آشنایی با سیم و کابل سیمیا

آشنایی با سیم و کابل سیمیا

آشنایی با سیم و کابل سیمیا و دیگر برندها در خرید سیم و کابل مناسب به شما کمک بسیار زیادی می کند. سیم و کابل سیمیا یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده انواع سیم و کابل در ایران است. این شرکت به تولید انواع سیم و کابل فشار قوی، فشار ضعیف، ابزار دقیق، کابل شبکه، کابل کنترل، سیم های ساختمانی و … می پردازد.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

این شرکت در آغاز با نام الکتریکال وایرز آغاز به کار کرد و پس از چندین سال نام خود را به سیمیا تغییر داد. شرکت سیم و کابل سیمیا با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید انواع سیم و کابل، همواره بر روی کسب رضایت، اعتماد و وفاداری مصرف کنندگان تأکید دارد. سیمیا در حال حاضر برند برتر در ذهن مشتریان است و با کیفیت و دوام محصولات خود این موضوع را اثبات کرده است.

اگر قصد دارید برای مجموعه خود سیم و کابل خریداری کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل سیمیا می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

شرکت سیمیا

در ابتدای موضوع آشنایی با سیم و کابل سیمیا به معرفی شرکت و تاریخچه آن می پردازیم. شرکت سیمیا در دی ماه سال 1360 تأسیس شد. این شرکت ابتدا در یک سالن 480 متری در اسلامشهر فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان سیمیا تنها به تولید سیم و کابل ساختمانی با 10 نفر پرسنل پرداخت. با گذشت زمان سیمیا خطوط تولید خود را گسترش داد و توانست با 30 نفر پرسنل تولیدات خود را به سالیانه 1500 تن سیم مفتولی برساند.

شرکت سیم و کابل سیمیا همواره به دنبال افزایش کیفیت و دوام محصولات است. به همین دلیل در همان سال های اولیه جهت تست کیفیت و ارزیابی محصولات به ساخت آزمایشگاهی مجهز اقدام کرد. در سال 1372 محل این کارخانه تغییر کرد و زمین آن بزرگ تر شد. در سال های بعد سیمیا توانست سالیانه بیش از 5100 تن سیم و کابل عرضه کند.

در حال حاضر شرکت و کارخانه سیمیا بسیار توسعه یافته است و می تواند سالیانه بیش از 18 هزارتن از انواع سیم و کابل را به بازار برق عرضه کند. این سیم و کابل ها بسیار متنوع هستند و در 850 نوع سطح مقطع و تعداد رشته مختلف عرضه می شوند.

سیمیا از به روزترین ماشین آلات و مجرب ترین کارشناسان در حوزه تولید بهره برده است. آزمایشگاه مجهز این شرکت در مساحتی معادل 250 متر مربع در محل کارخانه راه اندازی شده است که به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد در ایران فعالیت می کند.

آشنایی با سیم و کابل سیمیا
آشنایی با سیم و کابل سیمیا

استانداردهای شرکت سیمیا

شرکت سیمیا موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی همچون ISO-17025, ISO-45001, ISO-14001, ISO-9001 و گواهینامه کیفیت اتحادیه اروپا CE شده است.

این شرکت با بزرگ ترین شرکت های ایرانی همچون همراه اول، ایرانسل، رایتل، کاله، شهر فرش، میهن، مترو تهران، مزمز، های وب، هیمالیا و … همکاری می کند.


بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم و کابل


محصولات شرکت سیم و کابل سیمیا

حال که به آشنایی با سیم و کابل سیمیا پرداختیم، به بررسی محصولات این شرکت نیز می پردازیم. این شرکت محصولات متنوعی به بازار عرضه می کند. سیم و کابل های ساختمانی، کابل های فشار قوی، کابل های مقاوم در برابر آتش، سیم ها خودرویی، سیم ارت و انواع کابل آلومینیومی از تولیدات این شرکت هستند. به طور کلی محصولات شرکت سیمیا به دو دسته تقسیم بندی می شود.

محصولات شرکت سیم و کابل سیمیا
محصولات شرکت سیم و کابل سیمیا

کابل برق سیمیا

اولین گام در موضوع آشنایی با سیم و کابل سیمیا شاخت انواع کابل های برق این شرکت است. کابل های برق این شرکت بسیار متنوع هستند و براساس پارامترهای مختلف تقسیم بندی می شوند. هادی این کابل ها از جنس آلومینیوم و مس است.

این شرکت به تولید کابل های هوایی آلومینیومی و خودنگهدار می پردازد. در کنار آن سیم و کابل مسی را نیز به بازار عرضه می کند. این کابل ها براساس سطح ولتاژی، نوع هادی، کاربرد، شیلد و عایق تقسیم بندی می شوند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل برق


ولتاژ کابل

کابل های برق سیمیا می توانند از نوع فشار قوی (قدرت)، فشار ضعیف و فشار متوسط باشند. کابل فشار قوی سیمیا اگر تک رشته باشد می تواند هادی مسی و آلومینیومی داشته باشد. کابل های چند رشته قدرت نیز می توانند مفتولی و نیمه افشان باشند. همچنین کابل قدرت با هادی هم مرکز ارائه می شود.

نوع هادی

کابل های شرکت تولیدی سیم و کابل سیمیا در مدل های هادی زیر به بازار عرضه می شوند:

  • کابل افشان: کابل های افشان دارای هادی هایی از جنس مس هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند. کابل افشان سیمیا در ولتاژ نامی 300 تا 500 ولت عرضه می شود و عایق و روکش آن از جنس پی وی سی است. از این کابل در محدوده دمایی منفی 30 تا مثبت 70 می توان استفاده کرد.
  • کابل مفتول: کابل های مفتولی سیمیا در دو هادی مس و آلومینیوم عرضه می شوند. این کابل ها با عایق و روکش پی وی سی ساخته می شوند و ولتاژ نامی معادل 300 تا 500 ولت دارند. این کابل ها مطابق با استاندارد ISIRI 607-1 عرضه می شوند.
  • کابل نیمه افشان: کابل های نیمه افشان خواصی بین کابل افشان و مفتول دارند.
نوع هادی
نوع هادی

در ادامه موضوع آشنایی با سیم و کابل سیمیا به معرفی انواع کابل سیمیا می پردازیم.

کابل کنترل

این کابل ها از نوع افشان هستند و در دو نوع شیلددار و بدون شیلد به بازار عرضه می شوند. کابل های کنترل وظیفه بررسی و کنترل داده ها را برعهده دارند. سیمیا کابل کنترل تخت را نیز به بازار عرضه می کند. این کابل از هادی های موازی کنار هم تشکیل شده است.

کابل ابزار دقیق

این کابل ها در دو مدل ساده و آرموردار ساخته می شوند. این کابل ها می توانند چند رشته ای و چند زوجی باشند و با عایق PE ،PVC یا XLPE و روکش عایق PE ،PVC یا LSZH عرضه شوند.

کابل های دریایی

این کابل ها با کاربرد و ویژگی های خاص به بازار عرضه می شوند. این محصولات می توانند شیلددار یا ساده باشند. ساختار آن ها به گونه ای است که می توان در زیر آب از آن ها استفاده کرد.

کابل مخابراتی

این کابل ها در دو نوع هوایی و زمینی عرضه می شوند و در داخل و خارج ساختمان ها می توان از این کابل ها استفاده کرد. این محصولات هادی های مسی و زوجی دارند و با روکش های طوسی و مشکی پی وی سی ساخته می شوند.

کابل کواکسیال

در موضوع آشنایی با سیم و کابل سیمیا باید بدانید، سیمیا به تولید کابل کواکسیال نیز می پردازد. کابل کواکسیال سیمیا به صورت ترکیبی CCTV است. این کابل ها جهت انتقال فرکانس های بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل شبکه

کابل شبکه سیمیا در استاندارد Cat6 و در سه مدل UTP و FTP و SFTP ساخته می شود. این کابل ها جهت استفاده در شبکه های بزرگ و کوچک مناسب هستند.

کابل ضد حریق

کابل های قدرت با نوار میکا کابل هایی هستند که در برابر آتش سوزی از خود مقاومت نشان می دهند. این کابل ها بدون هالوژن و کم دود هستند و به عایق XLPE مجهز شده اند. در محدوده دمایی منفی 40 تا مثبت 90 درجه می توان از این محصولات استفاده کرد.

کابل مخصوص پمپ شناور

یکی از مهم ترین نکات در آشنایی با سیم و کابل سیمیا این است که این شرکت به تولید کابل مخصوص همچون کابل های ضد آب می پردازد. این محصولات در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و هادی های مسی و عایق های TPR دارند. این محصولات به شکل تخت هستند و هادی ها موازی هم قرار می گیرند.

کابل خودنگهدار

کابل های خودنگهدار با عایق XLPE عرضه می شوند و ولتاژ نامی آن ها 0.6/1kV است. از این محصولات در محدوده دمایی منفی 40 تا مثبت 90 درجه سانتی گراد استفاده می شود. در ساختار این محصولات از مفتول آلومینیوم (آلیاژی) یا فولاد گالوانیزه پرکربن، مطابق استاندارد ملی IEC 60228) ISIRI 3084) استفاده شده است. کابل خودنگهدار سیمیا در انواع 2، 3، 5 و 6 رشته ساخته می شود.


بیشتر بخوانید: کابل کشی برق با کابل خودنگهدار چگونه است؟ جایگزینی کابل خودنگهدار با سیم مسی


سیم برق سیمیا

در ادامه مقاله آشنایی با سیم و کابل سیمیا به معرفی سیم های این شرکت می پردازیم. سیمیا به تولید سیم های بسیار متنوعی می پردازد. از این سیم ها می توان در تمامی صنایع استفاده کرد. این سیم ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

سیم برق سیمیا
سیم برق سیمیا

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره انواع سیم و کاربردهای آن بدانید


هادی سیم سیمیا

سیم های برق شرکت سیمیا در هادی های افشان، مفتول و نیمه افشان عرضه می شوند. این سیم ها کاربرد ساختمانی، صنعتی و … دارند و از عایق و روکش پی وی سی در ساخت آن ها استفاده شده است.

این سیم ها در سطح مقطع های گوناگونی عرضه می شوند و مطابق با استانداردهای ملی تولید می شوند. در ساخت این محصولات از مس استفاده شده است. سیم های مفتول و نیمه افشان نصب ثابت هستند و سیم های افشان نیز در ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارند.

سیم ضد حریق

این سیم ها در سه مدل افشان، مفتول و نیمه افشان عرضه می شوند. این سیم ها بدون هالوژن و کم دود هستند و در سطح مقطع های گوناگونی ساخته می شوند. سیم های ضد حریق در ولتاژهای 300/500V و 450/750V عرضه می شوند. این محصولات در محدوده دمایی منفی 40 تا مثبت 90 درجه قابل استفاده هستند. روکش سیم نسوز سیمیا از جنس LSZH است.

سیم و کابل خودرویی

این تجهیزات در ساخت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. عایق این محصولات از جنس PVC است و هادی آن ها مسی است. ولتاژ نامی این محصولات در حالت AC برابر با 25 ولت و در حالت DC برابر یا 60 ولت است. برای اتصال کلیه دستگاه های الکتریکی می توان از این محصولات استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی کامل انواع مشخصه کابل ها و کدگذاری سیم و کابل برق


قیمت روز سیم و کابل سیمیا

در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل سیمیا پرداختیم. برای برقراری ارتباط با نمایندگی سیم و کابل سیمیا لاله زار و دیگر مناطق می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و به طور مستقیم با آن ها در ارتباط باشید.

قیمت سیم و کابل سیمیا به مواردی همچون قیمت مس، تعداد رشته، سطح مقطع، نوع کابل، جنس هادی، جنس عایق و روکش، شیلددار بودن یا نبودن، زره دار بودن یا نبودن و سطح ولتاژی آن بستگی دارد.