راهنمای خرید اره موتوری یا اره زنجیری

راهنمای خرید اره موتوری یا اره زنجیری

راهنمای خرید اره موتوری یا اره زنجیری به شما کمک می کند بهترین و باکیفیت ترین اره را با کمترین قیمت تهیه کنید.

اره زنجیری یا اره موتوری به دلیل سطح تماس تیغه های آن با اطراف، بدون وجود محافظ، یکی از خطرناک ترین تجهیزات صنعتی و کشاورزی شناخته می شود. از اره زنجیری برای کارهای باغبانی و برش چوب استفاده می شود.

خرید انواع اره موتوری یا اره زنجیری
خرید انواع اره موتوری یا اره زنجیری

اگر قصد خرید اره موتوری را دارید، لازم است این مطلب (راهنمای خرید اره موتوری یا اره زنجیری) را مطالعه کنید زیرا استفاده از این وسیله کار هر کسی نیست و اگر بنزینی که می خواهید با آن کار کنید، با دستگاه تناسب نداشته باشد، خطر استفاده از این دستگاه بالاتر نیز می رود.

لازم است در کنار این وسیله، به فکر خرید برخی لوازم ایمنی همچون کلاه ایمنی، دستکش محافظ، عینک ایمنی، کفش ایمنی، لباس کار مناسب و محافظ گوش جهت محافظت از گوش هایتان در برابر صداهای زیاد باشید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی که لازم است در هنگام خرید اره زنجیری نو و دست دوم بدانید آشنا کنیم و راهنمای خرید اره موتوری را به شما ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انواع اره زنجیری

در ادامه به انواع اره های موتوری یا زنجیری اشاره شده است:

اره زنجیری دستی

همانطور که از اسم این اره پیداست، بدون نیاز به هیچ گونه انرژی کار می کند. این مدل اره موتوری با نیروی دست کار می کند. اره موتوری دستی طرفداران کمتری نسبت به دو مدل دیگر دارد و اغلب در مواقع ضروری از آن استفاده می شود.

اره زنجیری دستی
اره زنجیری دستی

اره زنجیری برقی

از این اره زنجیری بیشتر برای برش های سبک و رسیدگی به درخت های حیاط منزل استفاده می شود. این دستگاه همچنین گزینه مناسبی برای استفاده در مکان هایی است که لازم است میزان سر و صدا در آنجاها کمتر باشد.

اره زنجیری برقی
اره زنجیری برقی

اره زنجیری بنزینی

از این نوع اره موتوری جهت برش درخت های کوچک استفاده می شود. همچنین این اره در مقایسه با اره برقی برای استفاده در جنگل، گزینه مناسب تری به شمار می آید.

اره زنجیری بنزینی
اره زنجیری بنزینی

بیشتر بخوانید: انواع اره موتوری یا اره زنجیری و کاربرد آنها


نکات مهم در خرید اره موتوری

در راهنمای خرید اره موتوری لازم است نکات زیر در نظر گرفته شود:

طول تیغه یا ساطور

طول تیغه مورد نیاز خود را باید با توجه به قطر چوبی که قرار است آن را برش دهید، انتخاب کنید. اگر درختی قطور دارید، برای بریدن آن نیاز به تیغه ای دارید که طول تیغه آن زیاد باشد و اگر درخت شما کوچک است، به تیغه ای نیاز دارید که طول تیغه آن کم است.

تیغه ها می توانند درختانی را که قطر آن ها حداکثر تا دو برابر طول خودشان است، برش دهند. به عنوان مثال، یک تیغه 20 سانتی متری می تواند درختی را برش دهد که قطر آن حداکثر 40 سانتی متر است.

ایمنی اره

مهم ترین مورد در هنگام خرید اره، توجه به ایمنی آن است. استفاده از اره موتوری برای افراد مبتدی مناسب نیست و توصیه می شود فقط افراد حرفه ای این دستگاه را خریداری کنند.

در هنگام خرید این وسیله به هیچ عنوان به قیمت آن دقت نکنید زیرا سلامت شما اولین و مهم ترین فاکتور برای استفاده از این دستگاه است. همچنین لازم است همراه با این وسیله، ابزار ایمنی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره شد را حتماً تهیه نمایید.

نوع و قدرت موتور

  • اره موتوری برقی: اگر به دنبال وسیله ای هستید که از آن در اماکن ساکت و بدون سر و صدا استفاده کنید، اره برقی بهترین گزینه است. در اره های برقی عدد بر حسب وات بیانگر قدرت موتور است و هر چه این عدد بیشتر باشد، اره برقی شما توان بیشتری دارد.
  • اره موتوری بنزینی: از اره های بنزینی برای کارهای حرفه ای و نیمه حرفه ای استفاده می شود. اره های بنزینی قابلیت جابه جایی دارند، قدرتمندتر از اره های برقی هستند و سرعت برش بیشتری نیز فراهم می کنند. قدرت این نوع اره موتوری با حجم موتور و سی سی نشان داده می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، قدرت موتور نیز بیشتر است و در نتیجه وزن آن نیز بیشتر می شود. مناسب ترین حجم آن از 24 سی سی تا 46 سی سی است. اگر قصد دارید از این اره برای کارهای خود استفاده کنید، برای درخت های کوچک، به اره بنزینی با حجم 30 تا 40 سی سی، چوب های نیمه قطور و متوسط، 40 تا 50 سی سی و چوب های خیلی قطور حجم موتوری به بیش از 50 سی سی نیاز دارید.

توان بدنی و قدرت فیزیکی

برای خرید این محصول باید به قدرت فیزیکی کسی که قرار است از این دستگاه استفاده کند نیز توجه کنید. اگر دستگاه سنگین تر از قدرت بدنی شما باشد، باعث می شود زود خسته شوید و کنترل کردن اره برای شما مشکل شود. همچنین ممکن است سلامت شما و اطرافیانتان نیز به خطر بیفتد. هرگز از اره خیلی بزرگ، خیلی سنگین و یا خیلی نامتوازن استفاده نکنید.

راهنمای خرید اره موتوری
راهنمای خرید اره موتوری

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اره موتوری یا اره زنجیری


نکات کاربردی در خرید اره زنجیری دست دوم

  • ابتدا بدنه دستگاه را بررسی کنید که ترک و یا شکستگی نداشته باشد و ریل زنجیر را خوب ببینید که دچار خوردگی نباشد.
  • قاب زنجیر اره را باز کنید و چرخ دنده ای را که گردش زنجیر را برعهده دارد، بررسی کنید تا دچار خوردگی نشده باشد.
  • سیستم روغن پاشی را بررسی کنید تا عملکرد مناسبی داشته باشد.
  • تیغه اره را توسط پیچ مخصوص سفت کنید تا طرز قرارگیری آن و لقی آن توسط دست بررسی شود.
  • مهره تنظیم کشش اره را برای عملکرد مناسب، کنترل کنید.
  • اگر دستگاه شما از نوع بنزینی است، خروج دود از اگزوز آن را بررسی کنید.
  • دستگاه سالم باید حداکثر با 5 یا 6 بار حرکت هندل روشن شود.
  • اگر دستگاه شما از نوع برقی است، با روشن کردن دستگاه از سلامت موتور باخبر شوید.
  • با برش چند قطعه چوب می توانید قدرت و توان دستگاه خود را بسنجید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تیغ اره


معرفی بهترین برندهای اره زنجیری

امروزه اره زنجیری های باکیفیتی توسط شرکت های متنوعی تولید و به بازار عرضه شده است که از انواع آن می توان به اره زنجیری اشتیل، اره زنجیری ادون، اره زنجیری رونیکس، اره زنجیری yat، اره موتوری هیوندای، اره موتوری ماکیتا، اره موتوری زوماکس و اره موتوری یاماها اشاره کرد.

کاربران می توانند برای اطلاع از قیمت اره زنجیری و یا آشنایی با نحوه خرید اره موتوری به سایت راندنو مراجعه کنند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند.


بیشتر بخوانید: اره برقی و انواع آن، معرفی کامل اره الکتریکی و روش کار با آن