آشنایی با سیم و کابل کمان

آشنایی با سیم و کابل کمان

آشنایی با سیم و کابل کمان به شما در خرید انواع سیم و کابل کمک بسیار زیادی می کند. سیم و کابل کمان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سیم و کابل است که با سال ها سابقه در زمینه تولید تجهیزات برقی توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بازار برق ایران به دست آورد.

محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در بسیاری از صنایع همچون نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی، اداره های برق، مخابرات، شهرداری و … مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

ساخت اولین کابل ها در جهان به سال 1830 برمی گردد. در ابتدا تنها کشتیران ها از کابل به عنوان ابزاری برای کار خود استفاده می کردند. در آن سال ها کابل ها هیچ عایقی نداشتند. در سال 1876 کابل ها به عایق و روکش مجهز شدند تا از این طریق امنیت آن ها افزایش پیدا کند. در ایران نیز پیشینه کابلسازی به 40 سال پیش برمی گردد. شرکت های بسیار زیادی از جمله صنایع کابل کمان به تولید سیم و کابل پرداختند.

اگر قصد دارید برای مجموعه خود کابل خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل کمان می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

شرکت صنایع کابل کمان

در ابتدای موضوع آشنایی با سیم و کابل کمان به معرفی شرکت کمان می پردازیم. شرکت سیم و کابل کمان زنجان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سیم و کابل در ایران است که در سال 1370 تأسیس شده است. صنایع سیم و کابل کمان کار خود را در زمینی به مساحت 40000 متر و در شهرک صنعتی شماره یک زنجان آغاز کرد.

این شرکت دارای بهترین نیروهای متخصص و کارشناسان ماهر است که به واسطه ماشین آلات مجهز و حرفه ای به تولید انوع سیم و کابل و رفع نیازهای بازار برق می پردازد. این شرکت در همان سال های اولیه تأسیس توانست پروانه بهره برداری با ظرفیت 15000 تن را دریافت کند و گواهینامه استاندارد ملی یعنی ISIRI را نیز از آن خود کند.

در حال حاضر این شرکت از بهترین ماشین آلات و تجهیزات اروپایی استفاده می کند و می تواند انواع سیم و کابل ساختمانی، کابل فشار ضعیف، فشار قوی، مخابراتی، کابل کنترل، کابل ابزار دقیق و … را به بازار عرضه کند. تمامی محصولات این شرکت با استانداردهای ملی و بین المللی مطابقت دارند و علاوه بر بازارهای داخلی در کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • دفتر فروش کابل کمان لاله زار: تهران – لاله زار جنوبی – پاساژ ایران – همکف – پلاک 331
  • نمایندگی فروش کابل کمان رشت: استان گیلان، رشت، خیابان تختی، چهارراه سرخبنده، خیابان قربانی پلاک 66
آشنایی با سیم و کابل کمان
آشنایی با سیم و کابل کمان

بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم و کابل


آزمایشگاه سیم و کابل کمان

در ادامه موضوع آشنایی با سیم و کابل کمان بهتر است بدانید که سیم و کابل کمان در سال 1391 موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه همکار شد. این آزمایشگاه زیر نظر اداره استاندارد استان زنجان بود. همچنین این شرکت در سال های 1390، 1388 و 1385 به عنوان واحد کیفی نمونه انتخاب شد.

تمامی محصولات این شرکت پیش از ورود به بازار، در آزمایشگاه مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند. همچنین صنایع کابل کمان موفق شد استانداردهای CE-2015 و گواهی ISO 9001-2008 را نیز دریافت کند. از دیگر موفقیت های این شرکت می توان به دریافت تأییدیه شرکت های توزیغ برق در یزد، نواحی تهران، همدان، قم، گیلان، قزوین، فارس، غرب مازندران، سمنان، آذربایجان غربی و شرقی، اهواز و تهران بزرگ اشاره کرد.

مزیت های شرکت کمان

  • استفاده از به روزترین تجهیزات و ماشین آلات
  • به کارگیری پرسنل مجرب و کاربلد
  • تولید محصولات مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی
  • تولید حجم بسیار بالای کابل
  • کیفیت و دوام بالای محصولات
  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه محصلات به صورت حضوری و غیرحضوری
  • تست و ارزیابی محصولات پیش از بهره برداری
مزیت های شرکت کمان
مزیت های شرکت کمان

بیشتر بخوانید: تشخیص سیم و کابل استاندارد و مرغوب


محصولات سیم و کابل کمان

حال که به آشنایی با سیم و کابل کمان پرداختیم، به معرفی برخی از محصولات آن نیز خواهیم پرداخت. شرکت کابل کمان یکی از اصلی ترین برطرف کننده های نیاز صنعت برق در  ایران است. محصولات شرکت کمان از تنوع بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل در تمامی مجموعه  های خود می توانید از این کابل ها استفاده کنید. در ادامه به بررسی دو دسته محصول اصلی این شرکت خواهیم پرداخت:

کابل برق کمان

کابل ها یکی از اصلی ترین تجهیزات در صنعت برق هستند و بدون وجود آن ها جریان الکتریکی برقرار نمی شود. کابل های شرکت کمان دارای تنوع بسیار زیادی هستند. این محصولات به کمک تجهیزات پیشرفته مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند و به واسطه سیستم های کنترل کیفیت در تمامی مراحل تولید و بررسی می شوند.

کابل های برق کمان همگی دارای هادی هایی از جنس مس هستند. این هادی از لحاظ شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه مقاله آشنایی با سیم و کابل کمان به آن ها اشاره شده است.

  • کابل مسی افشان: این کابل ها هادی های انعطاف پذیری دارند و کاربرد آن ها وسیع است. این کابل ها عایق ها و روکش هایی از جنس پی وی سی دارند و از سطح مقطع 0.5 به بالا ساخته می شوند. این کابل ها از 2 رشته، 3 رشته، 4 رشته و 5 رشته تشکیل می شوند.
  • کابل مسی مفتول: این کابل ها انعطاف پذیری بسیار کمی دارند. به همین دلیل به آن ها کابل خشک نیز گفته می شود. این کابل ها 2، 3 و 4 رشته هستند. هادی میله ای شکل این کابل ها در زیر عایق و روکش PVC قرار گرفته است. این کابل ها مقاومت اهمی بیشتری دارند.

نوعی کابل نیمه افشان نیز به بازار عرضه می شود که خواصی بین کابل های افشان و مفتول دارد.

کابل برق کمان
کابل برق کمان

بیشتر بخوانید: معرفی کامل انواع مشخصه کابل ها و کدگذاری سیم و کابل برق


کابل های مسلح و غیرمسلح

در مبحث آشنایی با سیم و کابل کمان به بررسی کابل های کمان از لحاظ زره می پردازیم. کابل های کمان در دو نوع مسلح و غیرمسلح به بازار عرضه می شوند. کابل های مسلح دارای سیم های فولادی هستند و می توان زیر خاک، داخل آب، کابل کشی در کانال ها و … از آن ها استفاده کرد. این کابل ها حفاظت مکانیکی بیشتری دارند و از استقامت کششی بالاتری برخوردار هستند. هادی این تجهیزات از مس تک مفتولی است و عایق و روکشی از جنس پی وی سی دارند.

کابل های شیلددار و بدون شیلد

کمان به تولید کابل های شیلددار و بدون شیلد می پردازد. کابل های شیلددار مقاومت بالایی دارند و در مقابل دریافت نویز از کابل حفاظت می کنند. کابل های شیلددار قیمت بیشتری نسبت به نمونه های بدون شیلد دارند.

انواع کابل کمان براساس کاربرد

کابل های برق کمان در کاربردهای گوناگونی به بازار عرضه می شوند که در ادامه مقاله آشنایی با سیم و کابل کمان به پرکاربردترین کابل های کمان اشاره شده است:

  • کابل کواکسیال: این کابل های وظیفه انتقال فرکانس های صوتی را برعهده دارند و از هادی مسی و عایق و روکش پی وی سی تشکیل شده اند. اسکرین سیم مسی ساده یا قلع اندود نیز به صورت بافت برای آن ها در نظر گرفته شده است.
  • کابل تلفن: این کابل ها در دو نوع داخلی و خارجی ساخته می شوند. وظیفه اصلی این کابل ها انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال است. هادی این کابل ها مس و عایق آن ها PVC است.
  • کابل کنترل: این کابل ها در دو نوع شیلددار و بدون شیلد عرضه می شوند. وظیفه اصلی کابل فرمان، کنترل و بررسی داده ها در خط تولید، ماشین افزارها، صنایع حمل و نقل و … است.
  • کابل ابزار دقیق: این کابل ها برای انتقال داده و کنترل اطلاعات در سیستم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها هادی های مسی و روکش و عایق PVC دارند.

انواع کابل کمان براساس سطح ولتاژ

کابل های کمان براساس میزان ولتاژ قابل تحمل به دسته های فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف تقسیم بندی می شوند. همچنین سطح مقطع و تعداد رشته کابل ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، کمان نوعی کابل افشان نیمه سنگین تولید می کند که به کابل های بالابر شهرت دارد. این کابل ها استقامت کششی بالایی دارند و در بالابرها و اتصالات متحرک از آن ها استفاده می شود.

سیم برق کمان

از دیگر محصولات این شرکت می توان به سیم های برق باکیفیت و با تنوع بالا اشاره کرد. این سیم ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند که در ادامه مقاله آشنایی با سیم و کابل کمان به انواع آن ها اشاره شده است.

سیم برق کمان
سیم برق کمان

بیشتر بخوانید: تفاوت سیم و کابل چیست؟


سیم افشان

این سیم ها اغلب کاربرد ساختمانی دارند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. این سیم ها در دو سطح ولتاژی 450/750 ولت و 300/500 ولت عرضه می شوند. این سیم ها هادی های مسی دارند و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی ساخته شده اند.

سیم های نصب ثابت

این نوع سیم ها بیشتر در سیم کشی های داخل تابلو برق و شبکه های توزیع کننده برق مورد استفاده قرار می گیرند. به کارگیری این کابل ها در زیر گچ و لوله ها نیز مجاز است. این سیم ها هادی های مسی مفتولی دارند که به عایق پی وی سی مجهز شده است.

سیم ارت

این سیم ها در سیستم های ارتینگ ساختمان ها به کار می روند. هادی این کابل ها از مس است و می تواند حالت مفتولی یا افشان داشته باشد. این سیم ها سبب بالابردن ایمنی و کاهش برق گرفتگی در مجموعه ها به کار می روند. روکش این محصولات پی وی سی و به رنگ سبز و زرد است.

قیمت روز سیم و کابل کمان

قیمت سیم و کابل کمان به عوامل مختلفی همچون قیمت روز مس، نوع سیم و کابل، کاربرد آنها، زره دار بودن یا نبودن آن، شیلددار یا فاقد شیلد بود آن، سطح مقطع و تعداد رشته، قطر کابل،نوع عایق، روکش و … بستگی دارد.

برای مشاهده لیست قیمت سیم و کابل کمان می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید تا به صورت مستقیم با نماینده سیم و کابل کمان ارتباط برقرار کنید.