ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار

ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار

ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار ویژگی های خاصی دارد. کابل شبکه یکی از اصلی ترین تجهیزات در شبکه های کامپیوتری محسوب می شود. این تجهیزات می توانند هر داده ای را بدون مصرف اینترنت از دستگاهی به دستگاه دیگر انتقال دهند. کابل های لن اتصالی امن میان دستگاه های موجود در یک شبکه را فراهم می کنند و بدون وجود آن ها شبکه ای هم در کار نیست.

کابل های شبکه در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و معیارهای زیادی برای قیمت دهی به آن ها وجود دارد. اگر قصد دارید کابل شبکه برای مجموعه خود خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی کابل های شبکه و معرفی ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار می پردازیم.

خرید انواع کابل شبکه
خرید انواع کابل شبکه

آنچه در ادامه می خوانیم:

معیار‌های تعیین کننده قیمت کابل شبکه

پیش از پرداختن به ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار به معیارهای تعیین کننده قیمت این کابل ها می پردازیم:

معیار‌های تعیین کننده قیمت کابل شبکه
معیار‌های تعیین کننده قیمت کابل شبکه

بیشتر بخوانید: رنگ بندی کابل شبکه | استاندارد کابل LAN


استاندارد کابل شبکه

کابل لن براساس استانداردهایی که سرعت و پهنای باند کابل را نشان می دهند، تقسیم بندی می شوند. این استانداردها با عبارت Cat نشان داده می شود. هرچه عدد قرار گرفته شده در مقابل Cat بیشتر باشد، سرعت و پهنای باند کابل نیر بیشتر است. در نتیجه قیمت کابل نیز افزایش پیدا می کند. در ایران اغلب از استانداردهای CAT5e تا CAT7 استفاده می شود.

نوع شیلد

کابل های شبکه براساس نوع شیلد به چند دسته تقسیم بندی می شوند. کابل های بدون شیلد و فویل یا اصطلاحاً کابل های UTP قیمت مناسب تری نسبت به کابل های SFTP دارند.

نوع روکش

یکی از مهمترین موضوعات در ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار نوع روکش این کابل ها است. کابل های لن اغلب در دو مدل روکش پی وی سی و LSZH عرضه می شوند. کابل شبکه با روکش LSZH گرانتر از کابل شبکه PVC است. از کابل با روکش LSZH در فضاهای خارجی ساختمان استفاده می شود.


بیشتر بخوانید: انواع روکش کابل شبکه


جنس هادی

کابل های شبکه باید هادی هایی از جنس مس داشته باشند. برخی از شرکت ها از هادی های آلومینیومی با روکش مسی استفاده می کنند. به کابل با روکش مس اصطلاحاً کابل CCA گفته می شود. کابل های CCA ارزانتر از کابل های CCC و تماماً مسی هستند.

برند و شرکت سازنده

از دیگر موضوعات مهم که روی قیمت کابل شبکه اثرگذار است، برند و شرکت سازنده است. برخی از برندهای خارجی مانند لگراند و نگزنس کابل های گرانتری به بازار عرضه می کنند. زیرا این کابل ها کیفیت بسیار خوبی دارند. البته نمونه کابل های تقلبی نیز به بازار عرضه شده است که قیمت کمتری دارند. کابل های وارداتی اغلب گران تر از کابل های ایرانی هستند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برند کابل شبکه در ایران


کابل شبکه ارزان

شرکت های بسیار زیادی در این بخش به بررسی ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار می پردازیم.

ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار
ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار

کابل شبکه CAT5 UTP بلدن

در لیست ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار کابل شبکه Cat5 UTP رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. این کابل ها ساخت شرکت آمریکایی بلدن است. این شرکت توانسته درآمد بالایی در زمینه تولید محصولات شبکه به دست آورد. شرکت بلدن به تولید انواع کابل از جمله Cat6 ،Cat6a و Cat5e می پردازد. می توان گفت این کابل بلدن ارزانترین کابل شبکه موجود در بازار است. زیرا روکشی از نوع پی وی سی دارد و بدون هیچ فویل و شیلدی عرضه می شود. همچنین سرعت و پهنای باند آن نیز پایین تر از سایر کابل ها است


بیشتر بخوانید: معرفی کابل شبکه بلدن


کابل شبکه CAT5e SFTP بلدن

اگر کابل باکیفیت تر و پرسرعت تر نیاز دارید، کابل شبکه SFTP و Cat5e بلدن را خریداری کنید. این کابل نیز در دسته ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار جای می گیرد و تنها کمی از کابل بلدن UTP گرانتر است. روکش این کابل از PVC و مغزی آن CCA است. همین موضوع سبب ارزان شدن آن شده است. این کابل می تواند اطلاعات را با سرعت هزار مگابیت در ثانیه و با فرکانس 100 مگاهرتز جابه جا کند.

کابل شبکه CAT5e SFTP بلدن
کابل شبکه CAT5e SFTP بلدن

کابل شبکه CAT5e UTP نگزنس

از پرفروش ترین و ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار می توان به کابل شبکه نگزنس CAT5e UTP اشاره کرد. این کابل با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه و با فرکانس 100 مگاهرتز می تواند اطلاعات را در شبکه انتقال دهد. البته لازم به ذکر است که نوع تقلبی این کابل ها نیز موجود است.


بیشتر بخوانید: معرفی کامل کابل شبکه نگزنس


کابل شبکه Cat6 SFTP رفسنجان

در میان کابل های شبکه ایرانی، کابل شبکه رفسنجان کیفیت بسیار خوبی دارد و قیمت آن نیز به صرفه است. این کابل ها شیلد و فویل دارند و در برابر نویز و اختلالات الکترومغناطیسی از خود مقاومت نشان می دهند. کابل شبکه Cat6 رفسنجان سرعت مناسبی دارد و می تواند هر نوع اطلاعاتی را در شبکه متنقل کند. به عنوان مثال این نوع کابل های شبکه رفسنجان می توانند با حداکثر طول 37 متر از سرعت انتقال 10 گیگابایت پشتیبانی کنند.

کابل شبکه UTP CAT6 نگزنس

این کابل توسط یک شرکت فرانسوی تولید شده است. محصولات نگزنس تنوع بسیار زیادی دارند و کابل شبکه UTP از پرفروش ترین محصولات این شرکت است. این کابل ها قیمت مناسبی دارند و بدون شیلد و فویل عرضه شده اند. جنس مغزی این کابل ها از مس و روکش آن پی وی سی است.

کابل شبکه Cat6 UTP لگراند

این کابل یکی از بهترین کابل های موجود در بازار ایران است. کابل های لگراند توسط شرکتی فرانسوی تولید می شود. این شرکت از بهترین تجهیزات در ساخت کابل های خود استفاده می کند. این نوع از کابل های شبکه لگراند روکشی از نوع پی وی سی دارند و از شیلد و فویل در ساختار آن استفاده نشده است. از ویژگی های مثبت این کابل می توان به مغزی CCC و باکیفیت کابل لگراند اشاره کرد. کابل های این شرکت همگی موفق به گذراندن تست های فلوک چنل و پرمننت شده اند.


بیشتر بخوانید: معرفی کابل شبکه لگراند


نکات مهم در خرید کابل شبکه

در این مقاله به بررسی ارزان ترین کابل شبکه موجود در بازار پرداختیم. پیش از خرید کابل باید به این نکات توجه کرد:

  • پهنای باند قابل دستیابی برای شبکه
  • فاصله اجزای درون شبکه
  • مسیر عبور کابل شبکه
  • میزان سرعت مورد نیاز در شبکه

بیشتر بخوانید: انواع تست کابل شبکه