ابزار برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

ابزار برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

ابزار برقی چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ ابزار برقی مجموعه وسایلی هستند که جهت کار بر روی متریال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع وسایل برقی انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تأمین می کنند. به عبارتی موتور الکتریکی به کار رفته در این ابزارآلات با اتصال به منبع برق، شروع به کار کردن می کند.

خرید انواع ابزار برقی
خرید انواع ابزار برقی

در پاسخ به ابزارآلات برقی چیست باید بگوییم این تجهیزات کاربردی شبیه به انواع ابزار دستی دارند. با این تفاوت که بدون نیاز به نیروی دست افراد، فرآیند کار را انجام می دهند. انواع دریل، فرز، اره برقی، دستگاه پولیش و دیگر وسایل از رایج ترین انواع این تجهیزات به شمار می آیند. مجموعه ابزار برقی از قدرت بالایی برخوردار هستند و با استفاده از آنها، راندمان کار افزایش می یابد.

امروزه استفاده از این تجهیزات در صنایع و منازل از کاربردهای گوناگونی برخوردار است. لازم است بدانید که شرکت های مختلفی به تولید انواع ابزار برقی پرداخته اند. آیرون مکس، دیوالت ابزار برقی رونیکس و دیگر برندها از برترین تولیدکنندگانی هستند که انواع این محصولات را به بازار ارائه کرده اند. در انتها به معرفی برترین برندهای ابزار برقی موجود در بازار خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است اگر شما هم خریدار ابزار برقی هستید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده و استعلام قیمت را از آنها دریافت نمایید. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با ابزارآلات برقی و کاربردهای آن بپردازیم. پس تا انتهای مطلب ابزار برقی چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع ابزار برقی

ابزارآلات برقی براساس نوع ساختار و کاربردی که دارند، در گستره تنوع وسیعی قرار گرفته اند. هر یک از انواع این وسایل براساس نوع فعالیت مورد نظر، در حوزه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش از مطلب ابزار برقی چیست به آشنایی با انواع این محصولات و کاربردی که دارند، می پردازیم.

دریل

دریل از پرکاربردترین ابزار برقی است که برای سوراخکاری و بستن پیچ ها استفاده می شود. البته باید توجه نمایید که کاربرد این ابزار تنها به این موارد محدود نمی شود. امروزه نمونه های گوناگون از این ابزار در بازار موجود شده است. همچنین توسط هر یک از آنها می توان فعالیت های خاصی را انجام داد. دریل چکشی، همزن، سرکج، ستونی، پیچ گوشتی برقی، دریل بتن کن و دیگر مدل ها از انواع این دستگاه هستند.

این ابزار براساس قدرت نیز در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است.

دریل
دریل

اره برقی

در این بخش از مطلب ابزار برقی چیست به معرفی اره های برقی و کاربرد آنها می پردازیم. اره الکتریکی از تجهیزاتی است که نام آن در لیست ابزار برقی کار با چوب قرار گرفته است. با استفاده از این وسیله می توان قطعات چوبی و دیگر مواد را برش زد و یا آنها را قطع نمود. اره عمودبر، اره فارسی بر، اره گردبر، پروفیل بر و اره مویی از انواع این محصول هستند.

دستگاه سنباده زن

سمباده برقی از دیگر انواع این ابزار است که برای یکدست کردن سطوح مختلف استفاده می شود. استفاده از این محصول در صنایع چوب و نجاری کاربردهای زیادی دارد. از این ابزار برای صیقلی کردن و صاف کردن سطوح استفاده می شود.

دستگاه سنباده زن
دستگاه سنباده زن

سشوار صنعتی

سشوار صنعتی از دیگر محصولاتی است که در این بخش از مطلب ابزار برقی چیست به بررسی آن می پردازیم. این ابزار عملکردی همانند سشوارهای خانگی دارد. به طور کلی وظیفه این ابزار تبدیل انرژی الکتریکی به باد گرم است. صافکاری خودرو، خشک کردن چسب و وکیوم کردن را با استفاده از این ابزار می توانید انجام دهید.


بیشتر بخوانید: سشوار صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟


فرز

انواع دستگاه فرز جزو ابزار همه کاره هستند که برای برش، پولیش و سایش متریال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. فرزها باتوجه به نوع مواد قطعه کار، در انواع مختلفی تولید و عرضه شده اند. فرز انگشتی، فرز آهنگری، سنگبری، اور فرز و مینی فرز از انواع این محصول به شمار می آیند.

فرز
فرز

دستگاه خراطی

در این بخش از مقاله ابزار برقی چیست به معرفی دستگاه خراطی و کاربردهای این ابزار می پردازیم. این ابزار برقی نجاری یکی از پرمصرف ترین و رایج ترین محصولات است. از این وسیله برای فرم دادن و گرد کردن قطعات چوبی استفاده می شود. این محصول براساس کارکرد نیز در انواع مختلفی به بازار ارائه شده است.

دستگاه جوش

دستگاه های جوشکاری نمونه ای پرکاربرد از انواع ابزارآلات برقی هستند. با استفاده از این محصول می توان متریال های فلزی را به یکدیگر اتصال نمود. اینورترهای جوشکاری از نمونه های جدید و پیشرفته این ابزار هستند.

دستگاه جوش
دستگاه جوش

چکش تخریب

چکش تخریب یکی از انواع این تجهیزات است که در این بخش از مقاله ابزار برقی چیست قصد بررسی آن را داریم. این وسیله همانطور که از نامش مشخص است، برای تخریب سطوح سخت و سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام کارهایی مانند تخریب کاشی و سرامیک، نصب پنجره و مواردی از این قبیل می توانید از این ابزار استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: چکش تخریب چیست و چه کاربردی دارد؟


دمنده و مکنده

بلور نوع دیگری از انواع تجهیزات برقی است که برای تمیز کردن گرد و غبار استفاده می شود. از این ابزار در صنایع مختلف می توان استفاده نمود. این وسیله همانطور که از نامش پیداست، کار دمندگی را انجام می دهد.

در لیست زیر به تعدادی دیگر از انواع ابزار برقی اشاره شده است:

  1. شیارزن
  2. کارواش خانگی
  3. موتور برق
  4. آچار بکس برقی
  5. رنده برقی نجاری
  6. پیستوله برقی
  7. جارو برقی صنعتی
  8. دستگاه لوله بازکن
  9. دستگاه پولیش
  10. انواع پمپ ها و دیگر تجهیزات
ابزار برقی چیست
ابزار برقی چیست

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار برقی


کاربرد ابزارآلات برقی

همانطور که با کاربردی ترین انواع این ابزارآلات آشنا شدید، می دانید که از کاربردهای به سزایی برخوردار هستند. استفاده از این محصولات در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد که تنها در این بخش از مقاله نمی توان از آنها نام برد. در این بخش از مقاله ابزار برقی چست به طور کلی تری به بررسی رایج ترین موارد استفاده از ابزار برقی می پردازیم.

  1. ساخت و ساز
  2. سنگ زنی
  3. پرداخت متریال های گوناگون
  4. باغبانی و قطع تنه درختان
  5. حفاری
  6. برش قطعات مختلف
  7. مصارف خانگی
  8. سوراخکاری قطعات
  9. تخریب سطوح سخت و سیمانی
  10. نظافت محیط
  11. جلا دادن به سطوح
  12. باز و بسته کردن پیچ و مهره ها
  13. جمع آوری آلودگی ها
  14. صیقلی کردن متریال ها
  15. لحیم کاری و مواردی از این قبیل

بهترین مارک ابزار برقی

شرکت ها و برندهای متنوعی به تولید انواع ابزارهای برقی پرداخته اند. البته هنگام خرید هر یک از انواع این ابزارآلات، باید توجه داشته باشید که محصول مورد نظر را از برترین برندهای موجود بازار تهیه نمایید. در این بخش از مطلب ابزار برقی چیست به معرفی بهترین برند ابزار برقی دنیا و ایران خواهیم پرداخت.

  • ابزار برقی کرون
  • ابزارآلات برقی هیوندای
  • ابزار برقی توسن
  • ابزار برقی ماکیتا
  • ابزارآلات برقی رونیکس
  • ابزار برقی لکا
  • ابزارآلات برقی ماکوت
  • ابزارآلات برقی ادون و برندهای دیگر
بهترین مارک ابزار برقی
بهترین مارک ابزار برقی

بیشتر بخوانید: بهترین برند ابزار برقی


امیدواریم که مقاله ابزار برقی چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی پرکاربردترین ابزارآلات برقی پرداخته شد. جهت اطلاع از قیمت ابزار برقی و خرید این وسایل می توانید با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده کنید.

در نهایت خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.