راهنمای خرید ابزار برق کاری

راهنمای خرید ابزار برق کاری

راهنمای خرید ابزار برق کاری به شما کمک می کند بتوانید ابزار مورد نیاز برق کشی را فراهم نمایید. ابزار برق کاری از تجهیزاتی هستند که در پروژه های مرتبط با ساخت و تعمیر، استفاده می شوند. به طوریکه برای انجام پروژه های ساده تر از ابزار برق کشی دستی مانند پیچ گوشتی، فازمتر، دم باریک و … استفاده می شود. همچنین برای انجام فعالیت های پیچیده تر به ابزار برق کاری تخصصی نیاز است که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم نمود.

استفاده از ابزار برق کشی ساختمان علاوه بر ساده تر شدن انجام فعالیت ها، موجب افزایش ایمنی امور می شود. همچنین انتخاب و خرید ابزار برق کشی و استفاده از آنها باعث می شود شما بتوانید فعالیت مورد نظر خود را ارتقاء دهید. در این مقاله قصد داریم شما را با ابزار برقکاری ساختمان و جدیدترین ابزار برقکاری آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید ابزار برق  کاری با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

وسایل مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره نمودیم، انجام پروژه های تعمیرات و موارد دیگر، به ابزار برقکاری صنعتی نیاز دارد. ابزار برق کاری مجموعه وسایلی هستند که به صورت خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین هر تکنسین برق باید یکی از انواع ابزار برقکاری صنعتی را در جعبه ابزار برقکاری خود داشته باشد.

از این رو اگر به تازگی وارد حیطه الکتریکی شده اید و یا قصد دریافت اطلاعات بیشتری را در زمینه ابزار برق صنعتی دارید، تا پایان مقاله راهنمای خرید ابزار برق کاری با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ابزار برق کاری
راهنمای خرید ابزار برق کاری

متر

متر نواری یکی از اصلی ترین ابزارآلات مورد نیاز یک برق کار است که به منظور اندازه گیری های میدانی استفاده می شود. از این ابزار اندازه گیری می توان جهت تنظیم ارتفاع کلید و پریزها، علامت گذاری سطوح برای برش و موارد دیگر استفاده نمود.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع متر و کاربرد آنها


انبردست

انبردست از دیگر ابزارآلاتی است که وجود آن در کیف ابزار برقکاری ضروری است. از این ابزار برای پیچاندن سیم ها به یکدیگر در صنایع برق کاری استفاده می شود. به عبارتی این ابزار دستی به منظور انجام فعالیت های ساده برقکاری کاربرد دارد.


بیشتر بخوانید: انبردست چیست و چه کاربردی دارد؟


سیم چین

یکی دیگر از انواع ابزار برق کاری سیم چین است. در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار برق کاری به بررسی آن می پردازیم. که از این ابزار برق کشی ساختمان به منظور برش سیم ها استفاده می شود. استفاده از این ابزار برقکاری صنعتی برای انجام فعالیت های ساده و حرفه ای برقکاری، کاربرد دارد.

سیم چین
سیم چین

بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم چین


سیم لخت کن

از این ابزار همانطور که از نامش مشخص است برای برداشتن عایق خارجی سیم ها استفاده می شود. این نوع ابزار برقکاری از انواع مختلفی برخوردار است که هر یک از آنها کاربردهای خاصی دارند.

دم باریک

در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار برق کاری به بررسی دم باریک و کاربرد این ابزار در صنعت می پردازیم. از این ابزار به منظور خم کردن و پیچاندن سیم ها استفاده می شود. همچنین برخی از انواع این ابزار برق کاری، از فک های برش برای کوتاه کردن سیم ها برخوردار هستند.

فازمتر

فازمتر یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزار مهندسی برق است که با استفاده از آن می توان وجود جریان سیم یا منبع برق را تشخیص داد.

فازمتر
فازمتر

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فازمتر


پیچ گوشتی

بررسی پیچ گوشتی از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار برق کاری به آن می پردازیم. انواع پیچ گوشتی ها از دیگر ابزارآلات مورد نیاز برق کاری هستند که به منظور نصب صفحات پوششی، پریزها و سوئیچ ها کاربرد دارند. پیشنهاد ما به شما این است که چند پیچ گوشتی مختلف داشته باشید تا پیچ های مختلفی را بتوانید در محل مورد نظر نصب نمایید.

کاتر

کاتر ابزاری است که به منظور برش سیم و کابل، کندن پوشش پلاستیکی سیم و انجام کارهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این ابزار نیز در کیف ابزار برقکاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیچی کابل بری

از نام ابزار برقکاری قیچی کابل بری مشخص است که چه کاربردی دارد. از این ابزار برق کاری به منظور برش کابل ها استفاده می شود. همچنین باتوجه به قطر کابل می توانید متناسب ترین قیچی را انتخاب نمایید.

قیچی کابل بری
قیچی کابل بری

تراز

بررسی کاربرد تراز از دیگر مباحثی است که در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار برق کاری به آن می پردازیم. تراز کردن جعبه ها، کلیدها و پریزها از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو با استفاده از یک تراز، به آسانی می توان جایگاه قرارگیری این وسایل را تنظیم نمود. این وسیله ابعاد کوچکی دارد و وجود آن در جعبه ابزار برقکاری ضروری است.

چسب برق

از چسب برق به منظور عایق بندی سیم ها استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد. استفاده از چسب عایق برق موجب پیشگیری از عبور مستقیم جریان الکتریکی به دیگر سیم ها می شود.

دریل

دریل یکی از ابزارآلات پرکاربرد در زمینه های مختلف تعمیرات است که در چند نوع مختلف تولید و عرضه می شود. از این ابزار به منظور سوراخ کردن دیوار، جهت پیچ کردن و یا عبور سیم می توان استفاده نمود.

دریل
دریل

بیشتر بخوانید: کاربرد دریل چیست؟ چرا از دریل استفاده می کنیم؟


بست کمربندی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار برق کاری به بررسی بست کمربندی می پردازیم. از بست کمربندی به منظور نظم دادن به سیم های موجود در محیط مورد نظر و اتصال آنها به یکدیگر استفاده می شود.

چراغ قوه

می توان گفت که هنگام انجام پروژه های برق کشی، محیط مورد نظر کاملاً تاریک است. از این رو برای ادامه فعالیت های تعمیر، استفاده از چراغ قوه ضروری است. استفاده از این ابزار موجب آسان شدن کارها و حفظ ایمنی شما در محیط تاریک می شود.


بیشتر بخوانید: چراغ قوه چگونه کار می کند


ست آچار آلن

آچار آلن از دیگر ابزار برق کشی ساختمان است که برای سفت کردن پیچ های ستاره ای یا شش گوش استفاده می شود. وجود یک مجموعه از آچار آلن کمک به سزایی در پیشبرد فعالیت های برق کاری خواهد نمود.

ست آچار آلن
ست آچار آلن

ولت متر یا مولتی متر

یکی دیگر از انواع ابزار برق کاری ولت متر است که در موضوع راهنمای خرید ابزار برق کاری کمک شایانی به شما می کند. از این ابزار جهت خواندن سطوح ولتاژ و مشخص کردن روشن و خاموش بودن مدار، استفاده می شود. این ابزار علاوه بر خواندن سطوح ولتاژ، می تواند خواندن آمپر، مقاومت، آمپر DC را انجام دهد.

فنر سیم کشی

به منظور عبور دادن سیم از داخل لوله های توکار، می توان از این وسیله استفاده نمود. این ابزار از نوار نازکی با جنس فولاد ساخته شده است که به یک سر آن، یکی گوی فلزی متصل شده است.

فنر سیم کشی
فنر سیم کشی

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید ابزار برق کاری برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور مفصل به ست ابزار برقکاری پرداخته شده است. جهت خرید ابزار برق کشی و اطلاع از قیمت ابزار برقکاری می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست انواع فروشگاه ابزار برق را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت ابزار برق کشی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصولات را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.