انواع ابزارآلات صنعتی و کاربرد آنها

انواع ابزارآلات صنعتی و کاربرد آنها

انواع ابزارآلات صنعتی در گستره متنوعی قرار گرفته اند. مجموعه ابزار از تنوع بالایی برخوردار هستند و در دسته های مختلفی قرار گرفته اند. هر یک از این دسته ها نیز شاما زیرمجموعه هایی هستند که جهت انجام فعالیت های صنعتی، کارگاهی و مصارف خانگی استفاده می شوند. البته در این مقاله قصد داریم تنها به معرفی انواع ابزار صنعتی و کاربرد آنها بپردازیم.

ابزار صنعتی مجموعه تجهیزاتی هستند که با استفاده از آنها، فعالیت های گوناگون با سرعت و دقت بالا انجام می شوند. انواع تجهیزات صنعتی از قدرت بالایی برخوردار هستند و در چهار دسته کلی قرار می گیرند. اگر شما هم تامین کننده ابزار آلات صنعتی هستید، با ثبت نام در راندنو می توانید محصولات خود را به فروش برسانید.

در این مقاله قصد داریم به آشنایی با انواع ابزارآلات صنعتی و کاربرد آنها بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب از مجله راندنو با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ابزارآلات صنعتی دستی

انواع ابزارآلات صنعتی دستی از کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که استفاده از آنها علاوه بر صنعت، در منازل نیز بسیار رایج است. در واقع مجموعه ابزار دستی وسایلی هستند که نام آنها در لیست انواع ابزار کارگاهی قرار گرفته است. در ادامه عکس ابزار آلات صنعتی را برای شما نمایش می دهیم.

  • آچار: این تجهیزات برای باز و بسته کردن اتصالات پیچ و مهره ای استفاده می شوند. در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند.
  • چکش: این ابزار کوبشی برای وارد کردن یک قطعه به درون سطوح کاربرد دارد. رایج ترین کاربرد این ابزار فرو کردن میخ در دیوار است.
  • پیچ گوشتی: ایین محصولات همانطور که از نامشان مشخص است، برای باز و بسته کردن پیچ های دوسو، چهارسو، شش گوش و دیگر پیچ ها استفاده می شوند.
  • انبردست: انبردست از رایج ترین انواع انبرها است که برای نگه داشتن، بریدن و خم کردن سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است وجود این محصول در انواع جعبه ابزار صنعتی ضروری است.
ابزارآلات صنعتی دستی
ابزارآلات صنعتی دستی

بیشتر بخوانید: ابزار دستی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


ابزارآلات برقی صنعتی

ابزار برقی از دیگر نجهیزاتی هستند که نام آنها در لیست انواع ابزارآلات صنعتی قرار می گیرد. استفاده از انواع ابزار برقی موجب افزایش راندمان کار و انجام گیری آنها با دقت بالا می شود. این وسایل کاربردی شبیه به نمونه های دستی دارند با این تفاوت که در ساختار مدل های برقی، موتور الکتریکی به کار رفته است. در ادامه به مهم ترین وسایل که استفاده از آنها در صنایع اهمیت دارد، پرداخته شده است.

فرز

دستگاه فرز از کاربردی ترین وسایلی است که به منظور تراش کاری، حکاکی، فرم دادن به قطعات و مواردی از این قبیل استفاده می شوند. این محصول براساس نوع قطعه کار، در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است. به طور کلی استفاده از انواع دستگاه فرز در صنایع مهندسی، اتوموبیل سازی، صنعت برق و دیگر صنایع کاربرد دارد.

دریل

دریل شارژی و دریل برقی از دیگر انواع ابزار صنعتی هستند که برای سوراخکاری و پیچ کاری استفاده می شوند. دریل ها نیز از انواع گوناگونی در بازار برخوردار هستند که براساس نوع کاربرد خود می توانید مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. به طور کلی برای سوراخ کردن متریال هایی همچون چوب، فلز و بتن می توان از این ابزار استفاده نمود.

اره برقی

اره های برقی به منظور برش و قطع کردن متریال های مختلف استفاده می شوند. اره برقی ها از قدرت بالایی برخوردار هستند. همچنین رایج ترین کاربرد آنها هرس کردن و قطع تنه درختان است.

دستگاه جوش

این ابزار برای اتصال میان قطعات فلزی و فولادی کاربرد دارد. به واسطه این تجهیزات و توسط جریان الکتریکی و قوس الکتریکی، فرآیند جوشکاری صورت می گیرد. لازم به ذکر است خریداران می توانند خرید انواع ابزارآلات صنعتی را در راندنو با اطمینان کامل انجام دهند.

سشوار صنعتی

نوع دیگری از این ابزارآلات در بازار موجود هستند که برای تولید گرما و انتقال آن به محیط، استفاده می شوند. این ابزار همانند سشوارهای معمولی عمل می کند و از قدرت بالایی برخوردار است. در صنایع مختلف از این محصول به منظور گرم کردن مواد مختلف، خشک کردن سطوح و موارد مشابه استفاده می شود.

در لیست زیر به تعدادی دیگر از مهم ترین وسایلی که در این دسته قرار می گیرند، پرداخته شده است:

  • دستگاه پولیش
  • جاروبرقی صنعتی
  • کارواش خانگی
  • چکش تخریب
  • دستگاه خراطی
  • شیارزن
  • موتور برق و دیگر ابزارآلات

جهت تهیه کمد ابزار صنعتی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست قیمت تجهیزات مورد نظر را مشاهده نمایید.

ابزارآلات برقی صنعتی
ابزارآلات برقی صنعتی

بیشتر بخوانید: ابزار برقی چیست و چه کاربردی دارد؟


ابزارآلات اندازه گیری صنعتی

انواع ابزار های اندازه گیری صنعتی از دیگر وسایلی هستند که در لیست ابزار صنعتی جای می گیرند. در ادامه به معرفی انواع ابزار دقیق صنعتی و کارایی آنها می پردازیم. لازم به ذکر است جهت استعلام قیمت انواع ابزارآلات صنعتی با مراجعه به راندنو می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان این محصولات در ارتباط باشید.

  • متر: یکی از رایج ترین وسایل اندازه گیری است کاربردهای زیادی در هر صنعت دارد.
  • تراز دستی: این ابزار به منظور میزان کردن سطوح مختلف کاربرد دارد.
  • کولیس: با استفاده از این ابزارآلات، میزان قطر و طول داخلی و خارجی اجسام اندازه گیری می شود.
  • مانومتر: توسط این ابزار، اندازه گیری فشار خطوط لوله ها امکان پذیر می شود.

گونیا نجاری، زاویه سنج، ساعت اندیکاتور، میکرومتر و دیگر ملزومات، در دسته ابزارهای اندازه گیری صنعتی قرار می گیرند.

ابزارآلات اندازه گیری صنعتی
ابزارآلات اندازه گیری صنعتی

بیشتر بخوانید: آشنایی با مهم ترین ابزار اندازه گیری


ابزارآلات صنعتی بادی

نمونه از انواع ابزارآلات صنعتی در بازار موجود هستند که توسط انرژی باد یا هوای فشرده کار می کنند. این نوع از وسایل صنعتی استهلاک کمتری نسبت به دیگر انواع ابزارآلات دارند. از این رو استفاده از آنها در کارخانه های بزرگ بسیار رایج است. در لیست زیر به تعدادی از کاربردی ترین ابزار بادی مورد استفاده در صنایع پرداخته شده است:

میخکوب بادی

این ابزار پنوماتیک همانطور که از نامش مشخص است، برای کوبیدن میخ کاربرد دارد. امروزه استفاده از این ابزار در صنایع، جایگاه چکش های دستی شده است. در صنایع کابینت سازی، مبل سازی و نجاری از این ابزار استفاده می شود.

پیستوله بادی

این پیستوله ها محتویات داخل خود را با فرآیند مکش و دمیدن هوا، به محیط می پاشند. استفاده از این ابزار بادی در صنایع رنگ و ابزار از کاربردهای بسیاری برخوردار است. با استفاده از این محصول می توانید متریال های مختلف را رنگ کاری کنید.

کمپرسور باد

کمپرسور هوا یکی از اصلی ترین تجهیزات راه اندازی ابزار پنوماتیک است. این وسیله موجب کاهش حجم باد می شود. همچنین با ایجاد انرژی مکانیکی، استفاده از تجهیزات بادی را فراهم می کند.

دستگاه پولیش بادی

این ابزار کارآمد فرآیند پولیش کاری قطعات کار و اجسام مختلف را انجام می دهد. همچنین خط و خش های موجود بر سطوح را با استفاده از این ابزار می توان از بین برد. از این تجهیزات در صنایع صافکاری، رنگ کاری و موارد مشابه استفاده می شود.

منگنه کوب بادی

از ابزارآلات فنی است که در صنایع کاربردهای زیادی دارد. برای اتصال دو جسم به یکدیگر، می توان از این ابزار استفاده نمود. وجود این محصول در صنعت چوب و نجاری کاربردهای بسیاری دارد.

ابزارآلات صنعتی بادی
ابزارآلات صنعتی بادی

بیشتر بخوانید: انواع ابزار بادی


ابزارآلات صنعتی بنزینی

وسایلی که از طریق بنزین انرژی مورد نیاز خود را دریافت می کنند، در لیست انواع ابزارآلات صنعتی قرار می گیرند. از این ابزارآلات هنگامی استفاده می شود که دسترسی به پریز برق دشوار باشد. در ادامه به تعدادی از کارآمدترین تجهیزاتی که در صنایع استفاده می شوند، پرداخته شده است.

  • اره زنجیری: از این محصول برای قطع کردن و بریدن الوارها استفاده می شود.
  • ژنراتور: موتور برق ها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. از این محصول در شرایطی که برق قطع شده باشد یا دسترسی به برق امکان پذیر نباشد، استفاده می شود.
  • چکش تخریب بنزینی: از این ابزار برای تخریب و خرد کردن مواد سخت استفاده می شود. با استفاده از این محصول می توانید متریال های بتنی، سیمانی و مواردی از این تخریب کنید.
  • شمشادزن: این محصول یکی از پرکاربردترین تجهیزات باغبانی و کشاورزی است. با استفاده از این ابزار بنزینی می توانید شاخ و برگ گیاهان را کوتاه کنید.
انواع ابزارآلات صنعتی
انواع ابزارآلات صنعتی

بیشتر بخوانید: ویژگی های لباس کار صنعتی چیست؟


امیدواریم که مقاله انواع ابزارآلات صنعتی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با راهنمای خرید دریل رونیکس و دیگر برندهای دیگر آشنا نمودیم. جهت استعلام قیمت انواع ابزار صنعتی می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان ابزار مورد نظر را مشاهده کنید. در راندنو برای فروشندگان ابزار بستری فراهم شده است که می توانند به فروش انواع ابزارآلات صنعتی اقدام نمایند.

در نهایت خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.