بهترین برندهای پچ کورد

بهترین برندهای پچ کورد

بهترین برندهای پچ کورد دغدغه افراد زیادی است که به دنبال تجهیزات شبکه مناسب هستند. پچ کورد یکی از مهمترین اجزای شبکه است که وظیفه برقراری ارتباط میان دستگاه های شبکه همچون مودم، روتر، سوئیچ، سرور و … را برعهده دارد. پچ کورد داده ها و اطلاعات را نیز در شبکه انتقال می دهد.

پچ کورد در واقع همان کابل شبکه است که در اندازه های مشخص عرضه می شود و دو سر ابتدایی و انتهایی آن در کارخانه سوکت زده می شوند. در بسیاری از شبکه ها از پچ کورد به جای کابل شبکه استفاده می شود. زیرا پچ کورد روکش هایی با رنگ های مختلف دارد که این موضوع سبب تشخیص بهتر و راحت تر شدن عیب یابی در شبکه می شود.

خرید انواع پچ کورد شبکه
خرید انواع پچ کورد شبکه

در حال حاضر شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت پچ کورد شبکه می پردازند. در این مقاله به بررسی انواع پچ کورد و معرفی بهترین برندهای پچ کورد می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع پچ کورد

در ابتدای موضوع بهترین برندهای پچ کورد خوب است بدانید که پچ کورد یا پچ کابل ساختاری شبیه به کابل شبکه دارد. با این تفاوت که در متراژهای مختلف و مشخص عرضه می شود. همچنین دو سر این کابل ها سوکت RJ45 دارند. سوکت زدن پچ کوردها در کارخانه به منظور صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی صورت می گیرد. علاوه بر این درصد خطا و اشتباه در سوکت زدن تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند زیرا اغلب پچ کوردها پیش از ورود به بازار در آزامایشگاه های مخصوص مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند.

این محصولات از جنبه های مختلف همچون نوع استاندارد، ساختار کابل، جنس روکش، کارایی و … تقسیم بندی می شوند. در ادامه مقاله بهترین برندهای پچ کورد به بررسی انواع مختلف این محصولات می پردازیم:

انواع پچ کورد
انواع پچ کورد

بیشتر بخوانید: هرآنچه لازم است درباره کابل شبکه و پچ کورد بدانید


گروه و استاندارد پچ کورد

در این بخش از مقاله بهترین برندهای پچ کورد به بررسی گروه های پچ کورد می پردازیم. پچ کوردها همچون دیگر تجهیزات شبکه در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. این محصولات با استانداردهای Cat طبقه بندی می شوند. این استانداردها نشان دهنده سرعت و پهنای باند پچ کوردها هستند. این تجهیزات از Cat1 تا Cat8 عرضه می شوند که نوع Cat8 پرسرعت تر از دیگر پچ کوردها است و پهنای باند بیشتری دارد. هرچه عدد قرار گرفته شده در مقابل Cat بیشتر باشد، سرعت و پهنای باند نیز بیشتر می شود. در  حال حاضر پچ کورد Cat6 بیشترین کاربرد را در میان دیگر پچ کوردها دارند.

یکی از نکات مهم در شبکه این است که استاندارد تجهیزات شبکه باید با هم سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال پچ کورد Cat6 نباید به پچ پنل Cat5 متصل شود. زیرا این کار راندمان و بازدهی شبکه را پایین می آورد.

ساختار پچ کورد

پیش از پرداختن به بهترین برندهای پچ کورد به بررسی ساختار آن ها می پردازیم. پچ کوردها از لحاظ میزان نویز پذیری نیز به چند دسته تقسیم بندی می شوند:

  • پچ کورد SFTP: این پچ کوردها به همراه شیلد و فویل به بازار عرضه می شوند و مقاومت بسیار بالایی در مقابل دریافت نویز دارند.
  • پچ کورد UTP: این محصولات هیچگونه شیلد و فویلی ندارند و میزان نویزپذیری آن ها بیشتر است اما قیمت مقرون به صرفه ای دارند.

پچ کوردهای STP – FTP و … نیز به بازار عرضه می شوند.

ساختار پچ کورد
ساختار پچ کورد

بیشتر بخوانید: پچ کورد چیست و چه کاربردی دارد؟


متراژ پچ کورد

پچ کورد در متراژهای مختلفی عرضه می شود که از پرکاربردترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پچ کورد 30 سانتی
  • پچ کورد نیم متری
  • 1 متری
  • 2 متری
  • 3 متری
  • 5 متری
  • 10 متری
  • 15 متری
  • 20 متری و بیشتر (سفارشی)

بیشتر بخوانید: تفاوت پچ کورد و کابل شبکه چیست؟


روکش پچ کورد

در این بخش از مقاله بهترین برندهای پچ کورد خوب است بدانید که این تجهیزات می توانند روکش های از جنس پی وی سی یا LSZH داشته باشند. روکش های پی وی سی بسیار مقاوم و با دوام هستند. روکش های LSZH نیز در هنگام سوختن از خود دود سمی تولید نمی کنند. پچ کوردها براساس کارایی که دارند به دو نوع Outdoor و Indoor تقسیم بندی می شوند. پچ کوردهای outdoor مناسب برای مکان های خارجی و پچ کوردهای Indoor مناسب مکان های داخلی است.

روکش پچ کورد
روکش پچ کورد

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع پچ کورد شبکه


بهترین مارک پچ کورد

برندهای مطرح زیادی به تولید انواع پچ کورد می پردازند که از میان آن ها می توان به پچ کورد لگراند، بلدن، نگزنس و امپ اشاره کرد. هر یک از این برندها ویژگی ها و خصوصاتی دارد. در ادامه به بررسی بهترین برندهای پچ کورد می پردازیم.

پچ کورد لگراند

لگراند یکی از بهترین برندهای پچ کورد در دنیا است. این شرکت در سال 1865 در شهر فرانسه تاسیس شده است و در ابتدا به تولید محصولات چینی می پرداخت. شرکت لگراند توانست در سال 2011 بیست درصد از سهم بازار شبکه دنیا را به خود اختصاص دهد. Legrand به تولید سیستم های شبکه ساختمانی، تجهیزات سیم کشی، سیستم های خانگی، تجهیزت حفاظتی، مدیریت کابل کشی، UPS و تجهیزات اتصال می پردازد.

پچ کوردهای لگراند پرفروش ترین پچ کوردهای موجود در بازار هستند. این محصولات با استانداردهای Cat6 و Cat6a توانسته اند سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند. این محصولات در دو نوع SFTP و UTP تولید می شوند و به روکش هایی از نوع PVC یا LSZH مجهز شده اند. این پچ کوردها روکش هایی به رنگ سبز، قرمز و آبی دارند. لگراند پچ کوردهای خود را در متراژهای نیم متری، 1 متری، 2 متری، سه متری، 5 متری، 10 متری، 15 متری و 20 متری به بازار عرضه می کند.

پچ کورد نگزنس

از بهترین برندهای پچ کورد می توان به نگزنس اشاره کرد. نگزنس یکی از نام آشناترین برندها در زمینه تجهیزات شبکه است. مقر اصلی این شرکت در فرانسه واقع شده است. این شرکت از سال 1897 فعالیت خود را آغاز کرده است. نگزنس در پروژه های برقی ولتاژ بالا، تجهیزات صنعتی و برقی، اطلاعات و مخابرات، پروژه های ساختمانی  زمینه های مربوط به آن فعالیت می کند.

پچ کوردهای شبکه نگزنس در دو نوع UTP و SFTP تولید می شوند. در بازار ایران دو استاندارد Cat6 و Cat6a بسیار پرفروش هستند. یکی از مشخصه هایی که پچ کورد نگزنس را از باقی پچ کوردها متمایز می کند، رنگ نارنجی روکش آن است. این محصولات در دو نوع پی وی سی و LSZH عرضه می شوند و با توجه به فاصله های موجود در شبکه خود می توانید این کابل ها را در متراژ 0.3 متری، نیم متری، 1 متری، 2 متری، 3 متری، 5 متری و 10 متری خریداری کنید.

پچ کورد نگزنس
پچ کورد نگزنس

پچ کورد بلدن

در لیست بهترین برندهای پچ کورد برند بلدن نیز جای می گیرد. بلدن شرکتی آمریکایی است که از سال 1902 به تولید و ساخت تجهیزات شبکه می پردازد. محصولات بلدن در حال حاضر از معتبرترین محصولات موجود در بازار هستند. این شرکت به تولید انواع کابل شبکه، پچ کورد، پچ پنل و … می پردازد.

پچ کورد بلندن در رنگ های آبی، زرد، طوسی، قرمز، مشکی، نارنجی و سبز عرضه می شود. می توانید پچ کوردهای بلدن را در متراژخای 0.3 متری، نیم متری، 1 متری، 2، 3، 5، 10، 20، 30 و 40 متری خریداری کنید. پچ کوردهای Cat6 بلدن از محبوبیت زیادی در بازار برخوردار هستند.

پچ کورد امپ

از بهترین برندهای پچ کورد می توان به شرکت امپ اشاره کرد. امپ یکی از شناخته شده ترین برندها در زمینه تجهیزات شبکه است. این شرکت به تولید تجهیزات پسیو، نگهدارنده کابل، سوکت شبکه، کیستون، پچ پنل، کابل شبکه، تجهیزات فیبر نوری و … می پردازد. در ساخت محصولات امپ از بهترین تجهیزات و به روزترین تکنولوژی ها استفاده شده است. ساختمان اصلی این شرکت در نیوزلند و استرالیا است.

این پچ کوردها در 7 رنگ سبز، زرد، مشکی، نارنجی، آبی، طوسی و قرمز تولید می شود. از نظر سرعت و پهنای باند، پچ کورد Cat6 امپ از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این محصولات اغلب بدون شیلد عرضه می شوند. پچ کوردهای امپ را می توانید در متراژهای 30 سانتی، 50 سانتی، 1 متری، 2، 3، 5، 10، 20، 30 و 40 متری خریداری کنید.

پچ کورد اشنایدر

از بهترین برندهای پچ کورد در دنیا می توان به پچ کوردهای اشنایدر اشاره کرد. این محصولات بیش از 200 سال است که در بازار مورد استفاده قرار می گیرند. اشنایدر شرکتی فرانسوی است که محصولات آن در آلمان نیز تولید می شود. اشنایدر از سال 1836 فعالیت خود را آغاز کرده است.پچ کوردها و ترانکینگ این شرکت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

اشنایدر به تولید پچ کوردهایی با روکش های پی وی سی و LSZH می پردازد. این شرکت پچ کوردهای خود را در رنگ های مختلف و بیشتر سفید به بازار عرضه می کند. پچ کورد Cat6 اشنایدر از نوع SFTP محبوبیت بالایی در شبکه دارد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برند کابل شبکه در ایران