن

حفظ و نگهداری از لباس کار و افزایش عمر مفید آن

حفظ و نگهداری از لباس کار از نکات مهمی است که رعایت آن موجب افزایش طول عمر این محصول می شود. لباس کار یا لباس ایمنی کار یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارآلات ایمنی فردی به شمار می آید که استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف لازم و ضروری است.

لباسکار از لحاظ ظاهری شبیه به لباس عادی است اما وظیفه آن مراقبت از بدن کاربر در برابر خطرات مختلف است.

خرید انواع لباس کار
خرید انواع لباس کار

لباس کار در دو نوع یک تکه یا یکسره و دو تکه (به صورت کاپشن شلوار و یا بلوز شلوار) موجود است. لباسکار می تواند از جنس کتان، فیلامنت، پارچه، کتان، ویسکوز، پلی استر، پنبه، چرم و یا ترکیبی از آن ها باشد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لباس کار 


انواع لباس کار برای کارهای مختلف در بازار وجود دارد که با توجه به نوع کار از آن ها استفاده می شود. از انواع این کالا براساس کاربرد می توان به لباسکارهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی، مقاوم در برابر حرارت، لباس کار تابستانی، مهندسی، پزشکی، زمستانی و … اشاره کرد.

آنچه در ادامه می خوانیم:

نکات مهم در نگه داری لباس کار

در حفظ و نگهداری از لباس کار لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از شست و شوی لباس کار آن را به خوبی چک کنید و در صورت وجود مشکلاتی همچون پارگی، شکاف و یا پوسیدگی، آن را رفع کرده و سپس آن را شست و شو دهید.
  • پس از اتمام کار، از خشک بودن لباس کار اطمینان حاصل نمایید. چرا که در صورت خیس بودن لباس، امکان رشد باکتری و قارچ و هم چنین پوسیدگی لباس وجود دارد.
  • تا حد امکان لباس کار را در لباسشویی و با آب گرم شستشو دهید.
  • لباس کارهایی که در محیط شیمیایی استفاده می کنید، در صورت آغشته شدن به مواد شیمیایی، باید با استفاده از حلال آن ماده شیمیایی تمیز و پاک شوند.
  • برای احتیاط بهتر است که لباس کار را جدا از لباس های دیگر شست و شو دهید.
  • در فواصل زمانی معین، لباس کار خود را شستشو دهید و این کار را به طور مرتب انجام دهید. این موضوع بسته به نوع کار متفاوت است، اما باید حداقل هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.
  • لباس کار باید جدا از لباس های عادی نگه داری شود و در صورتی که در یک کمد و یا کشو با لباس های دیگر قرار دارد، باید آن را داخل کاور قرار دهید.
  • به منظور جابجایی لباس کارهای آلوده، از دستکش ایمنی استفاده کنید.
  • در صورتی که فکر می کنید لباس های شما تمیز نشده و یا به شدت آلوده شده اند، آن را دوبار شست و شو دهید.
  • از قرار دادن لباس کار در محیط های بسیار مرطوب و یا محیط هایی با دمای بالا خودداری کنید.
  • بهتر است قبل از استفاده از لباس کار، بدن خود را به صورت کامل شست و شو دهید.
  • در صورتی که از دو دست لباس کار استفاده می کنید، به هیچ عنوان آن ها در مجاورت یکدیگر قرار ندهید.
حفظ و نگهداری از لباس کار
حفظ و نگهداری از لباس کار

بیشتر بخوانید: برای تولید لباس کار این نکات را در نظر بگیرید


بهترین لباس کار

در حال حاضر شرکت های زیادی به تولید لباس کار می پردازند. لباس کاری مناسب است که از مقاوت بالایی برخوردار باشد و در استفاده مکرر و تحرکات زیاد، دچار پارگی و پوسیدگی نشود.

در حال حاضر شرکت های داخلی و خارجی زیادی به تولید این ابزار ایمنی پرکاربرد می پردازند که از مهم ترین آن ها می توان به لباس کار ایران کار، بوفالو، پاور، ایران خودرو، بروشات، کاترپیلار، سعید، دیکیز، سبلان، سیلور، تایوک، پرومکس، زیگورات و … اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن، لباس کار ارزان و باکیفیت


خرید لباس کار

پس از آنکه با روش های حفظ و نگهداری از لباس کار آشنا شدیم، خوب بدانیم که کاربران می توانند در سایت راندنو قیمت لباس کار زنانه و مردانه را در برندهای مختلف از نمایندگان، تولیدکنندگان و عاملین فروش آن ها در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، اصفهان، تبریز و … بدون واسطه دریافت کنند و در صورت تمایل از آنها خرید نمایند.