تاریخچه دریل

تاریخچه دریل | دریل در چه قرنی اختراع شد؟

تاریخچه دریل به زمانی مربوط می شود که انسان ها برای ساخت تجهیزات مورد نیاز خود، به سوراخکاری قطعات نیاز داشتند. دریل یکی از پرکاربردترین انواع ابزارآلات است که به منظور سوراخ کاری سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار باتوجه به نوع قطعه کار و منبع تغذیه، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. درنتیجه کاربرد دریل ها تنها به سوراخکاری محدود نمی شود.

خرید انواع دریل
خرید انواع دریل

استفاده از این ابزار در تمامی صنایع کاربردهای به سزایی دارد. همچنین لازم است بدانید که انواع دریل ها برای مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. به طور کلی از انواع متنوع این ابزار، برای فعالیت های ساخت و ساز، ترکیب مواد، نجاری، ساخت و ساز و موارد مشابه استفاده می شود. در قسمت انتهایی این محصول قطعه ای به نام سه نظام به کار رفته است.

با استفاده از این قطعه می توانید مته های مختلف را بر روی ابزار خود قرار دهید. این کالا با ظرفیت و توان های گوناگونی تولید و به بازار عرضه شده است. جهت اطلاع از قیمت دریل رونیکس با مراجعه به سایت راندنو می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان این ابزار در ارتباط باشید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی قدمت انواع دریل ها بپردازیم. پس تا انتهای مطلب تاریخچه دریل با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کاربرد دریل در زمان قدیم

تاریخچه دریل در گذشته با درخواست ها و انتظارات افراد بستگی داشت. در گذشته افراد برای سوراخ کردن اجسام از وسیله های دست ساز استفاده می کردند. افراد در گذشته از تجهیزاتی مانند چوب های نوک تیز و وسیله هایی شبیه به چاقو به جای دریل استفاده می کرند. با ساخت نمونه های مختلف این ابزار، تا حدی از صرف انرژی بالای افراد کاسته می شود.

ابتدایی ترین دریل ها، از نوع دستی بودند که توسط مصری های باستان ساخته شده بودند. پس از آنها دریل هایی از نوع کمانی روی کار آمدند که چیزی در حدود 10000 سال قدمت آنها بود. تاریخچه دریل های امروزی که کاربردهای چشم گیری در صنایع دارند، به سال های 1780 تا 1790 میلادی مربوط می شود. همچنین ساخت و تولید ابتدایی ترین دریل ها و مته ها در این سال، در کشور انگلستان صورت گرفت.

ابتدایی ترین این دریل ها برای کار بر روی متریال های چوبی تولید می شدند. پس از چندی تولیدکنندگان این محصول ابزاری را ارائه کردند که با استفاده از آن بتوان فلزات را سوراخ نمود. با ارائه نمونه های پیشرفته این ابزار، راندمان کاری نجاران و صنعتگران افزایش یافت. توجه نمایید جهت استعلام قیمت دریل شارژی با مراجعه به راندنو می توانید با فروشندگان محصول مورد نظر در ارتباط باشید.

تاریخچه دریل
تاریخچه دریل

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل در نجاری


دریل دستی

در این بخش از تاریخچه دریل دستی یه بررسی این وسیله و کاربردهای آن می پردازیم. قدمت استفاده از این ابزار حدوداً به یک و نیم قرن گذشته مربوط می شود. این ابزار در ابتدا با نام Egg Beater به دست مصرف کنندگان عرضه می شد. این وسیله در دسته دریل های مکانیکی قرار گرفته بود. اطراف این وسیله دسته ای برای رکاب زدن این محصول قرار داشت.

به همین دلیل برای استفاده از این ابزار، باید دسته آن را تا حدی می چرخاندند. با این کار انرژی چرخشی از دریل تولید و به مته منتقل می شد. درنتیجه با ایجاد نیروی دورانی در سرمته، سوراخ کاری جسم مورد نظر انجام می شد.

دریل دستی
دریل دستی

دریل کمانی

در این بخش به آشنایی با تاریخچه دریل کمانی و کاربرد آنها می پردازیم. همانطور که گفته شد، دریل های کمانی از ابتدایی ترین انواع این تجهیزات بودند. طراحی این دریل ها به صورت کمانی بود و قدمت آن به ده ها هزار سال قبل برمی گردد. نحوه استفاده از این وسیله به گونه ای بود که با حرکت اهرم آن به طرف عقب و جلو، می توانستند بر روی جسم مورد نظر حفره ایجاد کنند.

لازم است بدانید که این وسیله مانند نمونه های دستی، از دریل های مکانیکی محسوب می شد. به همین دلیل برای انجام دریل کاری به انرژی بیشتری نیاز داشت. از این وسیله برای کار بر روی قطعات چوبی و سنگی به کار گرفته می شد.

دریل کمانی
دریل کمانی

بیشتر بخوانید: دریل ماکیتا یا دریل رونیکس


دریل شترگلو

پس از بررسی تاریخچه دریل های نام برده شده، ابزار دیگری تحت عنوان دریل های شترگلو روی کار آمدند. تاریخچه ی دریل شترگلو به پیش از توسعه دریل های تپانچه ای مربوط می شود. در ابتدا لازم است بدانید که برخی از افراد این دریل ها را با عنوان بریس نیز می شناختند. استفاده از این وسیله در صنعت نجاری کاربردهای زیادی داشت.

نکته ای دیگری که وجود دارد، عدم توانایی دریل کاری این وسیله برای قطعات فلزی بود. اما به طور کلی نوع پیشرفته ای از این ابزار به بازار عرضه شده بود. هعمچنین استفاده از آن در کوتاه ترین زمان ممکن توسعه بافت.

دریل شترگلو
دریل شترگلو

دریل دسته تپانچه ای

مدل تپانچه ای از دیگر انواع این ابزار کاربردی به شمار می آید. تاریخچه دریل تپانچه ای به سال 1895 مربوط می شود. این وسیله با ترکیب موتورهای الکتریکی و ابزارآلات دستی ساخته شدند. لازم به ذکر است این ابزار ابتدایی ترین دریل قابل حمل جهان بوده است. موتور این وسیله بسیار سنگین اما با قدرت ضعیف عملیات را انجام می داد.

لازم به ذکر است در سال 1916 شرکتی به نام بلک اند دکر، در دریل ابداع شده توسط این برادران تغییراتی ایجاد نمود. پس از آن توانست دریل دسته تپانچه ای و ماشه ای را به بازار ارائه دهد. را این دریل توسط شرکت مهندسی برادران فین (Wilhelm and Carl Fein)، که واقع در شهر اشتوتگارد آلمان بوده است، ارائه شده.

دریل دسته تپانچه ای
دریل دسته تپانچه ای

بیشتر بخوانید: بهترین دریل خانگی کدام است؟


دریل الکتریکی

این دریل ها نمونه پیشرفته تر و نسل جدیدی از انواع دریل ها هستند. تاریخه دریل برقی به اواخر قرن نوزدهم میلادی مربوط می شود. فردی استرالیایی این ابزار را تحت عنوان دریل برقی یا الکتریکی اختراع نمود. نکته ای که در زمان وجود داشت، وززن سنگین این ابزار بود. به طوریکه این دریل بزرگ قابلیت حمل نداشت و افراد اندکی می توانستند از این ابزار استفاده کنند.

پس از چندی برای رفع این مشکل، یک شرکت که در شهر اشتوتگارت آلمان قرار داشت تأسیس شد. افراد این مجموعه توسط یک موتور الکتریکی و دیگر تجهیزات دستی، توانستند ابتدایی ترین دریل قابل حمل را تولید نمایند.

با پیدایش این وسیله در حوزه ابزار آلات، افراد با صرف نیروی کمتر بسیاری از فعالیت های طاقت فرسا را به آسانی انجام می دهند. امروزه این نمونه از دریل ها، با به کار گیری از انرژی های مختلف کار می کند.

همچنین دریل های اولیه وزن بالایی داشتند و جابه جایی آنها عمل دشواری بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، از وزن و ابعاد این ابزار کاسته شده است. برخی از دریل های پیشرفته با به کار گیری از انرژی باتری و یا باد کار می کنند.

دریل الکتریکی
دریل الکتریکی

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل چیست؟ چرا از دریل استفاده می کنیم؟


امیدواریم که مقاله تاریخچه دریل ها برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به بررسی تاریخچه ساخت دریل پرداخته شده است. جهت تهیه بهترین دریل با مراجعه به سایت راندنو می توانید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.