بهترین مارک کمپرسور باد خانگی و صنعتی

بهترین مارک کمپرسور باد خانگی و صنعتی

برای انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد خانگی و صنعتی لازم است مزایا و معایب انواع کمپرسور باد را بشناسید. یک کمپرسور خوب با بدنه مقاوم و همچنین طول عمر بالا به شما کمک می کند کارهای مورد نظر خود را در محیط هایی مانند تعمیرگاه های خودرو یا محیط های کارگاهی به راحتی انجام دهید.

خرید انواع کمپرسور باد
خرید انواع کمپرسور باد

آنچه در ادامه خواهید خواند:

کمپرسور باد چیست

این محصول در اصل یک سیستم کامل با قطعات مختلف است. کمپرسور باد وظیفه ایجاد فشار هوای بسیار زیاد و انتقال آن از یک مقطع محدود را برعهده دارد. یک کمپرسور باد می تواند به کمک انرژی الکتریکی یا سوخت های فسیلی، هوای اطراف خود را به کمک یک ماده یا به واسطه گرما، فشرده کند و سپس از آن در کارهای مختلف استفاده نماید.

در اصل کمپرسورها امروزه نقش مهمی در صنعت ایفا می کنند. انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد به شما این امکان را می دهد که بتوانید براساس نیاز و ظرفیت کار خود، از نیروی ارزان تری برای تأمین انرژی استفاده کنید.

کمپرسورهای باد اکنون جایگزین تسمه ها و دستگاه های حرکتی بزرگ شده اند و می توانند میزان انرژی مورد نیاز کار شما را به آسانی فراهم کنند.

بهترین مارک کمپرسور باد
بهترین مارک کمپرسور باد

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کمپرسور باد و کاربردهای آن


ویژگی کمپرسور باد مناسب

برای انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد شما باید ویژگی های مختلف این محصول را در نظر بگیرید. امروزه شرکتهای بزرگی همچون رونیکس، ادون، دوو و سایر شرکت ها در حال کار بر روی این نوع از محصولات هستند. هر ساله نیز تنوع کمپرسورها در بازار بیشتر می شود. به همین دلیل با در نظر گرفتن ویژگی های مختلف، می توانید یک کمپرسور باد مناسب خریداری کنید. در ادامه به بررسی این ویژگی ها پرداخته شده است:

توان کمپرسور

اگر شما به دنبال خرید یک کمپرسور برای تأمین انرژی حرکتی یک دستگاه دیگر هستید، حتماً باید به توان آن توجه کنید. این محصولات به همراه موتورهای مخصوص به خود، در ابعاد و ظرفیت های مختلف ساخته شده اند.

هر دستگاه براساس مخزن و تعداد سیلندری که در آن قرار گرفته است، امکان تولید هوای فشرده را خواهد داشت. به همین دلیل در هنگام خرید باید به توان دستگاه توجه کرد. لازم به ذکر است که کمپرسورهایی که دارای 1 یا 1.5 اسب بخار هستند، برای محیط های خانگی کاربرد فراوانی دارند.

شیرتخیله

برای انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد باید حتماً به استانداردهای مربوط به شیر تخلیه کمپرسور هوا توجه کنید. این بخش می تواند هوای اضافه، آب و گرد و خاک های اضافه هوا را که درون منبع گیر کرده اند، خارج کند. این شیر معمولاً برای استفاده از نیروی گرانش در زیر دستگاه قرار گرفته است. شیر تخلیه خوب، می تواند مانع از کاهش فشار هوا در داخل منبع شود و جزو ویژگی های مهم یک کمپرسور محسوب می شود.


بیشتر بخوانید: روغن کمپرسور باد چیست؟ روغن کمپرسور باد پیستونی را چه زمانی تعویض کنیم؟


رول کیج

یکی از قسمت هایی که امروزه در کمپرسورهای خانگی و صنعتی دیده می شود، وجود میله های اضافه برای محافظت از کمپرسور است. این میله ها به دلیل داشتن کمترین مرکز ثقل، می توانند در برابر جریان های ناخواسته باد، از افتادن یا بروز مشکل در قطعات اصلی این محصول جلوگیری کنند. به همین دلیل اگر در محیط باز از یک کمپرسور باد استفاده می کنید، باید حتماً رول کیج آن را به خوبی کنترل کنید.

حجم مخزن

ظرفیت مخزن کمپرسور هوا متفاوت است. حجم مخزن این محصول از 10 لیتر تا 1200 لیتر متغیر است. هرچه حجم مخزن بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر است. عموماً کمپرسورهایی با حجم زیر 200 لیتر برای انجام کارهای خانگی و بالاتر از آن برای کارهای صنعتی استفاده می شود.

فیلتر هوا

یک پارامتر دیگر در انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد فیلتر هواست. یک کمپرسور هوا باید دارای یک میکرو فیلتر مناسب باشد. این قطعه هوای تصفیه شده توسط دستگاه را از هر گونه ذرات پاکسازی می کند.


بیشتر بخوانید: کمپرسور هوا بی صدا چیست و انواع کمپرسور باد سایلنت کدام است؟


در ادامه به بهترین مارک کمپرسور باد اشاره شده است:

کمپرسور باد رونیکس

شرکت رونیکس به عنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان کمپرسور هوا به شمار می رود. این شرکت تاکنون توانسته است یکی از پرفروش ترین و بهترین مارک کمپرسور باد جهان را خلق کند. این شرکت تنوع زیادی در محصولات خود داده است، اما تمرکز اصلی رونیکس همیشه بر روی بخش های صنعتی و نیمه صنعتی بوده است.

این شرکت از تکنولوژی LEFCO در محصولات خود استفاده می کند و مواد به کار رفته در محصولات آن نیز بسیار باکیفیت هستند.

کمپرسور باد رونیکس
کمپرسور باد رونیکس

کمپرسور باد ادون

ادون کار خود را از سال 2001 آغاز کرد و اکنون در حوزه هایی همچون تولید محصولات برقی و صنعتی فعالیت دارد. عمده محصولاتی که توسط این شرکت طراحی و تولید می شوند، در حوزه اینورترهای جوشکاری و انواع لوازم برقی هستند. در سال های اخیر نیز این برند رشد زیادی در حوزه تولید کمپرسور هوا داشته است.

محصولات این برند هم اکنون در ایران، چین و کشورهای شرقی زیادی به فروش می رسد و از نظر استاندارد در سطح بالایی قرار دارد. خدمات پس از فروش این محصول نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

کمپرسور باد ادون
کمپرسور باد ادون

بیشتر بخوانید: نکات مهم در تعمیر و نگهداری کمپرسور باد


کمپرسور باد دوو

دوو از زمان قدیم در حال کار بر روی محصولات برودتی و سرمایشی بوده است و بعد از آن نیز اقدام به تولید انواع لوازم خانگی کرده است. اکنون شرکت دوو با داشتن تجربه بسیار زیاد خود در حوزه لوازم خانگی و صنعتی، توانسته است یکی از بهترین مارک کمپرسور بادهای دنیا را خلق کند. این شرکت به کمک استانداردهای اختصاصی خود و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، انواع مختلفی از کمپرسورهای هوا را تولید و به بازار عرضه کرده است.

کمپرسور باد دوو
کمپرسور باد دوو

کمپرسور باد کرون

کمپانی کرون در سال 1983 کار خود را آغاز کرد. این برند اکنون دارای 10 کارخانه در حوزه های مختلف است. این شرکت علاقه زیادی در حوزه خلق محصولات جدید و باکیفیت دارد و در حال حاضر از محصولات جدید آن می توان به کمپرسور باد کرون اشاره کرد. این شرکت در کنار کارایی، به زیبایی محصول نیز اهمیت زیادی می دهد و کمپرسورهای آن بسیار باکیفیت هستند.

کمپرسور باد کرون
کمپرسور باد کرون

بیشتر بخوانید: کاهش صدای کمپرسور هوا


کمپرسور باد کنزاکس

شرکت کنزاکس دارای 20 سال سابقه در زمینه خلق محصولات برودتی و گرمایشی است. این شرکت به عنوان یک برند تخصصی در حوزه صنعت عمل می کند. این شرکت با داشتن محصولات باکیفیت و تنوع بالا توانسته است نیاز مشتریان خود را به راحتی پاسخگو باشد.

یکی از ویژگی های اصلی این شرکت، همکاری آن با ایران است که به شما کمک می کند تا به راحتی از خدمات پس از فروش محصولات به نحو مناسبی استفاده کنید. کمپرسور هوای کنزاکس دارای ویژگی های زیر است:

  • کوپلینگ با امکان تنظیم حداقل فشار خروجی و هم چنین نمایش میزان فشار کار و فشار داخل مخزن به طور جداگانه
  • سوئیچ اهرم اتوماتیک FBANG
  • سیستم قطع حرارت که باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.
  • پیچ تنظیم فشار بزرگ
کمپرسور باد کنزاکس
کمپرسور باد کنزاکس

کمپرسور باد شیلدر

شیلدر یک شرکت در حوزه تولید محصولات صنعتی است و تمرکز کمتری روی بخش خانگی دارد. این شرکت به عنوان یکی از محبوب ترین برندها در بازار شناخته می شود که در بازارهای بین المللی و خارجی فعالیت زیادی دارد. این شرکت محصولات خود را با ظرفیت های بالا تولید می کند و جامعه هدف آن، شرکت ها و کارگاه های کوچک و بزرگ است. شیلدر یکی از تولیدکنندگان معتبر کمپرسور هوا به شمار می رود.

کمپرسور باد شیلدر
کمپرسور باد شیلدر

کمپرسور باد اکتیو

در ابتدای کار، شرکت اکتیو علاقه زیادی به تولید محصولاتی در حوزه صنعت و برق داشت. برای اولین بار این شرکت توانست ژنراتورهای برق بسیار باکیفیت بسازد. این شرکت به مرور زمان تلاش کرد تا وارد بازار کمپرسورها و محصولات برودتی شود. به همین دلیل اکنون با داشتن تنوع بسیار بالا، می توانید از کمپرسور باد اکتیو برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

کمپرسور باد اکتیو
کمپرسور باد اکتیو

بیشتر بخوانید: کمپرسور باد فندکی چیست و چه کاربردی دارد؟


کمپرسور باد بلک اند دکر

بلک اند دکر یک شرکت آمریکایی بسیار بزرگ است که در حوزه تولید لوازم برقی و صنعتی فعالیت می کند. ویژگی اصلی این شرکت، تولید انواع مختلفی از محصولات برقی و دستی است.  حتی برخی از بردها و سخت افزارهای شرکت های دیگر را نیز این شرکت تأمین می کند.

این برند در ابتدا تنها در حوزه الکترونیک فعال بود، اما به مرور زمان و با اضافه شدن شرکت های مستقل دیگر به آن، توانست برند خود را به صورت کامل پایه ریزی کند. اکنون این برند محصولاتی همچون انواع کمپرسور باد یا تجهیزات برودتی را به بازار عرضه می کند.

کمپرسور باد بلک اند دکر
کمپرسور باد بلک اند دکر

بیشتر بخوانید: تفاوت کمپرسور هوای روغنی و بدون روغن | مزایا و معایب کمپرسور باد روغنی و اویل فری


قیمت کمپرسور باد

حال که با بهترین مارک کمپرسور باد آشنا شدیم، باید بگوییم کیفیت محصول، نام برند، ظرفیت و ویژگی هایی مانند بدنه و قطر صفحات به کار رفته در ساخت محصول، عواملی هستند که به صورت مستقیم بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار هستند.

توجه داشته باشید که باید در هنگام خرید کمپرسور به فاکتورهای زیادی توجه کنید. این محصولات صدای زیادی تولید می کنند و برای محیط های شلوغ به هیچ عنوان مناسب نیستند. (البته در این محیط ها می توانید از کمپرسور هوا بی صدا استفاده کنید)، از طرفی یک کمپرسور مناسب، باید بتواند از ظرفیت کامل خود نیز برای تولید هوای فشرده استفاده کند.

کاربران می توانند سؤالات خود را در رابطه با بهترین مارک کمپرسور باد در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: کار با کمپرسور باد چگونه است؟ راهنمای جامع نصب و راه اندازی کمپرسور باد