اره آتشی چیست و چه کاربردی دارد؟

اره آتشی چیست | کاربرد و نحوه استفاده اره آشتی

اره آتشی چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ اره آتشی یکی از انواع اره برقی به شمار می آید. این اره به صورت مکانیکی و غیر دستی عملیات برش را انجام می دهد. از اره آتشی جهت برش ورق و لوله های آهنی و پروفیلی استفاده می شود. برای خرید اره برقی و انواع آن می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

خرید انواع اره آتشی
خرید انواع اره آتشی

برخی از افراد به این محصول اره آتشین نیز می گویند. استفاده از اره آتشی موجب افزایش سرعت و دقت کاربران می شود. با استفاده از این دستگاه، امکان ایجاد برش بر روی متریال های مختلف با دقت بالا و به صورت ساده انجام می شود. اره آتیشی یک میز کار دارد که بر روی آن یک گیره نصب شده است. این گیره به کاربر کمک می کند تا قطعات را به میان آن قرار دهد و قطعه کار را برش بزند.

در این مقاله به بررسی دستگاه اره اتشی پرداخته شده است. پس تا انتهای مقاله اره آتشی چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کاربرد اره آتشی

این اره کاربرد ویژه ای در صنعت ساختمان سازی و فعالیت های عمرانی، در مراحل زیرساخت و سفت کاری دارد. این میز از شیارهای T شکل برای نصب وسایلی جهت گرفتن قطعه کار برخوردار است.

از مزایای این اره می توان به دقت بیشتر در ایجاد برش و همچنین ایجاد برش های باریک تر، افزایش سرعت کاربر جهت برش ورق های آهنی و قطعات غیر آهنی و عدم کند شدن تیغ اره در حین بازگشت به نقطه شروع برش اشاره کرد.

کاربرد اره آتشی
کاربرد اره آتشی

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اره پروفیل بر و نکات کاربردی استفاده از آن


نکات ایمنی در هنگام استفاده از اره آتشی

  • این اره به تیغه بسیار برنده ای مجهز است. به همین دلیل برای کار با این دستگاه باید از دستکش ایمنی، لباس کار، کفش ایمنی و عینک ایمنی استفاده نمایید. برای مشاهده قیمت ابزار ایمنی با مراجعه به سایت راندنو می توانید به طور مستقیم با فروشندگان این تجهیزات در ارتباط باشید.
  • در صورتی که قطعه کار به طور دقیق داخل گیره قرار نگیرد، موجب شکستن تیغه می شود. بهتر است در فواصل زمانی معین، قطعات مختلف و اتصالات دستگاه را روغن کاری کنید.
  • در صورت تنظیم گیره و قطعه کار و همچنین تمیز کردن میز، دستگاه را خاموش نمایید.
  • شخصی که از اره آتیشی استفاده می کند، باید مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. میزان نیرویی که به تیغه وارد می شود، نباید بیشتر از حد مجاز باشد. در غیر این صورت، موجب فشار به تیغه و شکستن آن می شود.
  • به منظور حفظ ایمنی، براده های ناشی از برش را باید با استفاده از برس مخصوص جمع آوری نمایید.
  • تیغه دستگاه را به طرف جلو و به صورت صاف تنظیم نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک اره عمود بر


راهنمای خرید و قیمت اره آتشی

  • بهتر است اره اتشی مجهز به چنین سیستمی باشد. سیستم ارتینگ به کار رفته در این اره، موجب جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی می شود.
  • هر چه توان این اره بیشتر باشد، از قابلیت برش قطعات ضخیم برخوردار است. به همین دلیل بهتر است از دستگاه هایی با قدرت بالاتر استفاده نمایید.
  • تیغه به کار رفته در این اره از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه بهتر است از تیغه هایی از جنس فولاد سخت کاری شده استفاده نمایید.
  • بهتر است اره اتیشی که خریداری می شود، مجهز به کلاهک حفاظتی باشد.
  • توجه به برند تولیدکننده محصول از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب شما به شمار می آید. امروزه شرکت های زیادی به تولید این محصول پرداخته اند. از مهم ترین آن ها می توان به اره آتیشی شاهین صنعت، موتوژن و دیگر تولیدکندگان اشاره کرد.
  • قیمت اره آتشی با توجه به توان دستگاه، سرعت گردش تیغه، قابلیت تنظیم سرعت و مشخصات فنی دیگر متفاوت است.
اره آتشی چیست
اره آتشی چیست

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تیغ اره


نحوه کار با اره آتشی

همانطور که گفته شد، این اره در انواع مختلفی تولید می شود که تمامی آنها از میز کار برخوردار هستند. هنگام برش قطعه کار، ورقه فلزی یا قطعه کار مورد نظر را باید زیر گیره محکم کنید. با محکم شدن قطعه داخل گیره، تیغه جابه جا نمی شود. پیش از قرار دادن قطعه کار داخل گیره، علامت گذاری را بر روی آن انجام دهید تا خطا در فعالیت برش ایجاد نشود.

سپس آن را داخل گیره ها محکم کنید و عملیات برش را توسط حرکات دستان خود انجام دهید.

مشخصات فنی اره آتشی

در این بخش از مطلب اره آتشی چیست باید بگوییم بعضاً به اره اتشی، اره آتشی پروفیل بر نیز می گویند. اره آتشی تک فاز و اره آتشی سه فاز از انواع این ابزار هستند که براساس مصرف انرژی از یکدیگر متمایز می شوند. اره آتشی آهن بر  و آهنگری از رایج ترین انواع این دستگاه به شمار می آیند.

این اره ها از نظر طول برش، تیغه اره آتشی، قدرت موتور و … متفاوت هستند. ابعاد این محصولات مختلف است و وزنی بین 150 تا 350 کیلوگرم دارد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اره موتوری یا اره زنجیری


خرید ابزار آنلاین

در سایت راندنو تمامی ابزارآلات و انواع یراق توسط فروشندگان قیمت گذاری می شود. ابزار الکتریکی، ابزار دستی، ابزار بادی، ابزار یراق، ابزار اندازه گیری، ابزار بادی و تمامی متعلقات به همراه تمامی ابزار ایمنی در برترین برندهای داخلی و وارداتی، توسط فروشندگان بازار قیمت گذاری شده است. خرید ابزار آنلاین در سایت راندنو بدون واسطه و از طریق فروشندگان اصلی انجام می شود.


بیشتر بخوانید: اره برقی و انواع آن، معرفی کامل اره الکتریکی و روش کار با آن


ابزار فروشی آنلاین

در بازار بزرگ آنلاین راندنو، فروشگاه های متعدد ابزار فروشی از حسن آباد تهران و دیگر نقاط ایران کالاهای خود را قیمت گذاری کرده اند و با خریداران به صورت مستقیم در ارتباط هستند.