7 اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی

7 اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی

اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی می تواند منجر به خرید محصولی بی کیفیت و ناکارآمد شود. دستکش ایمنی از مهم ترین تجهیزاتی است که در مشاغل مختلف، مورد استفاده کارکنان قرار می گیرد. همانطور که می دانید بسیاری از کارهای افراد توسط دست آنها انجام می گیرد. از این رو حفظ سلامت دستان اهمیت زیادی دارد. استفاده از دستکش های کار تا حدود زیادی از آسیب های وارده به دست کاربران کم می کند.

خرید انواع دستکش ایمنی
خرید انواع دستکش ایمنی

توجه نمایید که انتخاب دستکش ایمنی نامناسب، موجب کاهش راندمان کار و افزایش آسیب به دستان شما می شود. درنتیجه باید مطابق با نیازهای اساسی و نوع فعالیت خود، متناسب ترین نوع این ابزار ایمنی را انتخاب نمایید. در این مقاله به عواملی که منجر به اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی می شوند، پرداخته شده است.

آنچه در ادامه می خوانیم:

استفاده از دستکش ایمنی قدیمی

امروزه وجود تکنولوژی موجب تحول در نحوه زندگی افراد و صنایع شده است. در ابتدا لازم است بدانید تجهیزات ایمنی از نوعی ارزیابی عملکرد برای سنجش میزان ایمنی و حفاظت برخوردار هستند. همچنین با پپیشرفت روز افزون تکنولوژی، این ارزیابی ها دچار تغییراتی شده اند. درنتیجه استانداردهای قدیمی و تولیداتی که بر مبنای استانداردهای خاص ارائه می شوند، در لیست اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی قرار می گیرند.

دستکش های ایمنی جدید از وزن سبکی برخوردار هستند و راحتی را حین انجام کار برای کاربران فراهم می کنند.

استفاده از دستکش ایمنی قدیمی
استفاده از دستکش ایمنی قدیمی

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره انواع دستکش ایمنی بدانیدa>


عدم انجام آزمایش بر روی دستکش کار مورد نظر

این نکته را به خاطر بسپپارید که تولیدکنندگان معتبر و حرفه ای، باتوجه به نیاز کاربران محصولات خود را عرضه می کنند. از این رو کارشناسان فنی در زمینه انتخاب دستکش به نقطه نظرات کارگران واحدهای صنعتی نیاز دارند. زیرا تنها کارکنان صنف های مختلف هستند که می توانند میزان کارآمد واقع شدن دستکش ها را مشخص نمایند. از این رو انجام ندادن تست های کارایی موجب اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی می شود.

ناهماهنگی دستکش ایمنی با نوع فعالیت

تطابق دستکش مورد نظر با نوع فعالیت شما از دیگر عوامل مهم در انتخاب این ابزار ایمنی به شمار می آید. انواع دستکش ایمنی باتوجه به نوع کاربری که دارند، از تنوع بالایی برخوردار هستند. درنتیجه انتخاب دستکش کار بدون توجه به نوع فعالیت، یکی از عواملی است که در لیست اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی قرار می گیرد. همچنین توجه به نوع موادی که در طول روز افراد با آنها سروکار دارند، از اهمیت ویؤه ای در خرید این محصول برخوردار است.

ناهماهنگی دستکش ایمنی با نوع فعالیت
ناهماهنگی دستکش ایمنی با نوع فعالیت

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش ایمنی


نظارت نداشتن بر انتخاب دستکش کارکنان

امروزه برندها و مراکز بسیاری وجود دارند که به عرضه بیش از 200 نوع دستکش کار پرداخته اند. بابت همین موضوع کارشناس خرید هنگام تهیه این تجهیزات چار سردرگمی هایی می شود. این سردرگمی ها ممکن است موجب انتخاب نادرست و درنتیجه به خطر افتادن سلامت کارکنان شود. همچنین ممکن است کارشناسان خرید بدون تحقیق و با تکیه بر انتخاب نام های تجاری، محصولی را خریداری کنند که کارآمد نباشد.

همچنین موضوع دیگری که در لیست اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی تأثیرگذار است، انتخاب آزادانه کارگران است. کارگران در این زمینه تنها می توانند نظرات مفید خود را ارئه دهند اما نظارت بر انتخاب و تحقیق درباره انواع دستکش ها برعهده کارشناس است.

اطمینان به نظرات یک فروشنده یا توزیع کننده

درخواست مشاوره و راهنمایی توزیع کننده محصول، در خرید شما تأثیری مثبت دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که متکی بودن به نظرات می تواند یکی  از  اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی باشد. همچنین امکان دارد هر فروشنده نظرات متنوعی را به شما ارئه دهد و دچار سردرگمی هایی شوید. از این رو باید با کارشناس ایمنی مشاوره کنید و درباره تولیدکنندگان مختلف تحقیق نمایید.

اطمینان به نظرات یک فروشنده یا توزیع کننده
اطمینان به نظرات یک فروشنده یا توزیع کننده

بیشتر بخوانید: دستکش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


عدم تمرکز بر مسئولیت های ایمنی و حفاظتی

همانطور که می دانید دستکش های ایمنی باید مطابق با استانداردهای ضروری تولید شوند. در برخی از موارد ممکن است یک دستکش منتخب، مطابق با استانداردهای ایمنی ساخته شده باشد اما کارایی لازم را نداشته باشد. همچنین موجب صلب راحتی کارکنان حین انجام کار می شود. به عنوان مثال ممکن است یک دستکش مقاومت بالایی در برابر حرارت 500 درجه داشته باشد اما برای بستن پیچ ها گزینه مناسبی برای استفاده نباشد.

درنتیجه اجبار کارگران به استفاده از دستکشی که با نوع فعالیت ها تطابق ندارد، از اشتباهاتی است که موجب نارضایتی کارکنان می شود.


بیشتر بخوانید: ویژگی های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری


امیدواریم که مقاله اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به بررسی دستکش نسوز برزنتی پرداخته شده است. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت دستکش برزنتی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان محصول مورد نظر را برای شما فراهم نموده است. همچنین با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست تجهیزات ایمنی را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.

اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی
اشتباه در انتخاب دستکش ایمنی