بهترین برند ابزار

بهترین برندهای ابزار در سال 2020 کدامند؟

بهترین برند ابزار و معرفی شرکت های تولیدکننده یکی از مهم ترین مسائل در خرید انواع ابزار است. شرکت های بسیاری به تولید انواع ابزار برقی و دستی پرداخته اند. از بهترین مارک های ایرانی ابزار می توان از رونیکس، ایران پتک، صبا الکتریک و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر نام برد. همچنین از بهترین برند ابزار تایوانی می توان از Boxo نام برد.

در این مقاله به بررسی بهترین برند ابزار آلات در ایران و جهان پرداخته شده است. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین به معرفی بهترین شرکت های تولیدکننده ابزار برقی و ابزار دستی را با توجه به ملیت برند معرفی نماییم.

پیش از معرفی برندها، به این نکته توجه نمایید که مارک یا برند یک کشور خاص، دلیل بر این نیست که آن ابزار حتماً در آن کشور تولید شده باشد. در ادامه به معرفی بهترین برند ابزار در سال 2020 می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

6 برند برتر ابزار آمریکایی

بسیاری از تولیدکنندگان انواع ابزارآلات، شرکت های آمریکایی هستند. در ادامه به بررسی بهترین برند ابزار امریکایی پرداخته شده است:

دیوالت

برای بسیاری از افراد این سؤال پیش آمده است که دیوالت ساخت کجاست و قطعات آن کجا مونتاژ می شوند؟ شرکت دیوالت یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شرکت های تولیدکننده ابزار آمریکایی است که از سال ۱۹۲۳ فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت توسط ریموند دیوالت، مخترع اره بازویی، شروع به کار کرد.

دیوالت ساخت کجاست

این شرکت آمریکایی در سال ۱۹۶۰ توسط شرکت بلک اند دکر خریداری شد. شرکت بلک اند دکر در سال 90-1989 دست از تولید اره بازویی کشید و به یک برند تولیدکننده تخصصی ابزار تبدیل شد.

امروزه سبد محصولات دیوالت شامل صدها ابزار قدرت برقی و بی سیم است که از بین آن ها می توان به انواع دریل و اره های مختلف، لیزر، سنباده و بسیاری از شرکت های دیگر اشاره کرد. شرکت دیوالت به تولید ماشین های چمن زنی، رادیوها و پنکه های مخصوص نیز پرداخته است.

دیوالت
دیوالت

دیوالت تقلبی

امروزه بعضی از کشور ها و شرکت های متفرقه اقدام به تولید ابزارآلات به نام دیوالت کرده اند. برای تشخیص محصول تقلبی از اصل، لازم است کد هر محصول و بارکد جعبه را برای وارد شدن به سایت اصلی چک کنیم. دریل دیوالت تقلبی در بازار زیاد است و خریداران می بایست در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشند.

این شرکت علاوه بر تولید ابزارآلات اصلی، به تولید لوازم جانبی ابزار از جمله مته های مختلف، پایه های اره، جعبه ابزار، کیف ابزار و بسیاری از ابزارهای دیگر پرداخته است.

شرکت دیوالت در سال ۲۰۱۶ برای مهندسان و کارگرهای ساختمانی، اقدام به ساخت گوشی با سیستم عامل اندروید کرد. این گوشی قابلیت کارکرد در دمای ۲۰ تا منفی ۶۰ درجه سانتی گراد را دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

میلواکی

این برند علاوه بر تولید ابزارآلات برقی و بی سیم مختلف، ابزارهای بی سیم را در سه سیستم عامل M۱۲ (۱۲ ولت)، M۱۸ (۱۸ ولت) و MX FEUL (۷۲ ولت)‌ ارائه می دهد.

میلواکی ساخت کجاست

وقتی جمله بهترین برند ابزار را می شنویم، حتماً نام میلواکی به یادمان خواهد آمد. این شرکت در سال ۱۹۲۴ در ویسکانسین تأسیس شد و از زمان تأسیس، مالک های زیادی را تغییر داده است. این برند توسط صنایع Techtronic مالک هنگ کنگزی از مارک های Ryobi و Hoover ایالات متحده در سال ۲۰۰۵ خریداری شده است.

شرکت میلواکی با ساخت اولین دریل برقی سبک در سال ۱۹۲۴، با عنوان Hot-Shooter شناخته شد.

از دیگر محصولاتی که میلواکی برای اولین بار آن را در ابزارآلات خود ارائه کرد، می توان به ساخت اولین دریل سرکج جهان در سال ۱۹۴۹، ساخت ترمز ایمنی برای انواع فرز در سال ۱۹۴۹، ساخت دریل با گشتاور بالا با اسم Hole-Hawg، استفاده از باتری های لیتیومی در ابزارآلات در سال ۲۰۰۵ و معرفی خط های تولید M۱۲ و M۱۸ با استفاده از باتری های لیتیوم یونی در سال ۲۰۰۸  اشاره کرد.

شرکت میلواکی همچون شرکت دیوالت، از محبوبیت زیادی بین پیمانکاران برخوردار است. از محصولات این برند می توان در سخت ترین شرایط استفاده کرد.

میلواکی


بیشتر بخوانید: معرفی برند میلواکی


بلک اند دکر

یکی دیگر از برندهای پرقدرت تولیدکننده ابزار، بلک اند دکر است که حتماً اسم آن را شنیده اید. قدمت این شرکت به بیش از یک صد سال می رسد و امروزه علاوه بر ابزار، به تولید برخی از لوازم خانگی مثل جاروبرقی، توستر و زودپز نیز می پردازد. نام بلک اند دکر نیز در لیست بهترین برند ابزار صنعتی و آشپزخانه قرار گرفته است.

بلک اند دکر ساخت کجاست

این شرکت در سال ۱۹۱۰ در آمریکا تأسیس شد و در سال ۱۹۱۷ با طراحی مته هایی که وزن سبک تری نسبت به نمونه های موجود در آن زمان داشتند (با قطر ۵ اینچ) شهرت بالا یافت و حتی در آن سال به خاطر ثبت آن مته جایزه نیز دریافت کرد.

همان طور که گفته شد، در سال ۱۹۶۰ این شرکت، شرکت دیوالت را خریداری کرد و به تولید نیاز روز جامعه و مصرف کننده ها پراخت. این شرکت عمدتاً بر روی مته ها، سنباده ها و پیچ گوشتی ها متمرکز است. ‌

اين شرکت همچنین یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم چمنزنی و باغبانی برقی، قفل های ايمنی (تحت نام‌ های ویکست، بالدوین و ویسر)، محصولات تزئینی و عمومی (تحت نام بالدوین) و سیستم های مونتاژ (تحت نام امهارت) است.

نمایندگی ابزار بلک اند دکر

سایت راندنو فروشندگان ابزار را به شما معرفی می کند و خریداران ضمن مشاهده قیمت محصولات بلک اند دکر، می توانند با نماینده آنها نیز به صورت مستقیم در ارتباط باشند.

بلک اند دکر
بلک اند دکر

CRAFTSMAN

این شرکت هم مانند شرکت دیوالت، سبد سهام شرکت استنلی بلک اند دکر است. این شرکت توسط یک خرده فروش به نام Sears در سال ۱۹۱۷ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار به شرکت بلک اند دکر واگذار شد ولی بلک اند دکر این اجازه را به sears داد که تا ۱۵ سال آینده به بازاریابی در فروشگاه های خود ادامه دهد.

این شرکت مانند شرکت بلک اند دکر، به جای هدف قرار دادن مصرف کنندگان حرفه ای، مصرف کننده های خانگی را هدف قرار داده است.

کرفتسمن

ریجید

این شرکت در سال ۱۹۲۳ در شهر اوهایو آمریکا شروع به کار کرد. ابزارآلات این برند از برترین برندها در زمینه لوله کشی ساختمان و تهویه هوای مطبوع به شمار می آید.

معروف ترین ابزار این برند، آچارهای لوله گیر قرمز یا آچار شلاقی هستند. این شرکت به تولید بسیاری از ابزارهای الکتریکی دیگر از جمله اره و مته نیز می پردازد که  بسیاری از آن ها توسط صنایع Techtronic، صاحب میلواکی و ریوبی تولید می شوند.

دریل شارژی ریجید

اگر بخواهیم یکی از بهترین مارک ابزارآلات در زمینه دریل را نام ببریم، قطعاً دریل شارژی ریجید خواهد بود. خریداران می توانند در سایت راندنو با نمایندگی ریجید در تهران آشنا شوند.

اگر به دنبال ابزارآلات قدرت ابتدایی هستید، این شرکت می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

ریجید
ریجید

کوبالت

این شرکت توسط یک خرده فروش تأسیس شد. این شرکت هم برای حرفه ای ها و هم برای مصرف کننده های خانگی، ابزارآلات زیادی را تولید کرده است. محصولات کبالت آنقدر ارزان هستند که برای مصرف کننده های خانگی بسیار جذاب به نظر می رسند. این محصولات علاوه بر قیمت، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

کوبالت
کوبالت

بیشتر بخوانید: ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟


3 برند برتر ابزار ژاپنی

ماکیتا

اگر چه برند هیتاچی بین متخصصان شناخته شده تر است، اما برند ماکیتا یکی از ابر قدرت های ابزارآلات به شمار می رود. این برند توسط Mosaburo Makita در سال ۱۹۱۵ شروع به کار کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی برند ابزار ماکیتا


ماکیتا ساخت کجاست

این ابزار ساخت ژاپن است و تحت لیسانس در کشور های تأییدشده مونتاژ می شود. در بین بهترین برند ابزار دنیا در کنار شرکت های آمریکایی می توان ماکیتا را نیز لحاظ کرد.

این شرکت برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ با تولید رنده برقی وارد حوزه ابزار قدرت شد. این شرکت تا به امروز، محصولات زیادی که برای کارهای ساختمانی یا کارگاه لازم است، از قبیل انواع دریل، اره، سنباده و انواع ابزارآلات پنوماتیک را در کارنامه خود دارد.

ماکیتا
ماکیتا

هیتاچی

این شرکت تمامی ابزاآلاتی که از یک تولیدکننده انتظار دارید، ارائه می دهد. حوزه فعالیت این شرکت بسیار بزرگ است. این برند کار خود را از سال ۱۹۱۰ آغاز کرد و از محصولاتی با کیفیت بسیار بالا برخوردار است.

هیتاچی ساخت کجاست و آیا مارک هیتاچی خوبه

هیتاچی ساخت ژاپن است و از بهترین برند ابزار و یراق در کشور به شمار می آید. این شرکت در تولید لوازم خانگی نیز محبوبیتی دارد و دارای استانداردهای جهانیست.

هیتاچی
هیتاچی

ریوبی (Ryobi)

ریوبی یکی دیگر از برندهای تولیدکننده ابزار ژاپنی است که همانند میلواکی، بسیاری از بخش های آن متعلق به صنایع Techtronic، مالک هنگ کنگزی است.

برخلاف محصولات میلواکی که برای پیمانکارن و افراد حرفه ای طراحی شده است، این شرکت برای مصرف کنندگان خانگی انتخاب مناسبی است. محصولات این شرکت در برابر برندهای ذکرشده ضعیف تر هستند و برای کارهای طولانی و مداوم مناسب نیستند.

ریوبی
ریوبی

برندهای برتر ابزار اروپایی

بوش

این شرکت توسط رابرت بوش در شهر اشتوتگارت آلمان در سال ۱۸۸۶ تأسیس شد و از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده ابزارآلات به شمار می رود. این شرکت در حوزه تولید لوازم خانگی نیز مشهور است. بیش از ۹۰ درصد این شرکت متعلق به یک موسسه خیریه است.

محصولات این شرکت گران تر و باکیفیت تر از محصولات ریوبی، CRAFTSMAN و کوبالت هستند. این شرکت بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خودکار در جهان است.

بوش
بوش

بیشتر بخوانید: معرفی برند بوش Bosch


اسکیل

این برند در سال ۱۹۲۶ فعالیت خود را در اورلئان آغاز کرد. این شرکت در اصل یک شرکت آمریکایی است و حتی می توان به جرئت گفت که یکی از تولیدکنندگان برتر حوزه ابزار قدرت به شمار می رود. این شرکت در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت بوش خریداری شد و دفتر مرکزی آن به آلمان منتقل شد.

بخش قابل توجهی از شهرت اسکیل مربوط به اره دایره ای Skilsaw Model ۷۷ است که در سال ۱۹۳۷ به بازار جهانی معرفی شده است. بسیاری بر این باورند که این اره آمریکا را ساخت.

اسکیل
اسکیل

نماینده فروش محصولات بوش در تهران

در سایت راندنو نمایندگان زیادی از شرکت بوش به محصولات این شرکت قیمت داده اند. تنوع زیاد این محصولات موجب شده تا نمایندگان و عوامل فروش زیادی در تهران داشته باشد.

امروزه این برند قابل مقایسه با برندهای برتری همچون دیوالت و ماکیتا است و همچنان از قوی ترین تولیدکنندگان انواع اره برقی میزی در سطح جهانبه شمار می آید.

هیلتی

شرکت هیلتی برای یک شرکت آلمانی زبان بنام لیختن اشتاین است. معروف ترین محصول این شرکت چکش های تخریب آن هستند که در سال ۱۹۶۷، مدل TE۶۷ آن را به بازار عرضه شد. حتی نام چکش تخریب با نام هیلتی نیز شناخته می شود. امروزه دریل های چکشی با جعبه قرمز رنگ این شرکت نیز، شناخته شده ترین محصول آن به شمار می روند.

امرزوه این شرکت به توسعه و تولید محصولاتی مناسب ساخت و ساز می پردازد. در نتیجه اگر قصد تهیه ابزار خاص از برند ابزار آلمانی را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب از شرکت هیلتی است.

هیلتی
هیلتی

آاگ

شرکت aeg یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات برقی و بهترین برند ابزار برقی در سراسر دنیا است که در سال 1883 در شهر برلین آلمان تأسیس شد. امیل راتناو، شرکت آاگ را تأسیس کرد و به تولید تجهیزات برقی ضروری آن زمان از جمله لامپ، موتور و ژنراتور پرداخت. این برند در توسعه و پیدایش بسیاری از تکنولوژی های برقی نقش به سزایی داشته است.

شرکت آاگ تولیدکننده اولین سشوار صنعتی، اولین لوکوموتیو برقی و بسیاری از محصولات دیگر  است.

آاگ ساخت کجاست

در حال حاضر محصولات آاگ (AEG) در تمامی دسته بندی ابزارآلات، تماماً تحت لیسانس گروه الکترولوکس تولید و عرضه می شوند. ابزارآلات این کشور نیز در کشورهای مختلف از جمله چین و تایوان تولید می شوند. به طور کلی اگر به دنبال بهترین برند ابزار برقی چینی هستید، می توانید ابزار مورد نظر را از شرکت ااگ خریداری نمایید.

آاگ

لیزر لاینر

این شرکت یک شرکت آلمانی و تولیدکننده ابزار دقیق است که در بیش از 30 کشور جهان، نمایندگی فروش مستقل دارد.

کارچر

کارچر یک شرکت آلمانی در زمینه تولید ابزارآلات و دستگاه های نظافتی است. این شرکت از بزرگترین تولیدکننده ابزارآلات نظافتی در جهان به شمار می رود که بیش از 21 کارخانه در 18 کشور جهان دارد و بیش تر از 3000 نوع کالا تولید کرده است.

اروین

این شرکت اصالتاً یک شرکت اروپایی آسیایی است و از بهترین برندهای ابزار دستی و لوازم و تجهیزات جانبی ابزار برقی در جهان به شمار می رود.

کنیپکس

یک شرکت آلمانی است که به صورت تخصصی به تولید ابزارآلات دستی و ارگونومیک می پردازد. این شرکت از بهترین برند ابزار دستی در جهان به شمار می رود.

آنووی

این شرکت، یک شرکت ایتالیایی است که به طور تخصصی به تولید پمپ، جارو برقی صنعتی و کارواش های خانگی و صنعتی می پردازد.

بهترین برند تولیدکننده ابزار کدام است؟

پاسخ این سوال به نوع کار و زمان استفاده از آن بستگی دارد.

اگر شما شخصی هستید که به طور حرفه ای و تخصصی و یا به طور طولانی مدت از ابزارآلات استفاده می کنید، باید از مارک های سنگین مانند دیوالت و ماکیتا استفاده کنید.

اما اگر از ابزارآلات به منظور کارهای خانگی استفاده می کنید، می توانید از مارک های سبک تر مانند بلک اند دکر یا ریوبی که هدف آن ها مصرف کنندگان خانگی است، استفاده نمایید.

اگر برای انجام کارهای تخصصی مثل تخریب و یا کنده کاری به ابزاری نیاز دارید، می توانید از برندهایی مثل هیلتی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: جدیدترین تکنولوژی های ابزار


آیا پایبند بودن به یک برند خاص لازم است؟

در مورد ابزارهای برقی این موضوع تفاوت چندانی ندارد.

اما در کالاهای بی سیم این موضوع کمی اهمیت بیشتری دارد و بهتر است تا آنجا که ممکن است از یک برند خاص استفاده نمایید.

یکی از دلایل مهم این پایبند بودن به یک مارک یا برند، گران بودن باتری ها (نه به اندازه خود ابزار) و هم چنین تا حدی امکان استفاده از یک شارژر برای ابزارهای مختلف است.

البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جهانی بودن بیت ها، مته ها و بسیاری از لوازم جانبی، پایبندی به یک مارک خاص تأثیر چندانی ندارد.

بهترین برند ابزار ایرانی

در حال حاضر شرکت ها و برندهای داخلی زیادی به تولید ابزارآلات مختلف از جمله ابزارآلات دستی، برقی، بادی و … می پردازند. بعضی از این برندها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به گونه ای با برندها و شرکت های خارجی رقابت می کنند. از بهترین برندهای ابزار ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایران پتک

شرکت ایران پتک از بهترین برند ابزار دستی ایرانی است که فعالیت خود را در سال 1362 در ایران آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر بیش از 1100 مدل از ابزار را در 15 گروه مختلف به بازار عرضه کرده است. محصولات ایران پتک اکثراً به روش فورج تولید می شوند و می توان از آنها برای کارهای صنعتی، خدماتی و امور خانگی استفاده کرد.

از مهم ترین  محصولات این برند می توان به ابزار کوبشی مثل چکش و پتک، آچار و انبر مثل آچار لوله گیر، ابزار برشکاری مثل قیچی و … اشاره کرد.

ایران پتک
ایران پتک

بیشتر بخوانید: معرفی برند ایران پتک


ایران ترانس

شرکت صنعتی ایران ترانس در سال 1354 به ساخت و تولید انواع دستگاه جوش و برش پرداخت. این شرکت از بهترین برند دستگاه جوش در ایران به شمار می آید. در حال حاضر این شرکت به تولید دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش CO2، دستگاه آرگون یا تیگ، دستگاه جوش برش پلاسما و پیچ چوش می پردازد.

ایران ترانس
ایران ترانس

صبا الکتریک

صبا الکتریک یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید دستگاه های جوش و برش است. این شرکت اولین تولیدکننده دستگاه جوش های اینورتری در کشور است.

از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به رکتیفایرهای سه فاز و تکفاز، دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش میگ مگ، دستگاه جوش زیر پودری، دستگاه جوش برش پلاسما و … اشاره کرد.

صبا الکتریک
صبا الکتریک

رونیکس

ابزار رونیکس یکی از تولیدکنندگان برتر و محبوب در زمینه تولید انواع ابزارآلات است. این برند در طی سالیان مختلف توانسته است با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، جایگاه خود را در بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی ابزارآلات تثبیت کند. لازم به ذکر است رونیکس به عنوان بهترین برند ابزار برقی در ایران شناخته شده است.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار رونیکس


شرکت بازرگانی رونیکس بیش از 500 تولیدکننده در 11 کشور جهان دارد و نظارت و کنترل فنی دستگاه های خود را توسط متخصصین در داخل و خارج از کشور اعمال می کند.

رونیکس
رونیکس

بیشتر بخوانید: خرید ابزار آنلاین چگونه است؟ انواع ابزارآلات و بهترین آن ها کدامند؟


کاربران می توانند در صورت استفاده از برندهای ذکرشده در مقاله و یا برندهای دیگر، نظرات خود را برای اشتراک با کاربران دیگر در زیر این مقاله درج نمایند.