راهنمای خرید دریل مگنتی

راهنمای خرید دریل مگنتی

راهنمای خرید دریل مگنتی به شما کمک می کند بهترین نوع این ابزار را برای مجموعه خود خریداری نمایید. دریل مگنتی نمونه کاربردی دریل های موجود در بازار است که برای سوراخکاری قطعات فلزی و فولادی استفاده می شود. این ابزار از قدرت بالایی برخوردار است. همچنین در ساختار آن یک آهنربا وجود دارد که موجب نگهداری قطعه کار بر روی صفحه دریل می شود.

خرید انواع دریل مگنتی
خرید انواع دریل مگنتی

جهت اطلاع از قیمت دریل مگنتی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید. اگر قصد فروش دریل مگنتی را دارید، با ثبت نام در راندنو می توانید محصولات خود را به صورت مستقیم به خریداران ارائه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در تهیه این دریل آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید دریل مگنتی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

نوع دریل

در این بخش از مقاله راهنمای خرید دریل مگنتی شما را با انواع این ابزار آشنا می نماییم. دریل های مگنتی براساس منبع تغذیه به چهار دسته کلی تقسیم می شوند. دریل شارژی، بادی، هیدرولیک و دریل برقی از انواع این محصول هستند. دریل های برقی انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تأمین می کنند.

نمونه های شارژی نیز با استفاده از باتری کار می کنند. همچنین استفاده از آنها در شرایطی مناسب است که به برق شهری دسترسی نداشته باشید. لازم است بدانید که تولیدکننندگان اندکی درصدد تولید این نوع دریل برآمده اند. از این رو قیمت بسیار بالایی دارد و فناوری به کار رفته در تولید آن بسیار کمیاب است.

مدل های هیدرولیکی برای انجام پروژه هایی منناسب هستند که زیر آب صورت می گیرد. سیستم این ابزار به گونه ای است که امکان ورود آب به داخل آن وجود ندارد. لازم به ذرک است که قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع دریل های مغناطیسی دارند.

دریل پنوماتیک یا نوع بادی این محصول انرژی مورد نیاز خود را از طریق هوای فشرده تأمی می کند. لازم است بدانید برخی از مدل های این ابزار قابلیت استفاده در محیط های مرطوب را دارند. درنتیجه طبق توضیحات ذکرشده، می توانید مناسب ترین نوع این ابزار را براساس شرایط محیطی خود خریداری کنید.

نوع دریل
نوع دریل

بیشتر بخوانید: دریل مگنتی چیست و چه تفاوتی با دریل برقی دارد؟


قدرت موتور

توجه به قدرت موتور این دریل از دیگر پارامترهای مهمی است که در لیست راهنمای خرید دریل مگنتی قرار می گیرد. به طور معمول در ساختار این نوع دریل ها از موتور DC استفاده می شود. میزان قدرت و توان این نوع دریل ها برحسب وات سنجیده می شود. لازم است بدانید که توان دریل های مگنت میان 900 تا 2800 وات متغیر است. توجه نمایید هرچه توان دریل مغناطیسی بیشتر باشد، سوراخکاری قطعات ضخیم را بهتر انجام می دهد.

اگر برای پروژه های سنگین به این ابزار نیاز دارید، دریلی را انتخاب کنید که توان بالایی داشته باشد. در این صورت فشار کمتری به دستگاه شما وارد می شود.

سرعت موتور دریل مگنت

توجه به سرعت دریل های مگنت از دیگر نکاتی است که در لیست راهنمای خرید دریل مگنتی قرار می گیرد. در ابتدا لازم است بدانید که سرعت موتور این ابزار با مشخصه RPM نمایش داده می شود. این علامت مشخصه میزان چرخش مته در دقیقه است. لازم است بدانید این اندازه در هر دریل مغناطیسی متفاوت است. به طور کلی 450 تا 750 دور در دقیقه میانگین سرعتی است که دریل می تواند مته را بچرخاند.

توجه نمایید هرچه موتور دریل ها از سرعت بالایی برخوردار باشد، قدرت آن در سوراخکاری بیشتر می شود.

سرعت موتور دریل مگنت
سرعت موتور دریل مگنت

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل چیست؟ چرا از دریل استفاده می کنیم؟


قدرت آهنربا

در نظر گرفتن قدرت مگنت دریل مگنتی از دیگر عوامل مؤثر در انتخاب شما است. همانطور که می دانید در ساختار این دریل به آهربا به کار رفته است. کار این آهنربا نگهداری قطعه کار و جلوگیری از لق زدن آن است. به طور کلی وجود این مگنت موجب افزایش دقت بر روی قطعه مورد نظر می شود. از این رو باید با مکانیزم مغناطیسی این ابزار آشنا شوید. در این صورت می توانید مگنتی را انتخاب کنید از قدرت بالایی برخوردار است. همچنین در شرایط خاص دچار لغزندگی نمی شود.

ارگونومی دریل

در این بخش از مقاله راهنمای خرید دریل مگنتی به بررسی ارگونومی این ابزار می پردازیم. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است کوچک بودن ابعاد دریل به معنی قدرت پایین آن نیست و این مورد به توان موتور دستگاه بستگی دارد. مدل های سبک و ارگونومیک این ابزار برای استفاده در محیط هایی که دسترسی به قطه کار دشوار است، مناسب است.

درنتیجه سعی بر این داشته باشید ابزاری را انتخاب کنید که از ارگونومی مناسبی برخوردار باشد.

ارگونومی دریل
ارگونومی دریل

بیشتر بخوانید: روش کار با دریل مگنت


وزن دریل

توجه به وزن دریل از دیگر پارامترهای مهم در راهنمای خرید دریل مگنتی محسوب می شود. این دریل ها براساس ابعاد، در سایزهای مختلفی تولید می شوند. اگر برای استفاده در محیط های کاری محدود یا کوچک به این دریل نیاز دارید، نوعی از این محصول را انتخاب کنید که وزن سبکی داشته باشد و قابل حمل باشد.

مته دریل مگنتی

توجه به مته دریل از دیگر نکات مهم در تهیه این دریل است. مته های این ابزار در اشکال و اندازه های مختلفی به بازار عرضه شده اند. همچنین با استفاده از متریال های خاصی تولید می شوند تا بتوانند حفاری قطعات گوناگون را به خوبی انجام دهند. توجه نمایید برای انجام کار بر روی قطعات فولادی کربن دار باید از مته های فولاد ضد زنگ استفاده شود. فولاد ضد زنگ آلومینیوم و تیتانیوم از کاربردی ترین انواع این مته ها هستند.

مته دریل مگنتی
مته دریل مگنتی

بیشتر بخوانید: مته چیست و چه کاربردی دارد؟


ایمنی ابزار

در این بخش از مقاله راهنمای خرید دریل مگنتی به بررسی اهمیت استانداردهای دستگاه می پردازیم. هنگام خرید دریل مگنت به ایمنی که دستگاه حین انجام کار برای شما فراهم می کند، توجه کنید. برخی از انواع این دریل از گارد محافظ، سیستم الکترونیکی کنترل اضافه بار و کلاچ اتوماتیک برخوردار هستند. وجود این آپشن ها در دستگاه مورد نظر، ایمنی شما را حین انجام کار تضمین می کنند.

برند تولیدکننده

شرکت تولیدکننده دریل های مگنت یکی از اصلی ترین مواردی است که پیش از خرید باید به آن توجه کنید. در حال حاضر برندهای متعددی به تولید این ابزار پرداخته اند. ابزارآلات هر یک از این تولیدکنندگان از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. سعی بر این داشته باشید دریل مورد نظر خود را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه نمایید.

در ادامه این بخش از  مقاله راهنمای خرید دریل مگنتی به معرفی بهترین برندهای ارائه دهنده این محصول می پردازیم:

  • دریل مگنتی محک
  • دریل ماکیتا
  • دریل مگنتی بوش
  • دریل مگنت متابو
  • دریل مگنت رونیکس
  • دریل میلواکی و بسیاری دیگر از شرکت ها
راهنمای خرید دریل مگنتی
راهنمای خرید دریل مگنتی

بیشتر بخوانید: بهترین برند دریل مگنتی


امیدواریم که مقاله راهنمای خرید دریل مگنتی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو شما را با نکات مهم پیش از تهیه این محصول آشنا نمودیم. جهت تهیه دریل مگنتی ارزان قیمت با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان محصول مورد نظر را مشاهده نمایید. راندنو امکان دریافت استعلام قیمت دریل مگنتی رونیکس را از فروشندگان این ابزار برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.