بهترین برند لامپ کم مصرف

بهترین برند لامپ کم مصرف

دانستن بهترین برند لامپ کم مصرف در انتخاب و خرید لامپ کم مصرف به شما کمک بسیار زیادی می کند. لامپ های کم مصرف تجهیزاتی هستند که در روشنایی مجموعه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات مصرف انرژی بسیار کمی دارند و به کمک آن ها می توان در هزینه های مربوط به برق صرفه جویی کرد. این یکی از مهم ترین دلایلی است که سبب می شود مصرف کنندگان از لامپ های کم مصرف استفاده کنند.

خرید انواع لامپ کم مصرف
خرید انواع لامپ کم مصرف

استفاده از این تجهیزات در تمامی مکان ها رواج پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت این تجهیزات می پردازند. از بهترین مارک لامپ کم مصرف می توان به لامپ کم مصرف بروکس، افراتاب، پارس، نور، دلتا، افق، خزرشید، پارس شهاب و … اشاره کرد.

اگر قصد دارید برای مجموعه خود لامپ کم مصرف خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین برند لامپ کم مصرف می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

لامپ کم مصرف چیست؟

در موضوع بهترین برند لامپ کم مصرف بهتر است ابتدا به این سؤال که لامپ کم مصرف چیست پاسخ دهیم. لامپ کم مصرف یا به اصطلاح لامپ فلورسنت فشرده (CFL) نوعی لامپ است که اخیراً جایگزین لامپ های پرمصرف رشته ای شده است. این لامپ ها سرپیچ هایی از نوع E27، سرپیچ E40 و … دارند. این لامپ ها ظاهری پیچی شکل دارند. تعداد پیچ های این لامپ ارتفاع آن را تعیین می کند.

در ساختار این تجهیزات از بخار جیوه و فلورسنت استفاده شده است. به همین دلیل شباهت بسیار زیادی به لامپ های فلورسنت دارند، با این تفاوت که حجم آن ها از لامپ فلورسنت کمتر است و مصرف آن ها نیز پایین تر است. این لامپ ها از تیوب شیشه ای، بالاست و مدار راه اندازی تشکیل شده اند که درون تیوب از آرگون و جیوه پر شده است.

لامپ کم مصرف اشکی، پیچی، شمعی، فلاور، سفینه ای و … نیز به بازار عرضه می شود. این لامپ ها براساس نوع بالاست، به دو نوع بالاست یکپارچه و غیریکپارچه تقسیم می شوند.

بهترین برند لامپ کم مصرف
بهترین برند لامپ کم مصرف

بیشتر بخوانید: لامپ کم مصرف چیست؟ مزایا و معایب لامپ کم مصرف


نکات مهم در خرید لامپ کم مصرف

پیش از این که به معرفی بهترین برند لامپ کم مصرف بپردازیم، نکات مهمی را که بهتر است پیش از خرید لامپ فلورسنت فشرده به آن ها توجه کنید را بررسی می نماییم.

  • یکی از مهم ترین نکات، توجه به سرپیچ لامپ است. پیش از خرید این لامپ ها توجه کنید سرپیچ آن ها یا سرپیچ لوستر و چراغ شما سازگاری داشته باشد.
  • توان لامپ ها نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود. هرچه توان لامپ بیشتر شود، مصرف انرژی آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • شار نوری و بازدهی نور لامپ یکی از پراهمیت ترین معیارها در انتخاب لامپ است. اگر لامپی روشن و با بازدهی بالا نیاز دارید، به شار نوری توجه کنید.
  • لامپ های کم مصرف در رنگ های آفتابی، مهتابی، یخی و … عرضه می شوند. رنگ نور این لامپ ها می تواند مطابق با دکوراسیون و سلیقه شما باشد.
  • اگر قصد دارید از لامپ فلورسنت فشرده در لوستر استفاده کنید، ابعاد آن را در نظر بگیرید. برخی از لامپ های CFL بسیار بلند هستند.
  • برند و گارانتی لامپ کم مصرف اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه شود. خرید بهترین برند لامپ کم مصرف باعث می شود تا احتمال خرابی لامپ کمتر باشد.
نکات مهم در خرید لامپ کم مصرف
نکات مهم در خرید لامپ کم مصرف

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لامپ کم مصرف


لامپ کم مصرف بروکس

به جرأت می توان گفت در لیست بهترین برند لامپ کم مصرف می توان بروکس را جای داد. بروکس یکی از برترین شرکت های تولیدکننده انواع لامپ در ایران است. این شرکت در سال 1393 تأسیس شده است. این شرکت همگام با سرعت پیشرفت تکنولوژی، دانش و محصولات خود را نیز به روز کرد.

دغدغه اصلی شرکت بروکس، رفع نیازهای مصرف کنندگان در حوزه روشنایی است. صنایع روشنایی بروکس رضایت مصرف کنندگان و کیفیت و دوام محصولات را هدف خود قرار داده است. در حال حاضر کارخانجات بروکس صدها متخصص و کارشناس دارد و روزانه بیش از 150 هزار شعله از انواع محصولات روشنایی را تولید می کند.

لامپ کم مصرف افراتاب

در ادامه موضوع بهترین برند لامپ کم مصرف به معرفی برند افراتاب می پردازیم. این شرکت در سال 1377 به منظور تولید تجهیزات برقی به خصوص در حوزه روشنایی تأسیس شد. این شرکت با به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا توانست محصولاتی باکیفیت و متنوع به بازار عرضه کند که پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان حوزه برق و روشنایی باشد. در ساخت لامپ های كم مصرف این شرکت از بهترين قطعات و بهترین روش های طراحی و توليد استفاده شده است.

افراتاب از روش های مدرن و پيشرفته استفاده کرده است تا بتواند بهترین لامپ کم مصرف را به بازار عرضه کند. تمامی مراحل تولید لامپ CFL افراتاب توسط افراد کارشناس و متخصص صورت می گیرد. همچنین لامپ های کم مصرف این شرکت موفق به دریافت استاندارهای ملی ISIRI 5917 ،ISIRI 5916 و ISIRI 7341 و استاندارد های بین المللی IEC 60968 و IEC 60969 شده اند.

لامپ کم مصرف افراتاب
لامپ کم مصرف افراتاب

بیشتر بخوانید: انواع لامپ کم مصرف


لامپ کم مصرف پارس شهاب

حال که با چندین برند لامپ کم مصرف آشنا شدیم، به معرفی دیگر برندها در زمینه بهترین برند لامپ کم مصرف می پردازیم. شرکت لامپ پارس شهاب یکی از اولین تولیدکننده های لامپ در ایران است که بیش از 50 سال سابقه در این زمینه دارد. این شرکت با مشارکت بخش خصوصی ایران، توشیبای ژاپن و بانک صنعت و معدن فعالیت می کند. بیش از 350 نفر در کارخانجات پارس شهاب مشغول به کار هستند. همچنین این شرکت چندین شرکت وابسته با نام های شهاب توشه، شهاب شیشه، شهاب نقره و خزر کوشا دارد.

سبد محصولات این شرکت شامل لامپ های LED، چراغ های LED، محصولات تزئینی، محصولات هوشمند، روشنایی هوشمند، انواع لامپ فلورسنت، اف پی ال، لامپ رشته ای، تخلیه گاز، چند راهی برق و چراغ های فضای خارجی است. پارس شهاب در ساخت محصولات خود از برترین کارشناسان و متخصصان بهره گرفته است. این افراد با به کارگیری تجهیزات نوین و به روز به تولید محصولاتی باکیفیت و متنوع می پردازند.

لامپ کم مصرف پارس شهاب
لامپ کم مصرف پارس شهاب

لامپ کم مصرف پارس شعاع

شرکت پارس شعاع توس یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید محصولات روشنایی و الکترونیک است. این شرکت بیش از 20 سال سابقه کاری در این زمینه دارد. دو شرکت پارس شعاع تور و والانور با همکاری یکدیگر به تولید محصولات روشنایی می پردازند. در قسمت تحقیق و توسعه پارس شعاع، متخصصان مجرب الکترونیک و مکانیک فعالیت می کنند. تمامی محصولات این شرکت اعم از لامپ کم مصرف، پیش از ارائه به بازار، در آزمایشگاه های تخصصی مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند.

گروه روشنایی پارس شعاع با تأسیس چندین انبار و فروشگاه در شهرهای مختلف از جمله مشهد، تهران، یزد و … توانسته است بیش از 600 نمایندگی در سراسر ایران راه اندازی کند. صنایع روشنایی پارس شعاع با هدف جلب رضایت مصرف کنندگان فعالیت می کند.

لامپ کم مصرف پارس شعاع
لامپ کم مصرف پارس شعاع

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر لامپ کم مصرف


لامپ کم مصرف نور صرام پویا

به عنوان آخرین مورد در لیست بهترین برند لامپ کم مصرف می توان به معرفی شرکت نور صرام پویا پرداخت. این شرکت در سال 1386 به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های محصولات روشنایی فعالیت خود را آغاز کرد. نور صرام پویا در حال حاضر به تولید بیش از 2 میلیون و پانصد هزار شعله لامپ در سال می پردازد.

از محصولات این شرکت می توان به لامپ بخار سدیم، متال هالید، بخار جیوه، کم مصرف، لامپ ال ای دی و … اشاره کرد. این شرکت از مجهزترین تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی در ساخت و تولید لامپ بهره برده است.

نور صرام پویا به واسطه تولید انبوه لامپ‌های کم مصرف در توان های 11، 20، 23، 30 و 35 وات توانسته است سهم قابل توجهی از تولید داخلی لامپ CFL را به خود اختصاص دهد.

لامپ کم مصرف نور صرام پویا
لامپ کم مصرف نور صرام پویا