راهنمای خرید دستکش عایق برق

راهنمای خرید دستکش عایق برق

راهنمای خرید دستکش عایق برق به شما کمک می کند بتوانید بهترین دستکش ایمنی عایق برق را انتخاب نمایید. دستکش عایق برق همانطور که از نامشان مشخص است، مورد استفاده برق کاران قرار می گیرد. استفاده از این تجهیزات ایمنی حین کار با جریان الکتریسیته، از اهمیت زیادی برخوردار است.

خرید انواع دستکش ایمنی
خرید انواع دستکش ایمنی

در پاسخ به سؤال دستکش ایمنی برق چیست و چه کارایی دارد، می توان گفت این تجهیزات جهت جلوگیری از برق گرفتگی کاربران حین انجام برق کاری، مورد استفاده قرار می گیرند. جهت اطلاع از قیمت دستکش عایق برق فشار قوی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این تجهیزات را مشاهده نمایید.

اگر قصد تهیه دستکش مقاوم در برابر ببرق را دارید، تا انتهای مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع دستکش عایق برق

یکی از نکاتی که هنگام خرید و تهیه این تجهیزات ایمنی اهمیت دارد، توجه به ارتباط کاربر با میزان فشار برق است. دستکش ایمنی برق باتوجه به میزان جریان برق، به چند دسته تقسیم می شود. در این بخش از مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق به معرفی انواع این تجهیزات می پردازیم.

دستکش عایق فشار ضعیف

این نوع از دستکش های عایق معمولاً با ساق بلند تولید می شوند. از این رو دستان برق کار را تا نیمی از ساعد مورد پوشش قرار می دهد.

دستکش عایق فشار متوسط

این نمونه از دستکش های عایق برق در حوزه های الکتریکی مداردهای 20 کیلو ولت مورد استفاده قرار می گیرند.

دستکش عایق برق فشار قوی

دستکش های عایق فشار قوی همانطور که از نامشان مشخص است، به منظور محافظت از دستان کاربران در برابر جریان برق بیشتر از 20 کیلو ولت مقاومت دارند. لازم به ذکر است که تمامی دستکش های موجود در کلاس بندی های مختلف، از انواع دستکش های عایق فشار قوی هستند. در ادامه به آشنایی با انواع کلاس بندی های این تجهیزات می پردازیم.

انواع دستکش عایق برق
انواع دستکش عایق برق

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش ایمنی


کلاس دستکش های عایق برق

دستکش های مقاوم در برابر برق باتوجه به میزان مقاومت در برابر جریان برق، در 6 طبقه کلی کلاس بندی می شوند. در این بخش از مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق به معرفی انواع کلاس بندی این محصول می پردازیم.

دستکش عایق برق کلاس 00

این دستکش ها در برابر جریان برق متناوب AC تا 500 ولت مقاومت دارند. همچنین این دستکش ها در برابر جریان DC نیز تا 750 ولت مقاومت دارند. ضخامت لایه تشکیل دهنده این دستکش ها 0.5 میلی متر است. لازم به ذکر است که سایز این دستکش ها به طور معمول 36 سانتی متر است. همچنین عملکرد یا عدم عملکرد فازمتر با استفاده از این نوع دستکش کار فراهم می شود.

دستکش عایق برق کلاس 0

نوع دیگری از دستکش های عایق برق در بازار موجود هستند که در برابر 1000 ولت از جریان برق متناوب مقاومت دارند. همچنین در برابر جریان برق DC تا 1500 ولت از مقاومت بالایی برخوردار هستند. توجه نمایید که ضخامت لایه اصلی این ابزار 1 میلی متر است و در دسته بندی مواد مجاز


بیشتر بخوانید: آشنایی با دستکش ایمنی ضد تعریق


دستکش عایق برق کلاس 1

در این بخش از مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق به بررسی کلاس بندی نوع 1 این ابزار ایمنی می پردازیم. این نمونه از دستکش های عایق برق گزینه مناسبی برای استفاده در برابر جریان برق 7500 ولت به شمار می آیند. ضخامت لایه های تشکیل دهنده این تجهیزات به طور معمول 1.5 میلی متر است.

کلاس دستکش های عایق برق
کلاس دستکش های عایق برق

دستکش عایق برق کلاس 2

این نمخونه از دستکش های عایق برق در برابر ولتاژ بالا از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این دستکش ایمنی در برابر جریان 10000 ولت تا 20000 ولت مقاومت دارند. این نوع از دستکش ها را با نام دستکش برق فشار متوسط نیز می شناسند.

دستکش عایق برق کلاس 3

نوع دیگری از دستکش های مقاوم در برابر جریان برق وجود دارند که به منظور استفاده در فعالیت های مرتبط با برق فشار قوی کاربرد دارند. دستکش کلاس 3 در برابر جریان برق 20000 ولت تا 30000 ولت مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است این دستکش ها از ضخامت بالایی برخوردار هستند.

دستکش عایق برق کلاس 4

دستکش ایمنی عایق برق کلاس 4 جهت استفاده در برابر فشار قوی بیش از 30000 ولت مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت لایه های تشکیل دهنده این تجهیزات به طور معمول 3.6 میلی متر است. به عبارتی می توان گفت این محصول از قوی ترین نمونه های دستکش عایق به شمار می آید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با دستکش برزنتی نسوز و کاربردهای آن


نحوه تست دستکش عایق برق

پیش از هر چیز باید از سالم بودن دستکش اطمینان حاصل نمایید. به عبارتی هیچگونه درز و بریدگی نباید در این دستکش ها وجود داشته باشد. زیرا در صورت بروز هرگونه درز و بریدگی، این دستکش ها قابل استفاده نیستند و جریان برق را از خود عبور می دهند. در این بخش از مطلب راهنمای خرید دستکش عایق برق به بررسی نحوه تست این ابزار ایمنی می پردازیم.

برای انجام تست دستکش عایق برق ابتدا باید اجازه دهید مقداری هوا وارد دستکش شود. سپس آن را از قسمت مچ دست لاله کنید تا کمی هوا درون آن حبس شود. توجه نمایید این کار باید به گونه ای انجام شود که قسمت انگشتان دستکش باد کند. با انجام این تست هرگونه درز یا شکاف موجود در این محصول نشان داده می شود.

توجه داشته باشید اگر هوا به آرامی از دستکش تخلیه شد، یعنی دستکش برای انجام فعالیت های برق کاری قابل استفاده نیست.

اجزای تشکیل دهنده دستکش عایق برق

در ابتدا بهتر است با اجزا و متریال های استفاده شده در دستکش های عایق آشنا شوید. با اطلاعات کافی از متریال های استفاده شده در این محصول، مشکلی برای سلامتی شما به وجود نمی آید. توجه نمایید به طور کلی ساختار اصلی این دستکش ها از لاستیک طبیعی مانند لاتکس ساخته می شود. همچنین در برخی از انواع این محصول از لاستیک های مصنوعی نیز استفاده می شود.

لازم به ذکر است که پلی وینیل در دسته پلاستیک های مصنوعی قرار می گیرد. معمولاً لایه های پنبه ای این دستکش ها از تعرق دست افراد جلوگیری می کند. لایه اصلی این تجهیزات از لاستیک تهیه شده است و هنگام کار باید از برخورد دستکش با ابزارآلات تیز و برنده جلوگیری نمایید. توجه نمایید که بهترین نوع این دستکش ها مدل هایی هستند که به صورت دو رنگ تولید شده اند.

زیرا رنگ لایه خارجی و درونی این دستکش ها با یکدیگر تفاوت دارند. درنتیجه با استفاده از انواع دو رنگ، کاربران می توانند پارگی یا وجود هرگونه مشکل در دستکش را تشخیص دهند. جهت تهیه دستکش عایق برق خانگی با مراجعه به راندنو می توانید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

اجزای تشکیل دهنده دستکش عایق برق
اجزای تشکیل دهنده دستکش عایق برق

بیشتر بخوانید: بهترین برند دستکش ایمنی


نکات مهم در خرید دستکش عایق برق

هنگام خرید و تهیه این دستکش ها باید باتوجه به نوع کاربری خود، مناسب ترین نوع این محصول را انتخاب نمایید. پس از آشنایی با انواع این محصول و معرفی کلاس بندی های آن، به راهنمای خرید دستکش عایق برق می پردازیم.

  • در ابتدا هنگام تهیه این محصول باید به اندازه دستان خود توجه داشته باشید. اگر دستکش بزرگتر یا کوچکتر از اندازه دست شما باشد، نوع عملکرد شما کاهش می یابد.
  • توجه به ماده تشکیل دهنده لایه رویی و زیرین این محصول از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب این محصول به شمار می آید.
  • توجه به نوع کار و موادی که دستکش با آنها در ارتباط است، از دیگر فاکتورهای مهم در خرید این ابزار است.
  • توجه داشته باشید برای بالا رفتن از تیر برق سیمانی و چوبی باید از دستکش های کف چرمی یا پشت برزنتی استفاده نمایید.
  • زمان و میزان تماس دستکش با ولتاژ برق، از اهمیت به سزایی در انتخاب این کالا برخوردار است. باتوجه به ویژگی ها نام برده شده، می توانید میزان پوشانندگی دستکش را مشخص نمایید.
  • توجه به ضخامت لایه دستکش از دیگر نکات مهم در خرید این تجهیزات به شمار می آید.
  • برخی از انواع این محصول با استفاده از رو دستکشی مورد استفاده قرار می گیرند.
راهنمای خرید دستکش عایق برق
راهنمای خرید دستکش عایق برق

بهترین مارک دستکش عایق برق

برندهای بسیاری به تولید دستکش های عایق برق پرداخته اند که هر یک از این تولیدکنندگان، محصولات متنوعی را به بازار ارائه می کنند. در این بخش از مقاله راهنمای خرید دستکش عایق برق به معرفی برترین برندهای تولیدکننده این ابزار ایمنی می پردایم.

  • دستکش عایق برق سکورا
  • دستکش عایق برق رجلتکس
  • دستکش عایق دی پی ال
  • دستکش عایق برق salsbury
  • دستکش عایق برق اینوموا
بهترین مارک دستکش عایق برق
بهترین مارک دستکش عایق برق

بیشتر بخوانید: دستکش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید دستکش عایق برق برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به آشنایی با انواع دستکش عایق برق پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده قیمت دستکش ضد برق فشار قوی و فشار ضعیف و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.